• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Ρογκώτης Εκπ/κός' | 26 Ιουνίου 2011, 20:48

    Προσωπικά πιστευω οτι η μεταρρύθμιση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση βρίσκεται στο σωστό δρόμο και λύνει αρκετά προβλήματα που υπήρχαν μεχρι σήμερα.Το αν θα πετύχει θα το δείξει ο χρόνος. Η ΤΕΕ ειναι μια ακριβή κατα βάση εκπαίδευση και πολυδιάστατη. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως η γενική. Στη γενική υπάρχουν οι τάξεις και τα τμήματα που συνεχίζουν κατα 90% με την ιδια μαθητική συσταση απο την πρώτη μεχρι την τρίτη τάξη. Στην τεχνική ενα τμήμα της Α' χωρίζεται σε δύο η τρια τμήματα στη Β'ανάλογα με τον τομέα και στην Γ' τα τμηματα της Β' ανάλογα την ειδικότητα χωρίζονται κι αυτά. Αυτο το φαινόμενο οδηγεί στον κατακερματισμό των μαθητών και συνεπώς προκύπτουν τα ολιγομελή σε πολλές περιπτώσεις. Η χρήση εργαστηρίων που πολλές φορές απαιτούν ογκώδη και πολύπλοκο εξοπλισμό (π.χ. εργαστήρια αυτοκινήτων η μηχανουργικής τεχνολογίας) δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο των 30 μαθητών!Η επικαιροποίηση του εξολπισμού είναι ενα σημαντικό προβλήμα (δηλαδη το ποσο συγχρονα είναι τα εργαστήρια σε σχέση με την επαγγελματική δραστηριότητα που έρχονται να καλύψουν). Θα πρέπει στο νομοσχέδιο να προβλεπεται μια διαδικασία συνεχούς παρακολόυθησης απο τα ΣΕΚ και το Υπουργείο για την κατάσταση επικαιροποίησης του εξοπλισμού και με βάση τα αναλυτικά προγράμματα που και αυτά τις περισσότερες φορές ειναι αναχρονιστικά.(Συγκεκριμένα τα αναλυτικά που χρησιμοποιούνται ειναι ακόμα των ΤΕΕ) Θα πρέπει να υπάρξει καποιος φορέας που να αποτελείται απο ανθρώπους και της εκπαίδευσης αλλα και της αγοράς (εδώ η επιμόρφωση των εκαιδευτικών της ΤΕΕ απο φορείς της αγοράς και τα πανεπιστήμια ειναι καθοριστικός) που να παρακολουθεί τις εξελίξεις παγκόσμια και να προτείνει.Σε πολλές χώρες χρησιμοποιούνται προσωμοιωτικά συστήματα που καλύπτουν μεγάλο ποσοστό των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να έχει ο μαθητής της κάθε ειδικότητας. ( π.χ. προσωμοιοτικά συστήματα στις Εργαλειομηχανές CNC οπου ο μαθητής με την βοήθεια ενός Η/Υ χειρίζεται μια εικονική μηχανή η οποία καλύπτει σε μεγάλο ποσοστό τις λειτουργίες και εργασίες της πραγματικής μηχανής) Σημαντικό χαρακτηριστικό της μεταρρύθμισης αποτελεί η πρακτική ασκηση στην τρίτη και την μεταλυκιακή τέταρτη τάξη. Ενα μέρος της θα μπορούσε να γίνει τα ΣΕΚ χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό (σε κάποιες ειδικότητες) με συγκεκριμένα παραγωγικά project που θα μπορούσαν να αποφέρουν ακομα και έσοδα στις μονάδες. Κλεινοντας θελω να τονίσω οτι οι άνθρωποι της Τεχνικής Εκπαιδευσης (απο την εμπειρία μου) σε μεγάλο ποσοστό την αγαπούν και θέλουν την αναβάθμισή της την οποία καποια στιγμή πρέπει να την καθορίσουμε. Τι θέλουμε τεχνικούς που να μπορούν να λειτουργήσουν στην αγορά εργασίας ή ημιμαθείς μαθητές που ουτε γενική παιδεία απολαμβάνουν ούτε Τεχική. Ελπίζω να διαβάσει κάποιος το σχόλια ολων των συναδέλφων που είναι χρήσιμα (πέρα απο τα αφοριστικά και ανούσια) στην βελτίωση της εκπαιδευσης.