• Σχόλιο του χρήστη 'ελένη Γκλίνου/ Αν. καθ ΤΕΙ Αθήνας' | 27 Ιουνίου 2011, 23:21

    Για να μιλάμε για επανασχεδιασμό της τεχνικής εκπαίδευσης, είτε σε επίπεδο δευτεροβάθμιας (Τεχνικά λυκεια ή σχολές) είτε τριτοβάθμιας (ΤΕΙ,) θεωρώ ότι θα έπρεπε καταρχήν να δοθεί έμφαση στην συνεργασία των δύο βαθμίδων με την δημιουργία θεματικών ενοτήτων εργαστηριακού τομέα και με την αγορά εργασίας.Δηλαδή κοινών projects ανάμεσα στην 2βάθμια την 3βάθμια εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας.Για να γίνει το παραπάνω πρέπει να επανασχεδιαστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα, με την αφαίρεση μαθημάτων τακτικού ωραρίου και την αντικαταστασή τους με πρακτικό έργο.Αυτό προυποθέτει μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμένα εργαστήρια, που μπορούν να γίνουν εν μέρει σαν ανταπόδοση υπηρεσιών απο την αγορά εργασίας.Η τεχνική εκπαίδευση δεν ενοείται να γίνεται μόνο μέσα σε τάξεις, δομημένες σε στερεότυπα περασμένων δεκαετιών ούτε με το σκεπτικό της υπέραπορόφησης εκαπιδευτικών.Χρειάζονται εκπαιδευτικοί- διαχειριστές και δημιουργοί της μεθοδολογίας των μαθημάτων τους.Οι εκπαιδευτική μέθοδος και συναφειά της με τις ανάγκες του σήμερα πρέπει να βασίζεται στην συμπυκνωση, την απλοποίηση, την αποκωδικοποίηση, και την μεταδοτικότητα στην πράξη των θεματικών πεδίων των τεχνολογικών σπουδών.Η τεχνολογία απο μόνη της τρέχει σε ρυθμούς αστραπής, για να μπορέσουν οι νέοι σπουδαστές να αντιληφθούν την κουλτούρα της πέρα απο την συστηματική διδασκαλία πρέπει να εξοικειωθούν με το περιβάλλον της όχι απαραίτητα μόνο μέσα στο σχολείο, η αυναιτενέργεια ο πειραματισμός σε εξοπλισμένα εργαστήρια και σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας απο πολύ νωρίς είναι κατα την αποψή μου ο πιο δόκιμος τρόποσς