• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Μαυρομμάτη' | 30 Ιουνίου 2011, 00:54

    Δυστυχώς η άποψη μου είναι ότι αν δεν σταματήσουν οι αλλαγές του χιλιοβαπτιζόμενου σχολείου, δε θα αλλάξει τίποτα. Ποιος γονιός μπορεί να εμπιστευτεί τα παιδιά του σ’ ένα σχολείο που κάθε δύο-τρία χρόνια το πολύ αλλάζει όνομα και δομή? Το πρόβλημα μας είναι ότι μαθητές και γονείς δε μας γνωρίζουν, δε ξέρουν τις ειδικότητες, πολλές φορές τις ανακαλύπτουν τυχαία αλλά συνήθως δεν μας ξέρουν και πάνω απ’ όλα δεν μας εμπιστεύονται, αν δε λειτουργήσει ένα σχολείο ( με οποιοδήποτε όνομα) για αρκετά χρόνια για να παγιωθεί στη συνείδηση τους αλλά και στη δική μας, πως περιμένουμε να έχουμε μαθητές και θετική γνώμη από την κοινωνία? (από την άλλη μόνο το κόστος αν σκεφτούμε των ταμπελών και σφραγίδων που θα χρειαστούν για αυτή την αλλαγή σε περίοδο κρίσης είναι τραγικά μεγάλο!!!) Μας έχετε κάνει αναλώσιμους, δε ξέρουμε ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν, σε κάθε αλλαγή, το ίδιο άγχος, αντί να κοιτάμε τη δουλειά μας, χρόνια τώρα συζητάμε για τη δομή του τεχνικού λυκείου, πάρτε μία απόφαση και ακολουθήστε την για πολλά χρόνια, να μπορέσουμε και εμείς να την εξελίξουμε. Εκεί που προσπαθούμε να φτιάξουμε, να δημιουργήσουμε κάτι, πάλι από την αρχή. Όχι ότι δεν ακούγονται πολύ ωραία κάποια πράγματα, αλλά πως θα γίνουν, καινούργια βιβλία? Με ποια χρηματοδότηση? Λεφτά υπάρχουν? Και αν ναι γιατί ξέρω τόσους άνεργους δίπλα μου? Ενδιαφέρον έχει η Δ’ τάξη, ενδιαφέρον και οι πολλές ώρες στα μαθήματα ειδικότητας (ως καθηγήτρια ειδικότητας: συντήρηση έργων τέχνης) αλλά δε μπορούν να λείπουν βασικά μαθήματα όπως μαθηματικά, φυσική, χημεία και εγώ συμφωνώ με το ότι δεν γίνεται να κάνουν τα παιδιά 2 ώρες θρησκευτικά και 1,5 φυσική. Δε γίνεται. Τι μαθητές θέλουμε? Θα ήταν καλό επίσης οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων ή και των ΕΠΑΛ που θα ήθελαν να φοιτήσουν σε κάποια ειδικότητα να μπορούν να πάρουν απαλλαγή από τα μαθήματα γενικής παιδείας, θεωρώ ότι είναι σωστό να δώσουμε μία δεύτερη ευκαιρία σ’ αυτά τα παιδιά και να μην τους βάλουμε να παρακολουθούν από την αρχή τα πάντα. Ίσως και αυτό δώσει μία καινούργια ώθηση στο σχολείο αφού σίγουρα θα θέλουν περισσότεροι να το παρακολουθήσουν. Στην ειδικότητα μου, λόγω υποβάθμισης της στην επας, είχε ως αποτέλεσμα να έρχονται αποκλειστικά ενήλικες, όχι ότι αυτό είναι αρνητικό κάθε άλλο, αλλά το γεγονός της μη εισόδου στα Α-ΤΕΙ είχε σαν αποτέλεσμα κανένας γονιός να μην θέλει να στείλει το παιδί του σε κάποια ειδικότητα, που ήξερε ότι μετά δε θα μπορέσει να σπουδάσει, και το πτυχίο του δεν θα ήταν ισότιμο με απολυτήριο λυκείου! Δώστε κίνητρα για την είσοδο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, να ξέρει ο μαθητής ότι ερχόμενος στο τεχνολογικό λύκειο μπορεί με κάποιο μεγαλύτερο ποσοστό να εισαχθεί στα ΤΕΙ και ΑΕΙ των αντίστοιχων και παρεμφερή ειδικοτήτων. Αν δε δώσετε εσείς τη δύναμη που αντιστοιχεί σ’ αυτά τα Λύκεια, θα πεθάνουν και είναι κρίμα γιατί είναι πολύ σημαντικό να μπορεί ο μαθητής να λαμβάνει αυτή τη γνώση από αυτή την ηλικία. Επίσης είναι πολύ σημαντικό το υπουργείο να είναι δίπλα στον καθηγητή και όχι απέναντι του!