• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΜΠΑΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ' | 28 Ιουνίου 2011, 16:44

    Στην πρόταση του Υπουργείου για την Α΄ Τάξη, στα μαθήματα επιλογής/προσανατολισμού, που αφορούν στον Τομέα Υγείας-Πρόνοιας, υφίστανται δύο μαθήματα: «Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες» και «Αρχές Προσχολικής Παιδαγωγικής». Για το μεν πρώτο, «Αγωγή Υγείας-Πρώτες Βοήθειες» ορθώς προτείνεται, αφού 1)η υγεία είναι υπόθεση του κάθε πολίτη, και 2)όλοι οι μαθητές όλων των ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας πρέπει να εκπαιδεύονται σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο, προκειμένου να γίνουν υπεύθυνοι επαγγελματίες στο χώρο αυτό. Επειδή,όμως, "Τα μαθήματα Επιλογής/Προσανατολισμού έχουν σαν σκοπό να φέρουν τον μαθητή σε μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο του Τομέα, χωρίς να εμβαθύνουν σε γνώσεις και δεξιότητες",προτείνω το μάθημα "Βασικές εφαρμογές Υγείας & Πρόνοιας" ως πιο δόκιμο και με διευρυμένη θεματολογία. Για το μάθημα «Αρχές Προσχολικής Παιδαγωγικής» δε,θεωρώ την πρόταση άστοχη, καθώς το μάθημα αυτό δεν προσφέρει γενικές γνώσεις και δεξιότητες του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, αφορά αποκλειστικά στην ειδικότητα Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων και δεν συνάδει με την λογική της "ομαδοποίησης διδακτικών αντικειμένων", ενώ για τους μαθητές που τυχόν θα επιλέξουν κάποια από τις άλλες ειδικότητες του Τομέα δεν προσφέρει καμιά χρήσιμη γνώση. Αντί αυτού, λοιπόν, προτείνω το μάθημα «Δεοντολογία και ασφάλεια επαγγελμάτων υγείας-πρόνοιας», καθώς οι γνώσεις που θα προσφέρει αφορούν σε όλες τις ειδικότητες του Τομέα, είναι γενικές και βασικές,απαραίτητες σε όλους τους εργαζόμενους στο χώρο της υγείας και της πρόνοιας.Έτσι ικανοποιείται και το κριτήριο σύμφωνα με το οποίο:"Τα μαθήματα Επιλογής/Προσανατολισμού που εισάγονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου, λειτουργούν στη λογική ενός ενεργού επαγγελματικού προσανατολισμού, όπου ο μαθητής καλείται να επιλέξει χονδρικά δυο επαγγελματικά πεδία. Με τον τρόπο αυτό ο κάθε μαθητής αφενός έχει την ευκαιρία να διερευνήσει περισσότερο τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του, προκειμένου να κάνει τη σωστή επιλογή". •Όσο αφορά στην διδασκαλία των δύο προαναφερθέντων μαθημάτων, πιστεύω ως δίκαιο και λειτουργικά πιο πρόσφορο να μπορούν να ανατίθενται εξίσου σε όλους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων του ως άνω Τομέα.