• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΙΤΣΙΛΑΔΗΣ ΤΖΑΝΝΟΣ' | 27 Ιουνίου 2011, 17:30

    «Οικονομική ανάπτυξις δεν είναι δυνατή χωρίς τεχνικήν πρόοδον. Και επειδή η τεχνική πρόοδος προϋποθέτει, κατά κύριον λόγον, ανθρώπινον δυναμικόν, θεωρητικώς και πρακτικώς κατηρτισμένον, ικανόν να αντιμετωπίζει επιτυχώς τας συγχρόνους απαιτήσεις της παραγωγής αγαθών, είναι αυτονόητον ότι τίποτε δεν είναι δυνατόν να κατορθωθή εις τον τομέα τούτον της εθνικής δραστηριότητος χωρίς μίαν επιμελώς συγκροτημένη και καλώς λειτουργούσαν Τεχνικήν Εκπαίδευσιν» Τμήμα της εισηγητικής έκθεσης, το Μάιο του 1965, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου, με την κατάθεση του σχεδίου νόμου «περί της τεχνικής εκπαιδεύσεως», όπου τονίζεται η σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πρόλογος της πρότασης, το Μάιο του 2011, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της κυβέρνησης του Γεωργίου Α. Παπανδρέου, για το Τεχνικό Λύκειο. Ποιος μπορεί να διαφωνεί με αυτά τα λόγια; Ποιος μπορεί να μην συμφωνεί με μεταρρυθμίσεις στην παιδεία; Γίνεται όμως μεταρρύθμιση; Ας δούμε πώς εννοεί το Υπουργείο Παιδείας το «θεωρητικώς και πρακτικώς κατηρτισμένον, ικανόν να αντιμετωπίζει επιτυχώς τας συγχρόνους απαιτήσεις της παραγωγής αγαθών» Το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει διδασκαλία Φυσικών Επιστημών 2 ώρες Φυσική και μία Χημεία. Δηλαδή για το Υπουργείο Παιδείας Θεωρεί ότι φυσικές επιστήμες είναι μόνο η Φυσική και η Χημεία. Θεωρεί ότι οι ώρες διδασκαλίας είναι αρκετές και ικανές για να είναι οι απόφοιτοι καταρτισμένοι ώστε να μπορούν να παράγουν αγαθά. Θεωρεί ότι είναι «θεωρητικώς» καταρτισμένοι οι μαθητές του Τεχνικού Λυκείου χωρίς να διδάσκονται ούτε μία ώρα Βιολογία. Θεωρεί ότι καμία από τις Σχολές στις οποίες μπορεί να φοιτήσουν μετά την αποφοίτηση τους από το Τεχνικό Λύκειο, δεν έχουν ανάγκη στοιχειώδους γνώσης Βιολογίας. Θεωρεί ότι δεν έχουν ανάγκη στοιχειώδους γνώσης Βιολογίας όποιο επάγγελμα κι αν ασκήσουν οι πτυχιούχοι των Τεχνικών Λυκείων. Όλα αυτά προκαλούν την απορία, γιατί άραγε, κανείς δεν τα σκέφτηκε; Ή μήπως άλλοι λόγοι πρυτάνευσαν στην σκέψη των ιθυνόντων και επέβαλαν την πρόταση του αναλυτικού προγράμματος που συζητάμε. Ένας λόγος που μπορώ να σκεφτώ και φαίνεται προφανής, είναι το κριτήριο της διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών στα Τεχνικά Σχολεία.Έχουμε λίγους Φυσικούς, Χημικούς και δεν έχουμε καθόλου Βιολόγους. Άρα η λύση: δεν διδάσκουμε το μάθημα. Έτσι γίνονται οι μεταρρυθμίσεις;