• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος' | 28 Ιουνίου 2011, 13:38

    Στα αλήθεια αναρωτιέμαι τόσα χρόνια, γιατί στην Ελλάδα κανένας απολύτως δεν ασχολήθηκε ποτέ σοβαρά με το θέμα της εκπαίδευσης νέων γεωργών. H άσκηση γεωργίας σε ένα τόπο συνδέεται άμεσα με τον πολιτισμό του, την οικονομία του και κυρίως προσφέρει νέες θέσεις εργασίας σε νέους, ειδικά σήμερα σε περιόδους κρίσης. Είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες παρατηρείται στροφή διαφόρων ηλικιών που είναι άνεργοι σε γεωργικούς τομείς;; Θεωρώ πραγματικά ανεπίτρεπτο την όλη υποβάθμιση στην οποία έχει περιέλθει ο Τομέας γεωπονίας των ΕΠΑΛ τα τελευταία χρόνια. Ένας τομέας ζωτικής σημασίας για την οικονομία της χώρα μας, ο οποίος λόγω μη σωστής ενημέρωσης των μαθητών και διαφόρων προκαταλήψεων που επικρατούν δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Θεωρώ αδιανόητο σε μια χώρα, στην οποία ο Πρωθυπουργός μιλά καθημερινά για ποιοτική γεωργία και πράσινη ανάπτυξη να μην υπάρχουν τομείς στο Τεχνολογικό Λύκειο που θα βγάζουν ένα ικανοποιητικό αριθμό σωστά εκπαιδευμένων επαγγελματιών που θα ασχοληθούν σοβαρά και ευσυνείδητα με θέματα που αφορούν την αειφόρο γεωργία, το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη. Η «πράσινη ανάπτυξη» δεν έχει να κάνει μόνο με φωτοβολταϊκά, αλλά κυρίως με σωστή χρησιμοποίηση φυσικών πόρων, εισροών, υδατικού δυναμικού (να θυμίσω απλά ότι σε πολλά εδάφη της Ελλάδας ο κίνδυνος ερημοποίησης είναι προ των πυλών) προκειμένου να παράγονται νέα, ποιοτικά και ανταγωνιστικά γεωργικά προϊόντα. Κατά τη γνώμη μου είναι ζωτικής σημασίας α) η ενημέρωση και προσέλκυση με κάθε δυνατό τρόπο νέων μαθητών σε τομείς του Τεχνολογικού Λυκείου που έχουν σχέση με σύγχρονη γεωργία, αρχιτεκτονική τοπίου, διαμόρφωση περιβάλλοντος, τεχνολογία τροφίμων κ.τ.λ. β) να μπει ένα φρένο στον συνεχή υποβιβασμό με ότι έχει να κάνει με άσκηση γεωργικής δραστηριότητας. Αν ακούγεται κάπως περίεργη η λέξη «γεωργία¨ή γεωργός», ας τις αλλάξουμε αν είναι να προσέλθουν νέοι. Η πρωτογενής παραγωγή σχετίζεται με παραγωγή τροφίμων και προϊόντων, με την κάλυψη ουσιαστικά πρωταρχικών ενστίκτων του ανθρώπου. Τα επαγγέλματα που εντάσσονται σε αυτή προσφέρουν πολύ σημαντικές και σύγχρονες υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο μιας χώρας, αν αναλογιστείτε και τα επιτεύγματα και τα νέα επιστημονικά ερευνητικά δεδομένα που αλλάζουν, εκσυγχρονίζουν διεθνώς τη γεωργία και αλλάζουν με ριζικό τρόπο την αντίληψη γύρω από αυτή. γ) σε άλλες χώρες οι γεωργοί ή οι «επαγγελματίες της παραγωγής τροφίμων (αν ακούγεται πιο εύηχος αυτός ο τίτλος)» χρησιμοποιούν πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών όντας φυσικά σωστά εκπαιδευμένοι (ρομποτικές τεχνολογίες, βιολογικές μεθόδους καταπολέμησης, τεχνολογίες συλλογής μετεωρολογικών δεδομένων, τεχνολογίες GIS κ.τ.λ.). Είναι ενημερωμένοι φυσικά για το τι είναι βιοτεχνολογία, ποια τα οφέλη της, ποιες ανησυχίες, τι είναι βιολογική γεωργία κ.τ.λ., κ.τ.λ.. Tεχνολογίες που συμβάλουν ουσιαστικά στην αειφορική παραγωγή και στις οποίες η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει. Τεχνολογίες που προσελκύουν νέους μαθητές και τους προδιαθέτουν στο να δουν τη γεωργία και την αγροτική παραγωγή ως ένα τομέα σύχρονο, ελκυστικό και ουσιαστικό για την οικονομία της Ελλάδας δ) δημιουργία οπωσδήποτε τομέων γεωπονίας, αειφορικής γεωργίας, πράσινων επαγγελμάτων ή αν θέλετε δώστε τους πιο σύγχρονες ονομασίες προκειμένου να δημιουργηθεί η μελλοντική γενεά των επαγγελματιών της “πράσινης ανάπτυξης”. Παράλληλη κατοχύρωση σοβαρών επαγγελματικών δικαιωμάτων ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ: ε) απόφοιτοι των παραπάνω τομέων, στο τέταρτο έτος φοίτησης στο Τεχνολογικό Λύκειο μετά από επιτυχείς εξετάσει θα εφοδιάζονται με ένα πιστοποιητικό – πτυχίο. Το πτυχίο αυτό θα πρέπει επιτέλους σε αυτή τη χώρα να ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΩΣ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΟ ΠΡΟΣΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. Να αποτελεί το εφόδιο, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝ προκειμένου να εισέλθει κάποιος στη γεωργία, κηπουρική αρχιτεκτονική τοπίου, κηπουρική, ασκώντας δραστηριότητες ή προσφέροντας σχετικές υπηρεσίες σε εργοδότες που απορρέουν από τα επαγγελματικά διακαίωματα που θα έχουν οι απόφοιτοι. Το ίδιο θα έπρεπε τόσα χρόνια να ισχύει και τους άλλους τομείς της Τεχνολογικής εκπαίδευσης Κυρία Αξιότιμε Υπουργέ, η γεωργία του μέλλοντος χρειάζεται ανθρώπους εξειδικευμένους, καταρτισμένους και με αρκετές γνώσεις προκειμένου να παράγονται ασφαλή, ποιοτικά προϊόντα. Με καταρτισμένους επαγγελματίες της υπαίθρου η γεωργία γίνεται πιο ανταγωνιστική, αναβαθμίζεται τεχνολογικά, προάγεται η οικολογική συνείδηση και η εθνική οικονομία γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική. Είναι ανεπίτρεπτο σε καθαρά γεωργικές περιοχές να μην υπάρχει αναβαθμισμένος και με αρκετό μαθητικό δυναμικό ο τομέας των ΕΠΑΛ. Οι τομείς γεωργίας-γεωπονίας θα πρέπει να υπάρχουν και σε αστικοποιημένα μεγάλα κέντρα, λόγω νέων επάγγελμα των π.χ. αρχιτεκτονική τοπίου, θεραπευτικοί κήποι (πολύ σύγχρονο αντικείμενο), τεχνολογία τροφίμων που ως επαγγέλματα προσφέρουν τα μέγιστα στην ζωή των πολιτών μεγαλουπόλεων. Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο μπορεί, έχει τις δυνατότητες και επιβάλλεται να βγάλει μια νέα γενεά ανθρώπων καλά καταρτισμένων, ώστε να αποτελέσουν τη μαγιά της αλλαγής και εκσυγχρονισμού που χρειάζεται η ελληνική γεωργία επιτακτικά όσο ποτέ άλλοτε.