• Σχόλιο του χρήστη 'Μάρθα κουτρομάνου ΠΕ2 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης' | 24 Ιουνίου 2011, 16:51

    Είμαι εκπαιδευτικός ειδικότητα φιλόλογος και διανύω το 30 έτος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στην τεχνική επαγγελματική εκαπίδευση. Έχω βιώσει μεταβατικές περιόδους και αλλαγές ελπίζοντας πάντα ότι η τεχνική εκπαίδευση θα έχει τον καλύτερο προσανανολισμό που μπορεί να έχει. Ασφαλώς η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ανεξάρτητη από το ευρύτερο πλέγμα της κοινωνίας και υπόκειται στις όποιες μεταβολές επέρχονται στη χώρα μας και στις όποιες συγκυρίες. Είμαι βέβαιη ότι έχουν εκφραστεί μέχρι τώρα όλες οι απόψεις σχετικά με την αξία της τεχνικής εκπαίδευσης και το ρόλο της από πλευράς οικονομικής ανάπτυξης. Δυστυχώς δεν διατίθενται σχετικά κονδύλια τόσο για εξοπλισμό των σχολικών μονάδων όσο και για την πρακτική άσκηση των αποφοιτούντων. Το θέμα είναι υπόθεση συνεργασίας πέρα από το Υπουργείο Παιδείας και άλλων Υπουργείων και φορέων της τοπικής κοινωνίας. Εκτιμώ ότι η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη τόσο της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο στη συνειδητοποίηση της ίδιας εκπαιδευτικής κοινότητας ότι οι νέοι χρειάζονται καλλιέργεια χαρακτήρων και κάποια ειδίκευση ώστε να απασχολούνται επαγγελματικά. Ο μη προσδιορισμός εγγραφών και η δημιουργία τμημάτων κατά βούληση ενδιαφερομένων αναπόφευκτα οδηγεί στον κορεσμό ορισμένων ειδικοτήτων και στην έλλειψη κάποιων άλλων. Οι μαθητές κατά κανόνα επιλέγουν σχολείο με κριτήριο τους φίλους τους, με κριτήριο την απόσταση ή με άλλο κριτήριο, το οποίο δε βοηθάει στην καλύτερη επαγγελματική επιλογή. Οι μαθητές πρέπει να κατευθύνονται. Τα τμήματα, οι ειδικότητες, οι τομείς, να ορίζονται ύστερα από εισηγήσεις επιτροπών οι οποίες θα μελετούν και θα αποφαίνονται για τις ανάγκες που υπάρχουν στην αγορά εργασίας και όχι βέβαια σε περιορισμένο τοπικό επίπεδο. Προέχει η ανάγκη εξειδίκευσης, η ανάγκη ενίσχυσης ειδικοτήτων που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας και η καθοδήγηση των μαθητών ότι είναι άλλο πράγμα η επιβίωση και η εργασία και είναι άλλο πράγμα ο ερασιτεχνισμός και η επιθυμία. Μακάρι να είχα δυνατότητα ως μαθήτρια να σπουδάσω στη Γαλλία αλλά δεν ήταν εφικτό. Πρέπει να ρυθμίζουμε τα πράγματα εξεταζόμενα από εφικτή σκοπιά και όχι από πλευράς αρεσκείας. Αν στην εποχή μας η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί βάση για την ανάπτυξη της χώρας ας δημιουργηθούν περισσότερα τμήματα κι ας κατευθυνθούν οι μαθητές προς αυτά εφόσον βέβαια με υπευθυνότητα και απόλυτη γνώση των αναγκών δημιουργούνται ανάλογα τμήματα. Αν η οικονομική ανάπτυξη της χώρας στηρίζεται στη γεωργία ας δημιουργηθούν τμήματα γεωργίας. Αν χρειάζεται ενίσχυση ο τομέας πληροφορικής ας ενισχυθεί αυτός ο τομέας. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ευέλικτο σχολείο στην τοπική κοινωνία για καλύτερο αποτέλεσμα. Ως φιλόλογος θεωρώ ότι όποια μορφή κι αν έχει το τεχνολογικό σχολείο πρέπει να έχει αυξημένες ώρες διδασκαλίας λογοτεχνίας για διάπλαση ήθους αφού στα πλαίσια της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας παρατηρούνται ανομοιομορφίες οι οποίες χρειάζονται κοινό πλαίσιο αναφοράς με κοινούς κανόνες συμπεριφοράς και κοινά αποδεκτούς.