• Σχόλιο του χρήστη 'Fotis' | 7 Ιουλίου 2011, 11:17

    Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου ως Γυμναστής στη Δευτοβάθμια Εκπαίδευση μπορώ να πω με σιγουριά ότι ο Σχολικός Αθλητισμός είναι ένας θεσμός αρκετά υποβαθμισμένος και υποτονικός στη σημερινή Δημόσια Εκπαίδευση αλλά και αρκετά παρεξηγημένος από συναδέλφους γυμναστές και μη. Χωρίς να θέλω να αναλύσω τα αίτια της παραπάνω διαπίστωσής μου, σεβόμενος την περιεκτικότητα της δημοσίευσής μου, παραθέτω 3 προτάσεις για την αναγέννηση και την αναδημιουργία του θεσμού του Σχολικού Αθλητισμού. 1) Εισαγωγή σειράς θεωρητικών μαθημάτων Αθλητικής παιδείας και συμπεριφοράς στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2)Θέσπιση κινήτρων που θα ενισχύσουν τη μαζικότητα του θεσμού. Οι σχολικοί αγώνες πρέπει να απευθύνονται στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού της χώρας και όχι μόνο σε ορισμένες κατηγορίες αυτού (πχ αθλητές σωματείων). Τέτοια κίνητρα μπορεί να είναι: προπονήσεις σε γειτονικά με το σχολείο αθλητικά κέντρα, απονομή διπλωμάτων συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, δωρεάν χορήγηση αθλητικού υλικού μέσω των σχολικών επιτροπών (σε κάποια σχολεία οι μαθητές αγοράζουν από μονοι τους την απαιτούμενη αθλητική ενδυμασία για τη συμμετοχή τους στους αγώνες), κάλεσμα προπονητών αθλητικών συλλόγων για την ανίχνευση αθλητικών ταλέντων στους σχολικούς αγώνες και παρακολούθηση προπονήσεων επαγγελματικών αθλητικών ομάδων στο πλαίσιο της πρωϊνού ωραρίου των σχολείων. 3) Επαναφορά του θεσμού του Γραφείου Φυσικής Αγωγής, ενδυνάμωση του ρόλου του και στελέχωσή του με έμπειρους και εξειδικευμένους σε αθλήματα γυμναστές. Το Γραφείο Φυσικής Αγωγής εκτός από διοργανώτρια αρχή των σχολικών αγώνων πρέπει να είναι και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠΔΒΜΘ-Σχολείων-Τοπικής αυτοδιοίκησης-αθλητικών σωματείων της ευρύτερης περιοχής, έτσι ώστε το αγαθό της συμμετοχής σε σχολικούς αγώνες να προσφέρεται απρόσκοπτα και ανεμπόδιστα σ' όλους τους μαθητές του Ελληνικού δημόσιου σχολείου. Φ.Κ.Β.