• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΚΡΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 28 Ιουνίου 2011, 18:58

    Θα πρέπει το σχολειο αυτό να μην είναι χαλαρό. Θα πρέπει τα παιδιά που θα μετέχουν σε κάποια ειδικότητα να επιλέγονται(όχι απαραιτήτως με εξετάσεις, αλλά με φάκελλο εργασιών-μιλώ για το ελεύθερο και τεχνικό σχέδιο). Έτσι δε θα υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για το μάθημα, εμποδίζοντας την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Διασφαλίζεται κάποιο επίπεδο έτσι. Οι απουσίες θα πρέπει να παίζουν πολύ πιο σημαντικό ρόλο από αυτόν που παίζουν τώρα. Θα πρέπει να είναι πολύ πιο λίγες, το 1/5 από ότι είναι τώρα το όριο. Αυτή είναι μια ακόμη μέθοδος να κρατηθεί το επίπεδο εκεί που πρέπει, για να υπάρχει σημαντική εξέλιξη και γνώση. Θα πρέπει να υπάρχει χαμηλότερος αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα, ειδικότερα στο μάθημα ειδηκοτήτων. Η επιλογή των μαθητών και η πειθαρχία σε σχέση με την συμπεριφορά και τις απουσίες, ενισχύονται όταν ο μαθητής που επιλέγεται και προσπαθεί μέσα στο προαποφασισμένο πλαίσιο, νιώθει σημαντικός. Όσο μικρότερος ο αριθμός των μαθητών, τόσο πιο σημαντικός αισθάνεται ο μαθητής, τόσο διευκολύνεται ο κατά τα άλλα απαιτητικά υψηλός βαθμός εξέλιξης, για κάποιον που έρχεται με μέτριο εως πολύ καλό βαθμό από το Γυμνάσιο. Σημαντικό είναι να λειτουργήσουν ειδικότητες όπως σχέδιο επίπλου, βιομηχανικό σχέδιο, σχέδιο υφάσματος και τεχνικές βαφής, σχέδιο τάπητος, λαϊκός και καλλιτεχνικός αργαλειός, σχέδιο μόδας, αργυροχρυσοχοΐα, εσωτερική διακόσμηση, αρχιτεκτονική τοπίου, γραφικές τέχνες, χαρακτική, μεταξοτυπία και οφ σετ, όλες οι προηγούμενες σε συνδυασμό και συνεργασία με την παραγωγή. Σε περίπτωση που υπάρχει πρακτική εργασία του μαθητή σε επιχείρηση θα πρέπει να υπάρχει τρεις φορές ανά εξάμηνο, επίβλεψη από ένα εθνικό σώμα ελέγχου, για ευνόητους λόγους. Προτείνω την ολοήμερη θέση ειδικού ψυχολόγου για την αποτελεσματική και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων που φέρει ο οποιοσδήποτε μαθητής μαζί του από το σπίτι και το προηγούμενο σχολικό περιβάλλον. Έλεγχος ουσιαστικής και ικανοποιητικής προόδου, σε συνεργασία με την/τον ψυχολόγο του σχολείου έτσι ώστε να κρίνεται με επιείκεια ο μαθητής που το έχει ανάγκη και το αξίζει. Αυτό μπορεί να αποτελέσει στάδιο δοκιμής και επαλήθευσης του θεσμού του ψυχολόγου στο ελληνικό σχολείο, ένα κενό που είναι περισσότερο από ποτέ αισθητό σήμερα. Συνοψίζω: φάκελλος, ΠΟΛΥ μικρότερος αριθμός απουσιών, μικρό-σφιχτό-δυνατό σχήμα της τάξης, πολλαπλές ειδικότητες, έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.