• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Γεωργίου' | 1 Ιουλίου 2011, 08:58

    Θα αναφέρω αυτό που θεωρώ ορθολογιστικά σωστό και μετά τι πιστεύω ότι θα συμβεί στην ελληνική πραγματικότητα. 1. Τα συγγράμματα πρέπει να κυκλοφορούν στο ελεύθερο εμπόριο και να ανταγωνίζονται μεταξύ τους ως προς το επίπεδο γνώσεων που παρέχουν και τη χρησιμότητά τους. Αυτή είναι η ορθολογιστική προσέγγιση σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Στρέβλωση που θα δημιουργηθεί στην ελληνική πραγματικότητα: Θα πωλούνται πέντε δέκα αντίτυπα και η βιομηχανία παράνομης φωτοτυπίας θα γνωρίζει νέες δόξες. Είναι η πολιτεία ικανή να προστατέψει τα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ; Την επόμενη μέρα που θα βγουν τα βιβλία στο ελεύθερο και μόνο εμπόριο θα σκαναριστούν και θα ανέβουν σε μορφή pdf στο διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, πόσο μάλλον στην Ελλάδα και σε περίοδο κρίσης. Ce la vie. Τι θα κάνει ο συγγραφέας ; θα κινηθεί κατά των φοιτητών του ; Παρ' όλα αυτά εγώ θεωρώ ότι η κυκλοφορία των βιβλίων μόνο στο ελεύθερο εμπόριο είναι η βέλτιστη προσέγγιση. 2. Εφόσον δεν υπάρχει δωρεάν διανομή, οι φοιτητές που έχουν οικονομικά προβλήματα πρέπει διευκολύνονται με υποτροφίες και οικονομική στήριξη να αγοράσουν βιβλία. Στρέβλωση που θα δημιουργηθεί στην ελληνική πραγματικότητα: Προφανώς δυνατότητα οικονομικού βοηθήματος για αγορά βιβλίων θα έχουν κατά κανόνα αυτοί που δεν τα έχουν ανάγκη λόγω απόκρυψης εισοδημάτων. 3. Οι διδάσκοντες πρέπει να αναρτούν στο διαδίκτυο βοηθητικές σημειώσεις, ασκήσεις, διδακτικές διαφάνειες, μελέτες περιπτώσεων και άλλο ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ του συγγράμματος υλικό. Στρέβλωση: Η ελληνική πολιτεία στην προσπάθειά της να εξοικονομήσει πόρους προσπαθεί να προωθήσει πρακτικά την υποχρεωτική διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων (δωρεάν φυσικά και εκμεταλλευόμενη την πνευματική εργασία άλλων) ώστε και οι φοιτητές να είναι ευχαριστημένοι (για άλλη μια φορά) και να εξοικονομήσει πόρους. Άλλο σύγγραμμα, άλλο σημειώσεις και άλλο ηλεκτρονικά βοηθήματα. Ας ανατεθεί τότε στον ΟΕΔΒ να προκηρύσσει, τυπώνει και να αναρτά στο διαδίκτυο ένα σύγγραμμα ανά μάθημα να τελειώνουμε. Αν αυτό θέλουμε για τα παιδιά μας τότε μπράβο μας. Είναι δυνατόν να μετράμε τη μόρφωση σε τεμάχια βιβλίων ; (!!!!). Γιατί αυτό γίνεται τώρα (με την κοστολόγηση) και αυτό θα γίνει μετά. 4. Βιβλιοθήκες. Για όσους φοιτητές δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αγοράσουν βιβλίο φυσικά και πρέπει να υπάρχουν επαρκή αντίτυπα στις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες. Ταυτόχρονα να υπάρχουν επαρκή αντίτυπα από σχετική βιβλιογραφία ξένη κυρίως που προτείνει ο διδάσκων. Επιτέλους πρέπει τα παιδιά να μάθουν να μελετούν και όχι να διαβάζουν θέματα SOS και σημειώσεις. 5. Υπάρχουσα στρέβλωση: Δεν αμφισβητώ το γεγονός των υπέρογκων δαπανών για τη διανομή δωρεάν συγγραμμάτων. Ούτε και το γεγονός ότι υπάρχουν συγγραφείς που εκμεταλλεύονται τη στρέβλωση του συστήματος ώστε να αυξάνουν απλά το εισόδημά τους χωρίς αντίκρισμα για τους φοιτητές μας. Θεωρώ όμως ότι η θεραπεία μίας στρέβλωσης δεν μπορεί να γίνει με την δημιουργία άλλης. Ας εφαρμόσουμε απλά ό,τι γίνεται ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ας προστατέψουμε όμως τα πνευματικά δικαιώματα και τον πόνο ψυχής που κάποιοι αποθέτουν πάνω στο λευκό χαρτί. Επιτέλους δεν γίνονται όλα για τα χρήματα (!) άσχετα το τι πιστεύει ή αφήνεται να νομίζει ο πολίτης. Υπάρχουν και κάποιοι που γράφουν βιβλία και για πιο σοβαρούς λόγους από το οικονομικό όφελος (που υπάρχει και αυτό). Και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τους αναφέρω (ξανά) τους λόγους αυτούς.