• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ' | 30 Ιουνίου 2011, 17:46

    Όπως βλέπω από τα κείμενα της διαβούλευσης, οι συνάδελφοι των φυσικών επιστημών έχουν σοβαρό πρόβλημα με την κατάργηση των μαθημάτων θεωρητικής χημείας και φυσικής στο τεχνολογικό λύκειο. Η φυσική και η χημεία είναι βασικές επιστήμες για τις περισσότερες τεχνολογικές ειδικότητες και οι μαθητές κάθε ειδικότητας χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις φυσικής και χημείας που είναι διαφορετικές για κάθε ειδικότητα. Σε αυτές τις διαφορές θα πρέπει να είναι ευαίσθητοι οι επιστήμονες και να διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες. Έτσι για παράδειγμα η οπτική είναι καθαρά αντικείμενο της φυσικής επιστήμης και ίσως ο φυσικός είναι ο πλέον κατάλληλος για να διδάξει το μάθημα της χρωματολογίας ή χρώμα στους σπουδαστές των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων, ιδιαίτερα όταν έχει ήδη κάποια επαγγελματική ή άλλη εμπειρία σε ότι αφορά το χρώμα. Επίσης οι χημικοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για να διδάξουν μαθήματα όπως τεχνολογία υλικών, υφασματολογία, αέρια, καύσιμα, λιπαντικά, υγιεινή και ασφάλεια και πολλά άλλα, ιδιαίτερα όταν έχουν εργαστεί σε σχετικές βιομηχανίες. Όπως φαίνεται ο βασικός τίτλος σπουδών και μόνο, δεν μπορεί να καθορίσει την καταλληλότητα του κάθε εκπαιδευτικού για το μάθημα που μπορεί να διδάξει, αλλά η συνολική του μόρφωση πάνω σε ένα αντικείμενο. Εδώ το υπουργείο οφείλει να καινοτομήσει για να αλλάξει το κατεστημένο της παροχής άχρηστων γνώσεων που δεν έχουν ουσιαστικά πρακτική εφαρμογή. Ο τρόπος επιλογής του ποιοι είναι κατάλληλοι να διδάξουν τα μαθήματα του τεχνολογικού λυκείου σήμερα, είναι μάλλον απλοϊκός και δεν αξιοποιούνται δυνατότητες που υπάρχουν.