• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΩ' | 26 Ιουνίου 2011, 14:18

    εργάζομαι 3 χρόνια σε ΕΠΑΛ στα δυτικά προάστια της αθήνας και η εικόνα μου είναι σε μεγάλο βαθμό απογοητευτική.θα μιλήσω γενικά. στα σχολεία αυτά έρχονται οι "κακοί" μαθητές, νοοτροπία που καλλιεργείται από το γυμνάσιο. πολλά παιδιά έχουν βασικά κενά σε γνώσεις, ακόμα και δημοτικού.καλούνται να καλύψουν ύλη γενικού λυκείου, τα περισσότερα δεν τα καταφέρνουν, απογοητεύονται περισσότερο και τελικά ελάχιστα ή καθόλου καταφέρνουμε να βελτιώσουμε τη γενική τους παιδεία, ή και την εξειδικευμένη τους κατάρτιση, η οποία δεν μπορεί να κερδηθεί αν δεν υπάρχουν βασικές γνώσεις γενικής παιδείας.ελάχιστα είναι τα παιδιά που καταφέρνουν να μπουν σε μια σχολή τει ή αει και όλα σχεδόν νιώθουν φόβο και απογοήτευση για το μέλλον.συγχρόνως το σύστημα αξιολόγησης που υπάρχει επιτρέπει μαθητές που μένουν σε όλα τα βασικά μαθήματα να περάσουν με το μέσο όρο του 9,5, γεγονός που ισοπεδώνει την έννοια της αξιολόγησης και καλλιεργεί τη νοοτροπία στους μαθητές ότι σε αυτά τα σχολεία,χωρίς καμμία σχεδόν προσπάθεια θα καταφέρουν να περάσουν και να πάρουν κάποιο πτυχίο. θεωρώ ότι θα βοηθούσε στην ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων αυτών η αποδεσμευση των εκπαιδευτικών από την ύλη του βιβλίου, με κάποια γενικά ορισμένα πλαίσια, ώστε ο καθένας να δουλέψει με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και όχι με την ανάγκη της κάλυψης της ύλης, τουλάχιστον για την α΄και β΄ τάξη.επίσης θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος σχετικά με τον μέσο όρο.να συνδέεται το μάθημα με πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες των παιδιών σχετικά με την ίδια τη ζωή τους,ώστε να λειτουργούν καλύτερα τόσο ατομικά όσο και συλλογικά και ως προς αυτό θεωρώ απαραίτητη τη μετεκπαίδευση τόσο των διευθυντών όσο και των καθηγητών.