• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 29 Ιουνίου 2011, 17:42

    Η δομή του τεχνολογικού Λυκείου θε πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να διαφέρει από την προηγούμενη. Θα πρέπει όχι απλώς να είναι ένα σχολείο που θα καταλήγουν όσοι δεν έχουν καλούς βαθμούς ή και τις βάσεις για να πετύχουν στο Πανεπιστήμιο. Θα πρέπει να απαρτίζεται από μαθητές με κίνητρο την μάθηση και την επαγγελματική αποκατάσταση, αν και πιστεύω ακράδαντα πως εάν πρόκειται να υπάρξει πρακτική εξάσκηση σε επιχείρηση αυτή θα πρέπει να ελέγχεται αυστηρά και όχι από κάποιον τοπικό αλλά από εθνικό, ώστε να αποφεύγονται οι χάρες, τα βίσματα και φυσικά η εκμετάλλευση. Η δομή θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να είναι δύσκολο να μπει κανείς και να αποφοιτήσει. Δύσκολο σημαίνει κάτι που κατακτιέται εαν ακολουθήσει ο μαθητής συγκεκριμένα βήματα, που αν κάνει παραπάνω από 3 απουσίες σε κάθε μάθημα είναι αδύνατο να έχει μάθει αυτά που πρέπει. Οι απουσίες λοιπόν θα πρέπει να ελαχιστοποιηθούν. Για να μπει ο μαθητής που θα πάρει ειδικά μαθήματα θα πρέπει να έχει κάποιο ενδιαφέρον και καλά θα κάνει να συνιθήζει στην ιδέα ότι μεθαύριο για το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να περάσει από εξετάσεις, συνέντευξη καθώς θα πρέπει να αποδείξει την σοβαρότητά του. Ένας μαθητής που πάει στο Τεχνικό Λύκειο απλώς και μόνο για να περάσει η ώρα δεν θα πρέπει να περνά το μάθημα ειδικοτήτων καθώς θα γίνει κακός επαγγελματίας. θα πρέπει να βοηθιέται να αποκτήσει την απαραίτητη πειθαρχία του να μην απουσιάζει, να προσπαθεί για να περάσει ένα μάθημα και να προσέχει την συμπεριφορά του. Αν υπάρχουν μαθητές που ειρωνεύονται ή κάνουν "φασαρία" ή εμποδίζουν το μάθημα θα πρέπει να τους δύνεται η ευκαιρία να επανορθώσουν, με την βοήθεια ειδικού ψυχολόγου, καθώς τα προβλήματα που κουβαλάει κάποιο παιδί από το σπίτι και το προηγούμενο σχολείο δεν λύνονται μόνο από τους καθηγητές, θα ήταν τουλάχιστο ερασιτεχνικό να ισχυριστούμε το αντίθετο ή να το παραβλέψουμε με τα γνωστά αποτελέσματα. Εκτός αν δεν μπορούν όλοι να κοιτούν το γενικότερο χαμηλό επίπεδο των νέων μας, επειδή χρειάζεται ένας μισθός παραπάνω για να δουλέψει ένας ψυχολόγος στο σχολείο. Μερικά πράματα θα πρέπει να τα κοιτούμε ως έχουν. Οι καθηγητές της Α.Σ.Κ.Τ. έχουν κατά καιρούς παραπονεθεί ότι οι φοιτητές τους έρχονται τελείως απροετοίμαστοι από το Λύκειο. Το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμοσμένες τέχνες. Οι μαθητές που ακολουθούν τομείς που πρέπει να θεωρούνται "τεχνικοί" ,από τον όρο Τεχνικό Λύκειο, θε πρέπει να έχουν την δυνατότητα να εκπαιδεύονται για όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τις εφαρμοσμένες τέχνες. Αρκεί να κοιτάξουμε τις ειδικότητες που υπήρχαν στο αντίστοιχο Λύκειο εφαρμοσμένων τεχνών( ελεύθερη και ίσως ανεπαρκής μετάφραση του αγγλικού BTEC θεσμού) στην Μεγάλη Βρετανία. Συγκεκριμένα σπουδάζονται οι ακόλουθες ειδικότητες που σχετίζονται με την παραγωγή: Animal Care Art and Design Business Construction Engineering Health and Care IT and Computing Land-based Media, Music & Performing Arts Vehicle Technology Science Sport Public Services Travel and Tourism. ΑΠΟΥΣΙΕΣ:Για να μπορεί λοιπόν ένας μέσος μαθητής του Γυμνασίου να εξελιχθεί σε πετυχημένο φοιτητή Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ θα πρέπει να βοηθιέται από το σχολείο και το ίδιο το πρόγραμα, ενώ αν απουσιάζει δεν θα το καταφέρνει. ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ:Τα μαθήματα θα πρέπει να συνδέονται με την παραγωγή αλλά και να ελέγχεται επαρκώς όποιος εξωσχολικός παράγοντας εμπλέκεται, επιχειρηματίες, εργοστασιάρχες, κ.λ.π. από έναν ΕΘΝΙΚΟ και όχι από τοπικό ή απλώς περιφερειακό φορέα. ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ:Θα πρέπει ένας μαθητής που ακολουθεί τα παραπάνω να μπαίνει με πολλά προβλήματα και να αποφοιτά με λιγότερα, όχι και το τονίζω-ΟΧΙ με περισσότερα. Για κάτι τέτοιο υπεύθυνος μπορεί να είναι μόνο ένας ειδικός, ψυχολόγος εννοώ. ΕΠΑΡΚΕΙΣ ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ: Για να μπεί κανείς σε σχολή που εξετάζει σχεδιο χρειάζεται χαρακτηριστικά τουλάχιστον 8 ώρες τη βδομάδα σχέδιο και όχι 2 που έχουν τώρα. ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ: Χρειάζεται ένας ορισμένος βαθμός δυσκολίας που θα εξασφαλίζει και ένα επίπεδο κατάρτησης στον μαθητή αλλά και κύρος στον θεσμό. Νομίζω ότι δεν είναι ούτε άσκοπο, ούτε άκαιρο να διτυπώνονται προτάσεις πριν την λειτουργία του θεσμού, ώστε να κερδίζει ο μαθητής την είσοδο στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ με την αξία του, αυτήν που θα κερδίζει μέσα από την διαδικάσία, που κατά την άποψή μου μπορέι να έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ-ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΗΛ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ.