• Σχόλιο του χρήστη 'Βούλα Μόσχου' | 27 Ιουνίου 2011, 07:59

    Στην Ευρώπη πράγματι μεγάλος αριθμός μαθητών ακολουθούν αυτό το Λύκειο, δεδομένου ότι εκεί υπάρχουν ακόμη βιομηχανίες που χρειάζονται εξειδικευμένους τεχνίτες για την παραγωγή, οι οποίοι θα δουλεύουν κατω από τις οδηγίες των υπεύθυνων Μηχανικών της Τεχνολογικής ή της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα όμως;;;; Δεν έχουμε παραγωγικές βιομηχανίες, άρα που θα διοχετευτούν αυτά τα παιδιά;;; Στην πλειονότητά τους, στον τομέα παροχής υπηρεσιών, δηλαδή ως στελέχη γραφείων επιχειρήσεων κτλ. Δυστυχώς όμως οι τελειόφοιτοι/απόφοιτοι των τεχνικών λυκείων ή όπως θα λέγονται, είναι ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ. Δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα/ορθογραφία, βασίζονται στην αυτόματη διόρθωση που θα κάνει ο ΗΥ ο οποίος όμως είναι επίσης αγράμματος, διότι δεν γνωρίζει την παθητική φωνή, τη λέξη "επιλαμβάνεται η αρμόδια υπηρεσία.." την υπογραμμίζει με κόκκινο, και ο εκπαιδευόμενος τη γράφει με ε γιατί έτσι φεύγει η κόκκινη υπογράμμιση. Από την εμπειρία μου (διοικητικός της εκπαίδευσης) οι τελειόφοιτοι που έρχονται για πρακτική άσκηση στην υπηρεσία μας είναι χαμηλού επιπέδου. Πέρα από τις αδυναμίες τους στην ελληνική γλώσσα, δεν γνωρίζουν στοιχειώδη αγγλικά. Θα μου πείτε ποιο έλληνόπουλο πήρε lower, advance, proficiency, μόνον με τη φοίτησή του στη Β΄θμια εκπαίδευση;;; Δεν γνωρίζω επίσημα στατιστικά, αλλά από ελάχιστα έως καθόλου. Είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο που έχει στο λεξικό της τον όρο "φροντιστήριο". Φοβούμαι ότι χωρίς αυτά, η γλωσσομάθεια των ελλήνων θα ήταν ανύπαρκτη. Η πρότασή μου είναι να ενισχυθούν τα μαθήματα Γενικής Παιδείας στα Τεχνικά Λύκεια, και η εκμάθηση αγγλικής, με αύξηση ωρων διδασκαλίας, ακόμη και προσθήκη ενός έτους, δηλ. να γίνουν 4ετούς φοίτησης, για να μπορέσουν να προσφέρουν στους απόφοιτους και την τεχνολογική/ή αλλης μορφής επαγγελματική κατάρτισή τους σε επαρκή βαθμό. Στην ανάγκη ο 4ος χρόνος να ισοβαθμιστεί π.χ. με ΙΕΚ, (Μεταλυκειακή εκπαίδευση) στο σχεδιαζόμενο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Οι ίδιοι οι απόφοιτοι, πολλές φορές, συνειδητοποιώντας την "ανεπάρκειά" τους, από μόνοι τους πάνε και εγγράφονται στα δημόσια ΙΕΚ, για μια καλύτερη κατάρτιση. Πράγματι, εάν θέλει το Υπ. να "προσελκύσει" καλύτερους μαθητές, θα πρέπει να εισαγάγει κίνητρα για συνέχιση σπουδών στην Γ΄θμια εκπαίδευση (ΤΕΙ). Σκεφτείτε όπως ότι πολλοί απόφοιτοι Γενικού Λυκείου με βαθμούς 15, 16 πήγαν στη συνέχεια και φοίτησαν σε Τεχνικά Λύκεια, απ' όπου πήραν απολυτήριο με ΑΡΙΣΤΑ κι έτσι μπόρεσαν και διορίστηκαν μέσω ΑΔΕΠ σε διάφορες θέσεις του Δημοσίου, που προκηρύσσονται (ή τουλάχιστον προκηρύσσονταν μέχρι πρόσφατα) σε κλάδους αποφοίτων Β΄θμιας (δεδομένης της παλαιότητας των Οργανισμών των υπηρεσιών του δημοσίου, ακόμη και σήμερα οι οργανικές για αποφοίτους Β' θμιας είναι δυσανάλογα περισσότερες από τις θέσεις ΠΕ)Έτσι δυστυχώς η ελληνική δημόσια διοίκηση πορεύεται με απόφοιτους Μ.Ε. Στην υπηρεσία όπου υπηρετώ, πάνω από 80% των προϊσταμένων Τμήματος είναι απόφοιτοι Β΄θμιας χωρίς ξένες γλώσσες και χωρίς κάποιες προχωρημένες δεξιότητες σε χρήση τεχνολογιών. Μ' αυτούς καλούμαστε να εφαρμόσουμε συστήματα διοίκησης μέσω στόχων, νόμους για ηλεκτρονική διακυβέρνηση κ.α.