• Σχόλιο του χρήστη 'Αχιλλέας' | 30 Ιουνίου 2011, 22:33

    Το Υπουρ.Παιδείας έβγαλε μια ‘’διευκρινιστική’’ ανακοίνωση για το Τεχνολογικό Λύκειο προσπαθώντας να εξηγήσει-στηρίξει την πρότασή του και να αποδείξει ότι το μαύρο είναι άσπρο ή κατά το μαθηματικότερον(που αρέσει πολύ στην κ.Διαμαντοπούλου), ότι το 1=2. Τη διάβασα πολύ προσεκτικά. Γράφει: ‘’Οι μαθητές στο Γυμνάσιο αποκτούν τις βασικές γνώσεις Φυσικής και Χημείας, τις οποίες ολοκληρώνουν στην Α’ τάξη λυκείου.’’ Θα θέλαμε αλήθεια να ξέρουμε ποιος είναι αυτός που έκρινε και τελικά πέρασε κάτι τέτοιο. Θα θέλαμε να ξέρουμε ποιος πιστεύει ότι οι βασικές γνώσεις Φυσικής και Χημείας ολοκληρώνονται στο Γυμνάσιο(!!!) και στην Α’ τάξη λυκείου. Η Φυσική(και η Χημεία και η Βιολογία) κύριοι, είναι η κατεξοχήν επιστήμη Βασικών Γενικών Γνώσεων. Η πρόοδος της Ιατρικής, για παράδειγμα, είναι πρόοδος και ανακαλύψεις της Φυσικής. Φανταστείτε ένα κόσμο χωρίς ακτινογραφίες, αξονικές και μαγνητικές τομογραφίες, υπερηχογραφήματα, laser , λαπαροσκοπήσεις κλπ κλπ, αλλά και χωρίς υπολογιστές, οπτικές ίνες, τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα κλπ κλπ. Ότι μας περιβάλλει είναι Φυσική. Χωρίς τη γνώση της, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει . Έκπληξη αποτελεί για μένα, το ότι δεν βρίσκεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών μαθημάτων σε ΟΛΕΣ τις κατευθύνσεις του νέου (Γενικού)Λυκείου. Γράφει: ‘’Η Α΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, εναρμονισμένη σε μεγάλο βαθμό με την Α’ τάξη του Νέου Λυκείου, αποτελεί μια τάξη γενικής παιδείας και προσανατολισμού.’’ Αλλά όχι πλήρως εναρμονισμένη συνεπώς όχι ισότιμη. Γράφει: ‘’ Σε ότι αφορά στην πρόσβαση στα Τ.Ε.Ι. με Ειδικές Εξετάσεις, ως γνωστόν, οι μαθητές δεν εξετάζονται στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας ή της Βιολογίας.’’ Όμως διδάσκονται κανονικά σ’όλη την περίοδο των σπουδών τους στο ΕΠΑ.Λ. Επίσης δε βλέπω να υπάρχει στο …‘’ισότιμο’’ αναφορά στα Α.Ε.Ι. Δεν θα εισάγονται στα Α.Ε.Ι.; Γράφει: ‘’Για όσους μαθητές εισαχθούν στα Τ.Ε.Ι. και εφόσον η ειδικότητά τους σχετίζεται με αυτά τα μαθήματα, η διδασκαλία τους ξεκινά από τα βασικά κεφάλαια, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη εμβάθυνση, πράγμα που απαιτεί καλή γνώση μαθηματικών.’’ Εδώ πια βλέπουμε την απόλυτη ασχετοσύνη. Μαθηματικά αρχή πάντων λοιπόν, σύμφωνα με την κ.Διαμαντοπούλου, ξεχνώντας βέβαια ότι εδώ μιλάμε για εμβάθυνση εννοιών και όχι απλώς για μαθηματικές πράξεις, διαφορετικά οι μαθηματικοί θα καταλάβαιναν Φυσική, Οικονομικά, Αρχαία(άκουσα σε κανάλια που πουλάνε βιβλία, ότι …έχουν μαθηματική δομή). Αλλά βέβαια έπρεπε να χωρέσουν στο τεχνολογικό (ναι στο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ!!!) η λογοτεχνία, η ιστορία, τα θρησκευτικά, η γυμναστική, τα αγγλικά και κυρίως η αύξηση των ωρών στα μαθηματικά που απ’ότι φαίνεται, έχουν ισχυρότερες ομάδες πίεσης. (Να θυμίσω εδώ ότι η Ιστορία επρόκειτο να είναι προαιρετικό μάθημα ακόμα και στο Γενικό Λύκειο και τα Θρησκευτικά να μην υπήρχαν καν-πράγμα απαράδεκτο για μένα και που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών γενικά-. Τελικά παρέμειναν και όχι μόνο αυτό αλλά τρύπωσαν και στο Τεχνολογικό. Οι συνάδελφοί μας αυτών των γνωστικών αντικειμένων στα ΕΠΑ.Λ δεν πίστευαν στα μάτια τους.) Τελικά η βασική μου απορία δεν έχει λυθεί. Είναι αλήθεια ότι ο άνδρας της κ.Διαμαντοπούλου είναι μαθηματικός, ναι ή όχι;;