• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Μαυρομμάτη' | 28 Ιουνίου 2011, 00:29

    Οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου, θα πρέπει να περιλαμβάνουν όλα τα επαγγέλματα που υπάρχουν στην Ελλάδα και στα οποία ο απόφοιτος να μπορεί να έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Μπορεί να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σ’ αυτό και μόνο. Με αυτήν την λογική γιατί δεν κλείνουμε όλες τις αρχιτεκτονικές σχολές, τις φιλοσοφικές, τις νομικές? Στρατιές ανέργων!!! Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα όλα τα επαγγέλματα είναι σε κρίση. Ο μαθητής στην ουσία δε μπορεί να διαλέξει κανένα επάγγελμα μόνο με το κριτήριο της επαγγελματικής του αποκατάστασης. (μιλάω κυρίως για τα αστικά κέντρα, πιθανόν στην επαρχία τα πράγματα να είναι καλύτερα). Θα πρέπει οι άνθρωποι να δουλεύουν και σε δουλειές που τους αρέσουν και τους εκφράζουν,π.χ. οι συντηρητές έργων τέχνης, όλοι ξέρουμε ότι χρειάζονται (υπάρχουν χιλιάδες αρχαία αντικείμενα στοιβαγμένα σε αποθήκες που περιμένουν να συντηρηθούν και ίσως αυτό να μη γίνει ποτέ και δε θα τα δει κανείς) όμως υπάρχουν αυτή τη στιγμή ελάχιστοι συντηρητές στα Μουσεία και στις Εφορείες αρχαιοτήτων γιατί το κράτος αδυνατεί τώρα να κάνει προσλήψεις, αλλά πάντα προκύπτουν κάποιες θέσεις. Τι πρέπει να γίνει? Μήπως καλύτερα το Υπουργείο θα έπρεπε να σκεφτεί τρόπους να ενημερωθούν καλύτερα οι γονείς και οι μαθητές για το ποιο είναι το Τεχνολογικό Λύκειο και ποιες ειδικότητες έχει. Ο κόσμος δε γνωρίζει και έχει μπερδευτεί πολύ με αυτή την ιστορία ΤΕΕ-ΤΕΣ, ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, το πρόβλημα στη τεχνική εκπαίδευση είναι κυρίως οι τόσες αλλαγές που έχουν μπερδέψει όλη την κοινωνία και οι ειδικότητες δεν μπορούν να δημιουργούνται και να καταργούνται πριν καν τις μάθουν, (στην επαρχία μπορεί να είναι αλλιώς). Στα αστικά κέντρα οι μαθητές, δεν ξέρουν ότι υπάρχουν κάποιες ειδικότητες και παρατηρείται χρόνια τώρα να επιλέγουν οι μαθητές τα ΙΕΚ (δημόσια ή ιδιωτικά) μη γνωρίζοντας ότι θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν τις αντίστοιχες ειδικότητες σε κάποιο Λύκειο (με όποιο όνομα). Θα πρέπει λοιπόν πρώτα το Υπουργείο να δώσει έμφαση και δύναμη στο νέο αυτό λύκειο και μετά να δούμε αν θα πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας.