• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Α. Ταραντίλης' | 25 Ιουνίου 2011, 19:13

    Στη χώρα μας το χαμηλό κύρος της Τεχνολογικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης οφείλεται στην επιθυμία της πλειοψηφίας των γονέων και των μαθητών να ακολουθήσουν το σημερινό Γενικό Λύκειο που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο ή στο (Α)ΤΕΙ (στη χειρότερη περίπτωση). Αυτό επηρεάζεται από το πιστεύω των περισσοτέρων ότι η είσοδος και μόνο στο Πανεπιστήμιο αναβαθμίζει κοινωνικά το μαθητή αλλά και την οικογένεια προέλευσης. Στην αγορά εργασίας, θεωρώ ότι υπάρχει έλλειψη τεχνιτών με ουσιαστική γνώση του αντικείμενου τους, που θα μπορούσε να προέλθει από μια ουσιαστική Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αν οι απόφοιτοι της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είχαν συγκεκριμένους επαγγελματικούς τίτλους και αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα (υπό προϋποθέσεις), σε βάθος χρόνου θα αναβαθμιζόταν το κύρος των σχολείων της κατηγορίας αυτής. Επιπλέον η δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε αντίστοιχες σχολές ή τμήματα κυρίως ΑΤΕΙ (αφού έχει προηγηθεί άσκηση επαγγέλματος) θα συνέβαλε και αυτή στην αναβάθμιση του κύρους της ΤΕΕ. Τέλος ότι και αν αποφασιστεί θα πρέπει να εφαρμοστεί ευέλικτα, με δυνατότητα μικρών τροποποιήσεων, αλλά και δέσμευση συναίνεσης από όλους, ώστε να μην αλλάζει η μορφή και το είδος Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αλλαγή του Υπουργού.