• Σχόλιο του χρήστη 'Αγγελος Τίτης' | 30 Ιουνίου 2011, 15:47

    Πολλά μπορούν να ειπωθούν για την τωρινή τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η τεχνική εκπαίδευση. Ωστόσο το θέμα είναι τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα. Ας αναφέρουμε μερικά όπως μου έρχονται: 1. Μεταφορά του τεχνολογικού τομέα από τα γενικά στα τεχνολογικά λύκεια. 2. Αλλαγή τρόπου ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ στα λύκεια. Αφού η πρώτη τάξη γενικού και τεχνολογικού λυκείου είναι "κοινές", οι μαθητές της τρίτης γυμνασίου να προωθούνται στα τεχνολογικά λύκεια με τον ίδιο τρόπο που προωθούνται στα γενικά. Δηλαδή αν ένα τεχνολογικό λύκειο είναι πιο κοντά στην κατοικία ενός μαθητή της 3ης γυμνασίου, τότε ο μαθητής να προωθείται σε αυτό το λύκειο όπως γίνεται μέχρι τώρα μόνο στην περίπτωση των γενικών λυκείων. Αυτό θα καταστήσει παρόμοιο το επίπεδο των μαθητών τόσο στο γενικό όσο και στο τεχνολογικό λύκειο. Επίσης θα σταματήσει η αυθαιρεσία των περισσοτέρων, για να μην πω του συνόλου, των υπευθύνων των γυμνασίων της χώρας που, προερχόμενοι οι περισσότεροι από τα γενικά-ενιαία-κτλ θεωρητικά λύκεια, χωρίζουν τους μαθητές σε κατηγορίες "κακός" και "καλός" και αναλόγως πείθουν τους μαθητές και τις οικογένειες τους για τον τελικό προορισμό τους. Κανείς δεν τους λέει την ξεκάθαρη αλήθεια, ότι δηλαδή το τεχνολογικό λύκειο τους προσφέρει ίσες και σε πολλές περιπτώσεις αυξημένες δυνατότητες μάθησης και απόκτησης προσόντων. 3. Ενσωμάτωση ειδικοτήτων των ΙΕΚ στα τεχνολογικά λύκεια (3ο και 4ο έτος). 4. Επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή ΝΕΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ, ηλεκτρονικών βοηθημάτων κτλ. 5. Ουσιαστική αναβάθμιση των εργαστηρίων. 6. Εισαγωγή της έννοιας του ΧΟΡΗΓΟΥ με αυστηρά κριτήρια όπου μία τοπική εταιρεία-οργανισμός δημόσιος ή ιδιωτικός θα "υιοθετεί" ένα εργαστήριο, μία αθλητική εγκατάσταση, μία βιβλιοθήκη, μία σχολική ομάδα, μία ιστοσελίδα κτλ και θα παρέχει τεχνολογική ή οικονομική υποστήριξη σε συγκεκριμένους στόχους του σχολείου. Είναι αστείο να θεωρούμε εχθρούς του δημόσιου σχολείου τους μελλοντικούς εργοδότες των παιδιών μας. 6. Αξιοποίηση των εκπαιδευτικών που είναι στη διάθεση ή είναι υπεράριθμοι για τη συγκρότηση ομάδας ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ. 7. Αξιοποίηση των καθηγητών και των υποδομών των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής του σχολείου. 7. Υποστήριξη μαθησιακών αγώνων μεταξύ των λυκείων της περιοχής. και άλλα πολλά. Αυτά μου ήρθαν τώρα στο μυαλό όπως έγραφα. Απορώ σε αυτούς που τα σκέφτονται τόσους μήνες το μόνο που τους νοιάζει είναι να κόψουν το κόστος;