• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Κοκολάκης' | 29 Ιουνίου 2011, 12:15

    [α] Οι φοιτητές μας μας ζητούν συχνά και τους δίνουμε τις διαφάνειες που χρησιμοποιούμε για τις διαλέξεις μας. Ενώ θα έπρεπε να τις διαβάζουν ηλεκτρονικά, τις τυπώνουν με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη σπατάλη σε χαρτί, μελάνι, κ.λπ. Φοβάμαι ότι το ίδιο θα συμβεί και με τις ηλεκτρονικές σημειώσεις. [β] Φοβάμαι ότι αγνοούμε τις αρχές της οικονομικής επιστήμης. Όταν πληρώνεις ένα (1) ευρώ τη σελίδα, η μέγιστη ποιότητα προϊόντος που θα πάρεις θα είναι αντίστοιχη του ενός (1) ευρώ τη σελίδα. [γ] Μπορεί, βέβαια, κάποιος να υποθέσει ότι οι συγγραφείς δεν θα σκέπτονται ως λογικά οικονομικά υποκείμενα (rational agents). Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, εάν υπάρχει στην αγορά ένα βιβλίο που καλύπτει τις ανάγκες του μαθήματος, κανείς δεν θα έχει κίνητρο (ηθικό ή άλλο) να γράψει ηλεκτρονικές σημειώσεις. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι δρουν βάσει κινήτρων (είτε οικονομικών είτε άλλων), αυτή είναι μία πραγματικότητα που δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε. [δ] Επειδή, το πιθανότερο είναι η κοστολόγηση του ενός ευρώ ανά σελίδα να εκληφθεί από τους συναδέλφους ως προσβολή ("Δεν είμαστε δακτυλογράφοι!") θα πρότεινα να μη δοθεί καμία αμοιβή. [ε] Προσπαθώ να σκεφτώ το πνευματικό προφίλ του συναδέλφου που αντί να δώσει τις ηλεκτρονικές σημειώσεις απευθείας στους φοιτητές (π.χ. μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος), να μπει στη διαδικασία του Εύδοξου, για να πάρει τα 300 ευρώ (μικτά). Τέτοια κουλτούρα ακαδημαϊκών δασκάλων θέλουμε να καλλιεργήσουμε;