• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΒΔΑΣ' | 30 Ιουνίου 2011, 23:10

    Λίγες ώρες πριν λήξει ο διάλογος για τους τομείς και τις ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου, που θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και να ανταποκρίνονται στην κοινωνική ζήτηση, κάτι που θα περίμενε κάποιος να έχει γίνει. Εδώ και χρόνια παράλληλα με την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των πληθώρων μ.μ.ε. που παράγουν καθημερινά οπτικά σκουπίδια με εμπειροτέχνες οπερατέρ και με φωτογράφους σεμιναρίων μιας και απο το 1990 δηλαδή 21 χρόνια πτυχιούχοι φωτογράφοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανεκμετάλευτοι περιμένουν το αυτονόητο δηλαδή την δημιουργία ΚΛΑΔΟΥ εφαρμοσμένων τεχνών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση που εκεί ανήκει και το τμήμα φωτογραφίας έτσι ώστε να στελεχωθεί με ανάλογα εκπαιδευμένο δυναμικό που: (5.000 συνοικιακά φωτογραφεία αλλά και άλλες μερικές χιλιάδες θέσεις όπως είναι οι φωτογράφοι κοσμικών κέντρων , κρουαζιερόπλοιων, διαφήμησης, εντύπων, ρεπορτάζ, ηλεκτρονικών και έντυπων μέσων επικοινωνίας, αλλά και στον δημόσιο τομέα, φωτογραφικά αρχεία που έχουν πέσει κάποια σε πολύ αδέξια χέρια, υπουργείο πολιτισμού, υπουργείο τύπου, υπουργείο δημόσιας τάξης, υπουργείο υγείας κ.λπ.). Οι σύγχρονες κοινωνίες δεν ορίζονται λεκτικά με τσιτάτα η άλλου είδους συμπεριφορές αλλά με πολιτικές σύγχρονης παιδείας και πολιτισμού. Μια σύγχρονη κοινωνία που στηρίζεται στην οπτική αντίληψη που καθημερινά βομβαρδίζεται ο σύγχρονος άνθρωπος με χιλιάδες εικόνες μέσω των λογής μέσων επικοινωνίας δεν μπορεί παρά να θέλει και μια άλλη άποψη στην πρωτογενή δημιουργία της εικόνας, δίνοντας το στίγμα μιας άλλης εποχής που ο δημιουργός φωτογράφος, έχει περάσει μέσα απο την εκπαίδευση και όχι με σεμινάρια ταχύριθμα υποβαθμίζοντας τον ουσιαστικό και σφαιρικό ρόλο που πρέπει να έχει η σπουδή στον φωτογράφο και με αυτά (σεμινάρια) αλλά όχι μόνο με αυτά . Σε δεκάδες δήμους αλλά και σε άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες έχουν βρεί καταφύγιο οι ενδιαφερόμενοι που δυστυχώς αρκετές φορές πλην εξερέσεων έχουν απογοητευτεί απο το αποτέλεσμα το δε επίσημο κράτος επιμένει να δίνει άγονα πτυχία μηχανικών και ηλεκτρολόγων δίνοντας έτσι στην ανεργία τους περισσότερους νέους που τελειώνουν τις κλασικές αυτές ειδικότητες χωρίς σχεδόν καμία καινοτομία. Ελπίζω το υπουργείο παιδείας αυτή την φορά να ανοίξει τις πόρτες σε αισιόδοξες και πρωτοπόρες ειδικότητες μακρυά από τις συντεχνιακές λογικές που χρόνια τώρα μάρτυρες όλοι παρακολουθούμε το αποτέλεσμα θυσιάζοντας τα όνειρα των νέων που θα μπορούσαν με το ελληνικό φως να καταγράψουν νέες προοπτικές στις πλαστικές τέχνες αλλά και στην φωτογραφία. Δεν μπορεί η νέα γενιά παρά να είναι σπουδαγμένη και μάλιστα σε κατι που όλοι μας καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες και πρωταγωνιστές με την οπτική μας αντίληψη και συγκεκριμένα στην εικόνα που είναι μέρος της καθημερινότητας μας απο το έντυπο μέχρι την τηλεόραση και απο το ίντερνετ μέχρι τις χιλιάδες διαφημήσεις στις εμπορικές αγορές . ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΟΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ???