• Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ) έχει στόχο την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας. Η ένταξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες πάντοτε συναντούσε ισχυρά εμπόδια, λόγω του ότι έως και σήμερα η εκπαιδευτική νομοθεσία και οι εκπαιδευτικές πολιτικές για τα άτομα με αναπηρία βασίζονταν στην ιατρική διαγνωστική προσέγγιση για την αναπηρία, η οποία αγνοούσε παντελώς τις αδυναμίες της περιβάλλουσας κοινωνίας. Θεωρούμε ότι η θέσπιση κυρίως κοινωνικών κριτηρίων για αποσπάσεις/μεταθέσεις και η αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων, εφόσον αυτές οι μονάδες ληφθούν με αντικειμενικό τρόπο θα συντελέσουν στην ένταξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία σε θέσεις εργασίας του εκπαιδευτικού συστήματος και θα διασφαλίσουν με τον καλύτερο αποδοτικότερο τρόπο την εργασίας αυτές τις θέσεις. Ως προς την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Πρώτον, ο όρος βαριές και δυσίατες ασθένειες της περ. β της παρ. 3.2.3. είναι κατεξοχήν ιατρικός και παραπέμπει σε εποχές του παρελθόντος, γι’ αυτό προτείνουμε την αλλαγή του. Συγκεκριμένα ζητούμε να αντικατασταθεί ο όρος «βαριές και δυσίατες ασθένειες» με τον όρο : κατηγορίες αναπηρίας και χρόνιας πάθησης. Ως προς την περ. i. της περ. β. της παρ. 3.2.3. σημειώνουμε ότι οι 5 μονάδες για ποσοστό αναπηρίας 50-66% είναι ιδιαίτερα χαμηλές. Προτείνουμε για τους ιδίους τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία ή εκπαιδευτικούς με παιδιά και συζύγους οι μονάδες να αυξηθούν σε 15. Επισημαίνουμε ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί με χρόνιες παθήσεις ( σακχαρώδης διαβήτης, ελαφρά μορφή μεσογειακής αναιμίας που δεν έχει υποστεί μετάγγιση κ.λπ) των οποίων το ποσοστό αναπηρίας κυμαίνεται από 50 έως 66% και οι οποίοι είναι αναγκαίο να βρίσκονται στον τόπο μόνιμης διαμονής της οικογένειάς τους, όπως και στον τόπο των εξειδικευμένων κέντρων παρακολούθησης της πάθησής τους. Περαιτέρω σε ότι αφορά τον υπολογισμό 20 μονάδων για ποσοστό αναπηρίας 67-79% θεωρούμε ότι πρέπει να αυξηθούν κατά 10 μονάδες λόγω του ότι οι Υγειονομικές Επιτροπές γνωματεύουν συνήθως για τις βαριές κατηγορίες αναπηρίες, όπως νοητική αναπηρία ή σύνδρομο down, αυτισμός ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που είναι γονείς με παιδιά με βαριές αναπηρίες η αύξηση των μονάδων είναι αναγκαία για την προστασία των παιδιών τους και την στήριξη της οικογένειάς τους. Ως εκ τούτου, οι 30 μονάδες για ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω προτείνουμε να αυξηθούν κατά 5 μονάδες. Επίσης, οι μονάδες αυτές πρέπει να ισχύσουν και για την περίπτωση iii της περ. β. της παρ. 3.2.3. διότι τα αδέλφια των ατόμων με αναπηρία που έχουν τη δικαστική επιμέλεια αυτών έχουν ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις με τους γονείς.