• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΟΛΛΙΑΔΗΜΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 26 Ιουνίου 2011, 18:02

    Το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτόταν κάποιος που θα είθελε να αναβαθμήσει τίς σπουδές στα τεχνικά λύκεια είναι ο τρόπος πρόσβασης των μαθητών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Οταν το πρώτο ερώτημα της διαβούλευσης είναι αυτό τότε είναι σίγουρο οτι ψάχνοντας για το δένδρο θα χάσεις το δάσος.Ο μοναδικός τρόπος να αναβαθμήσεις τα τεχνολογικά λύκεια είναι να αλλάξεις την δομή της εκπαίδευης σε επίπεδο λυκείου και τει συνολικά. Δηλαδή να οδηγείς όλους τους μαθητές του λυκείου που επιθυμούν να ακολουθήσουν σπουδές θετικής κατεύθυνσης στο τεχνολογικό λύκειο. Θα καταφέρεις με αυτό τον τρόπο να βοηθήσεις τον μαθητή να καταλάβει αν αυτό που θέλει να σπουδάσει του ταιριάζει , ή ποιά απο όλες τις ειδικότητες του ταιριάζει περισσότερο πράγμα πολύ σημαντικό για την εξέλιξή του , και για το μέλλων των σπουδών του. Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις μαθητές στο τεχνολογικό λύκειο κάθε επιπέδου απο αριστούχους που θα επανδρώσουν τις πολυτεχνικές σχολές μέχρι μαθητές που απλά επιθυμούν να μάθουν μια τέχνη και να έχουν μια γρήγορη πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Εως τώρα μόνο οι μαθητές που επιθυμούν γρήγορη πρόσβαση στην αγορά εργασίας επιλέγουν σπουδές στα τεχνικα λύκεια , και αυτό αποβαίνει εις βάρος του επιπέδου των σπουδών τους.θα μπορούσε λοιπόν κανείς να δημιουργήσει ένα τεχνολογικό λύκειο με την πάρακάτω δομή για να εξυπηρετεί τις ανάγκες της εκπαίδευσης άλλα και της υπόλοιπης κοινωνίας. Οι σπουδές σε αυτό το λύκειο θα έχουν διάρκεια τεσσάρων χρόνων. Στο πρώτο έτος όλοι οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδάσκονται. Στο δεύτερο έτος οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν ειδικότητα ,αλλά θα μπορούν και να αλλάξουν ιδικότητα στο τέλος της χρονιάς χωρίς συνέπειες. Στο τρίτο έτος οι μαθητές θα διδάσκονται τα μαθήματα τις ειδικότητας που επέλεξαν παράλληλα με τα μαθήματα της γενικής παιδείας. Στο τέταρτο έτος οι μαθητές που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε σπουδές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης παράλληλα με τα μαθήματα του έτους μειωμένα κατά 2 (μαθήματα της γενικής παιδείας), θα παρακολουθούν 2 μαθήματα γενικής παιδείας σε υψηλότερο επίπεδο απο τούς υπόλοιπους μαθητές στα οποία και θα διαγωνίζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις μαζί με άλλα 3 μαθήματα ειδικότητας ή 2 μαθήματα ειδικότητας και μία ξένη γλώσσα. Οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους χωρίς να δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις μπαίνουν στην αγορά εργασίας , αλλά δεν θα είναι οι ίδιοι άνθρωποι αφού θέλοντας και μη θα έχουν παρακολουθήσει επι 4 χρόνια τα ίδα μαθήματα γενικής παιδείας με αυτούς που θα επανδρώσουν τις πανεπιστημιακές σχολές. Θα μάθουν να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι και όχι σαν ζώα οταν απευθύνονται στον καθηγητή τους αλλά και στούς συνανθρώπους τους τους. (Οι καθηγητές των τεε ξέρουν πολύ καλά σε ποιούς αναφέρομαι αλλά δεν θέλω να εκφράσω απο εδώ πραγματικότητες που ωθούν τους ανθρώπους σε ρατσιστικές συμεριφορές). Οι μαθητές που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις και δέν εισάγονται σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή θα μπορούν ανάλογα με την βαθμολογία των πανελληνίων εξετάσεων να έχουν ένα επιπλέων έτος σπουδών , μετά την ολοκλήρωση του οποίου θα λαμβάνουν πτυχίο ισότημο με αυτό των σημερινών τει τα οποία και θα καταργηθούν. Όποιες ειδικότητες των σημερινών τει δεν υπάρχουν σε πανεπιστημιακό επίπεδο πχ αισθητική , φυσιοθεραπεία θα αναβαθμηστούν σε πανεπιστημιακές σχολές.Σημειώνω οτι η τεχνολογική εκπαίδευση είναι πολύ δαπανηρή και δεν μπορεί να συνυπάρχει τεχνολογικό λύκειο, τει,και πολυτεχνείο για οικονομικούς λόγους αλλά και για λόγους ηθικής. Δεν μπορεί πχ για ένα έτος επιπλέων σπουδών ο απόφοιτος του πολυτεχνείου να είναι μηχανικός και ο απόφοιτος του τει τίποτα , αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται. Απο την άλλη πλευρά φανταστείτε σε τι επίπεδο μπορεί να φτάσει τον φοιτητή ένας καθηγητής του πολυτεχνείου απο την ώρα που θα τον παραλάβει με 3 έτη σπουδών στο αντικείμενο και θα γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά. Με αυτόν τον τρόπο ή Ελλάδα μας θα απογειώθει τεχνολογικά και το τεχνικό επίπεδο των Ελλήνων θα ανταποκρίνεται στα υψηλότερα stantar , της παγκόσμιας τενικής εκαπίδευσης , γιατί και το μυαλό μας περισσεύει και καθηγητάρες έχουμε στα πολυτεχνεία μας , και υποδομές έχουμε , σε πείσμα όλων όσων θέλουν για τούς δικούς τους λόγους , να απαξιώνουν τους πάντες και τα πάντα.Τελειώνωντας θα είθελα να σας ζητήσω συγγνώμη για την ανορθογραφία μου ή οποία δεν με επόδισε ευτυχώς να κάνω πράγματα στην ζωή μου.