• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Σφυράκης' | 30 Ιουνίου 2011, 17:29

    Τα προβλήματα που συναντάμε σήμερα στην Βθμια ακπαίδευση, και τη γενική και την τεχνολογική δεν λύνονται με ημίμετρα, και επιμέρους σχέδια επιτροπών "σοφών-σωτήρων" που στήνονται 'ad-hoc' κατά το δοκούν της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας για να λύσουν συχνότερα ένα συγκεκριμένο ζήτημα π.χ. την αντιστοίχιση των επαγγελματικών προσόντων των Τεχν. Λυκείων με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά, κλπ. Χρειάζεται συστηματική δουλειά και ενιαίος σχεδιασμός όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων ΜΑΖΙ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) με την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, με ξεκάθαρους στόχους και συνέργιες μεταξύ των βαθμίδων. Μέχρι να αρχίσουμε να μιλάμε και να εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση ενός μοναδικού ενιαίου Λυκείου όπου: - δεν θα χωρίζονται εκ των προτέρων τα παιδιά σε μαθητές 2-3 ταχυτήτων, - θα παρέχονται οι βασικές επιστημονικές γνώσεις σε όλους, - θα καλλιεργούνται οι απαραίτητες δεξιότητες και θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες τους και ενδιαφέροντα μέσα από ένα ευρύ φάσμα επιλογών και θεωρητικών και τεχνολογικών μαθημάτων, και - που ενίοτε θα οδηγεί και στην απόκτηση πιστοποιημένων επαγγελματικών προσόντων ή δεξιοτήτων, δεν πρόκειται να πετύχουμε ούτε την πολυπόθητη αναβάθμιση του επιπέδου των μαθητών, ιδιαίτερα της σημερινής τεχνικής εκπαίδευσης, ούτε να αποκτήσουμε μια σταθερή δομή στη βαθμίδα του Λυκείου που δεν θα αλλάζει συνεχώς με την ανάληψη των καθηκόντων της εκάστοτε νέας ηγεσίας του υπουργείου και των παρατρεχάμενων "σοφών" συμβουλατόρων του. Το να συζητάμε συνεχώς τα τελευταία τουλάχιστον 30 χρόνια πως θα μοιράσουμε την πίτα μεταξύ Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης δεν αναβαθμίζει την εκπαίδευση και δεν προσφέρει σταθερές διεξόδους στους μαθητές που καλούνται συχνά να επιλέγουν μεταξύ νέων αδοκίμαστων και πιθανά βραχύβιων συστημάτων, παιχνιδιών στα χέρια της κάθε "ανώριμης" πολιτικής ηγεσίας και των Ακαδημαϊκών-Επιστημόνων-Εκπαιδευτικών που την συνδράμουν. Το θέμα είναι ότι εκτός από τη θέληση για την ενιαία αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής βαθμίδας του Λυκείου που και αυτή είναι από πολλούς υπο-αμφισβήτηση, οι όποιες αλλαγές για να υποστηριχτούν και να λειτουργήσουν θετικά θέλουν χρόνο, συνεργασίες, συστηματική δουλειά, σταθερότητα και ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, πράγματα που οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου δυστυχώς δεν διαθέτουν.