• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλίας Μαυροματίδης' | 25 Ιουνίου 2011, 16:20

    Η αξιολόγηση του μαθητή, αυτό είναι το σημείο που χωλαίνει το Λύκειο. Ποιοι κρίνουν αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που ορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα? Οι ίδιοι που διδάσκουν... Και, για παράδειγμα, γιατί εγώ που είμαι ντόπιος εκπαιδευτικός στην επαρχία να αφήσω να μείνουν οι μαθητές μου? Για να κλείσει το τμήμα και να αναγκαστώ να αλλάξω νομό ή περιφέρεια και να φύγω από την οικογένειά μου? Τρελός είμαι? Περνάνε λοιπόν ΟΛΟΙ και έρχονται νέοι μαθητές αφού ακούνε πως είναι εύκολος ο Τομέας αυτός ή γενικά το συγκεκριμένο Λύκειο ενώ ο άλλος συνάδελφος που τους κόβει και κάνει σωστά τη αξιολόγησή του χάνει μαθητές και μακροπρόθεσμα και τη θέση του αφού εκεί κλείνει είτε ο τομέας του είτε το σχολείο λόγω έλλειψης μαθητών. Προτεινόμενη Λύση: Σύστημα Αξιολόγησης παρόμοιο με του ΑΣΕΠ. Με τεστ πολλαπλής επιλογής (για όποιο μάθημα δύναται να αξιολογηθεί έτσι) το οποίο θα σκανάρεται στην Περιφέρεια για να βγει ο βαθμός (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση στη διόρθωση) και με κεντρική διαχείριση των θεμάτων. Αυτό να ισχύσει τουλάχιστον για την Γ'Λυκείου. Έτσι θα παίρνουν πτυχίο μόνο αυτοί που αξίζουν και θα αναβαθμιστεί αυτομάτως το πτυχίο που χορηγούν τα Τεχνολογικά Λύκεια. Οι διδάσκοντες θα μπορούν να συγκριθούν και επιτέλους θα υπάρχει σοβαρό κριτήριο για να διασυνδεθεί η απόδοση με το μισθό κάτι που αρκετοί υγιώς σκεπτόμενοι εκπαιδευτικοί θέλουμε. Το μεγαλύτερο όμως πλεονέκτημα θα είναι ότι πλέον ο μαθητής δεν θα είναι αδιάφορος και θα 'κυνηγάει' τον καθηγητή ώστε να πάρει γνώσεις αφού θα θέλει να πάρει πτυχίο και δεν θα μπορεί να απαιτεί να του το 'δώσουμε' αφού δεν θα μπορούμε πλέον. Όλοι έχουμε ακούσει και μερικοί ίσως βιώσει περιπτώσεις μαθητών αδιάφορων που με πιέσεις διαφόρων περνάνε και βρίσκονται με πτυχίο το οποίο δεν αξίζουν και 'τρώνε', στην μετά σχολείου εποχή, δουλειές από παιδιά που μόχθησαν πραγματικά.