• Σχόλιο του χρήστη 'Παρίκος Γεωργιος' | 28 Ιουνίου 2011, 09:02

    Γεώργιος Ι. Παρίκος Γεώργιος Ι. Παρίκος Μηχ/γος ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ Τέως Διευθυντής ΤΕΣ/Ιλίου Δ/ντής Εκδοτικού Ομίλου ΙΩΝ Το Τεχνολογικό Λύκειο έχει σωστή δομή. Κυρίως ο καθορισμός για τους τελειόφοιτους της Γ` τάξης επίπεδο κατάρτισης 2 και οι απόφοιτοι του 4ου έτους σπουδών επίπεδο κατάρτισης 3 είναι το κλειδί για να στηθεί ένα σχέδιο ειδικοτήτων και περιεχομένου σπουδών στις σωστές βάσεις. Το τεχνολογικό ωράριο είναι ικανοποιητικό. Διαβάζοντας σχόλια που προηγήθη¬καν, έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω: Προς τους θιασώτες της φυσικής τους γνωρίζω πως όλα τα τεχνολογικά μαθήματα εμπεριέχουν γνώσεις και εφαρμογές φυσικής. Π.χ. – Τεχνική μηχανική - Μηχανική των ρευστών - Τεχνική θερμοδυναμική - Θερμομόνωση – Ηχομόνωση – Πυροπροστασία - Ηλεκτροτεχνία – Ηλεκτρολογία - Μετρολογία κ.α. Για τους θιασώτες και της Χημείας κατά τη γνώμη μου στο πρόγραμμα της Α` τάξης και στο πλαίσιο του 3ώρου μαθήματος «Φυσικές επιστήμες» (Φυσική – Χημεία) το ένα μονόωρο θα μπορούσε να αναλωθεί για τη διδασκαλία της «Τεχνολογικής Χημείας» ενώ σε επόμενες τάξεις ύλη «Χημείας» ως εφαρμοσμένες γνώσεις εμπεριέχονται ως εισαγωγικά ή και άλλα κεφάλαια σε Τεχνολογικά μαθήματα ή και ως ανεξάρτητα μαθήματα όπως: - Τεχνολογία Υλικών - Τεχνολογία περιβάλλοντος - Τεχνολογία πλαστικών - Χημική τεχνολογία κ.α. Όσον αφορά το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α` τάξεως η γνώμη μου είναι πως το περιεχόμενο σπουδών πρέπει να περιλαμβάνει τη χρήση των υπολογιστών, και εφαρμογές στο Word, Excel – email και Internet ώστε από το επόμενο έτος να μπορούν οι σπουδαστές να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή σε εφαρμογές των τεχνολογικών μαθημάτων. Ο χρόνος 2 ωρών θεωρείται επαρκής. Όσον αφορά το μάθημα της Α` τάξης «Ερευνητική Εργασία» να διαφοροποιηθεί από την αντίστοιχη ύλη που έχει το μάθημα στην Α` τάξη του Γενικού Λυκείου ώστε στο Τεχνολογικό Λύκειο το περιεχόμενο του μαθήματος να αφορά «Έρευνα και Πειραματισμό Τεχνολογίας» και να διδάσκεται αποκλειστικά από Τεχνολόγους ή Μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων.