• Το προτεινόμενο από το Υπουργείο Παιδείας θεσμικό πλαίσιο αναμόρφωσης του σχολικού αθλητισμού και αθλητικής διευκόλυνσης των μαθητών-αθλητών θα παραμείνει και πάλι ατελές από τη στιγμή που δεν εντάσσει τη διάσταση της αναπηρίας σε κάθε πτυχή του. Στο εισαγωγικό σημείωνα του Υπουργείου αναφέρεται ότι με το πλαίσιο αυτό «επιδιώκεται ο σχολικός αθλητισμός να αφορά όλους τους μαθητές». Και φυσικά λέγοντας όλους τους μαθητές θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι εντάσσεται σε αυτούς και τους μαθητές με αναπηρία. Κυρίαρχος στόχος αυτής της πρότασης νόμου όπως συνάγεται από την πρώτη σελίδα είναι η εκπαιδευτική υποστήριξη και αθλητική διευκόλυνση μαθητών-τριών/αθλητών –τριών υψηλού επιπέδου ενώ σε δεύτερο επίπεδο επιχειρείται η διασύνδεση, σχολικού, μαζικού και αγωνιστικού αθλητισμού. Επισημαίνεται δε στο εισαγωγικό σημείωμα του Υπουργείου ότι ο μαζικός και αγωνιστικός αθλητισμός συμβάλλει στη προάσπιση της ψυχοσωματικής υγείας των μαθητών και την προαγωγή των κινητικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Σε συνέχεια των ανωτέρω παραδοχών η Ε.Σ.ΑμεΑ. υπογραμμίζει ότι η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στα κοινά – γενικά σχολεία προωθείται με σκοπό την ποιοτική μάθηση, την παροχή ευκαιριών βασισμένων στην ισότητα την κοινωνική συμμετοχή και την κοινωνική δικαιοσύνη, τη διαφορετικότητα μέσα σε ένα πλαίσιο που θεωρεί την αναπηρία ως χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ύπαρξης. Εφόσον λοιπόν η φιλοσοφία του Υπουργείου Παιδείας -όπως αναφέρεται με κάθε ευκαιρία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου- θέλει να διαπνέεται από την αρχή της ένταξης των παιδιών με αναπηρία στα γενικά σχολεία, τότε θα πρέπει να γίνει παραδεχτό και να αποτυπωθεί με συγκεκριμένες προτάσεις στο υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο ότι τα προγράμματα ειδικής φυσικής αγωγής δεν διαφέρουν στο γενικό τους πλαίσιο, από τα αντίστοιχα της φυσικής αγωγής. Τουτέστιν, στο σύνολο των διατάξεων του προτεινόμενου θεσμικού πλαισίου, είτε αυτές αφορούν στον αγωνιστικό αθλητισμό είτε στον μαζικό αθλητισμό, θα πρέπει να εντάσσονται με διακριτό και σαφή τρόπο και οι μαθητές με αναπηρία, χωρίς να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι τα προγράμματα της φυσικής αγωγής οφείλουν να είναι προσαρμοσμένα στη φυσική, αισθητηριακή, συναισθηματική και νοητική κατάσταση των μαθητών με αναπηρία, καθώς και στις συμπληρωματικές και κοινωνικές τους ανάγκες. Επίσης, όπως ακριβώς στις προτεινόμενες δράσεις εμπλέκονται οι Γενικές Αθλητικές Ομοσπονδίες θα έπρεπε ήδη να έχει προβλεφθεί και η συμμετοχή της Αθλητικής Ομοσπονδίας ΑμεΑ. και της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, οι οποίες με την ιδιαίτερη γνώση και πολύχρονη εμπειρία τους στα θέματα του αθλητισμού των ΑμεΑ έχουν οδηγήσει σε μεγάλες διεθνείς και ευρωπαϊκές διακρίσεις τη χώρα μας. Από ένα τέτοιο εγχείρημα, όπως αυτό που επιχειρείται με το υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τόσο η Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ όσο η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, καθώς και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ, δεδομένου ότι το έργο τους είναι γνωστό πλέον στην Ελληνική Κοινωνία, η οποία έζησε το θαύμα των Παραολυμπιακών Αγώνων από κοντά στην Παραολυμπιάδα του 2004. Πέραν τούτου θα πρέπει συνοπτικά να αναφέρουμε ότι η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή, θεσμικά αναγνωρισμένη από την Πολιτεία, αποτελεί μέλος της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής (International Paraolympic committee) εκπροσωπώντας όλες τις κατηγορίες αναπηρίας (CP-ISRA αθλητές με εγκεφαλική παράλυση, INAS-FID αθλητές με νοητική αναπηρία, IBSA κατηγορία αθλητών με τύφλωση, IWAS κατηγορία αθλητών με παραπληγία – τετραπληγία και κινητικές αναπηρίες) και 21 παραολυμπιακά αθλήματα. Ειδικά για τη κατηγορία των Κωφών αναφέρουμε ότι υπάρχει η Διεθνής Ολυμπιάδα Κωφών και στην χώρα μας η Αθλητική Ομοσπονδία Κωφών, η οποία πρέπει με σαφή και διακριτό τρόπο στο υπό συζήτηση θεσμικό πλαίσιο να λάβει ενεργό ρόλο στο εγχείρημα της ανάπτυξης του σχολικού αθλητισμού. Είναι φανερό λοιπόν ότι η χώρα μας έχει μαθητές με αναπηρία υψηλών επιδόσεων και αυτό το μαρτυρούν τα διεθνή μετάλλια που έχουν φέρει οι αθλητές μας από σειρά διεθνών αθλητικών οργανώσεων (παραολυμπιάδες κ.λπ). Επομένως θα έπρεπε στο προσχέδιο αυτό που δίδεται σε διαβούλευση να έχει προβλεφθεί η ένταξη των αθλητών-τριών με αναπηρία στα Πρότυπα Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια, όπως και η ίδρυση ενός τουλάχιστον Πρότυπου Αθλητικού Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου για τους μαθητές με αναπηρία. Σε ότι αφορά την πρόταση που αφορά στην «καθιέρωση για πρώτη φορά σχολικών αγωνιστικών δραστηριοτήτων σχεδιασμένων για μαθητές ΑμεΑ σε συνεργασία με τα Special Olympics, οργανώσεις ΑμεΑ. ………» επισημαίνουμε ότι: • Αγωνιστικές δραστηριότητες αθλητών ΑμεΑ είχαν για πρώτη φορά ενταχθεί σε κοινούς σχολικούς αγώνες επί Υπουργίας του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση, οι οποίοι συνεχίστηκαν αρκετά χρόνια μετά. Επομένως άστοχα αναφέρεται από τους συντάχτες η καθιέρωση αγώνων για πρώτη φορά με το παρόν θεσμικό πλαίσιο. • Γίνεται σαφής αναφορά στα Special Olympics οι οποίοι αφορούν στο μαζικό αθλητισμό μίας και μόνο κατηγορίας αναπηρίας, αυτής των ατόμων με νοητική αναπηρία, η οποία ούτως ει άλλως εκπροσωπείται από την Παγκόσμια Αθλητική Οργάνωση INAS-FID που είναι μέλος της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής και ως εκ τούτου συμμετέχει στους Παραολυμπιακούς Αγώνες. Στην Ελλάδα αντίστοιχα την εκπροσώπηση αυτή την έχει η Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ. μέσω της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής. Επομένως θα πρέπει να αναγραφεί με διακριτό τρόπο και να εμπλακεί στην όλη διαδικασία η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπής όπως και της Αθλητικής Ομοσπονδίας ΑμεΑ που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του αναπηρικού κινήματος της χώρας μας και αναγνωρισμένος στη συνείδηση όλων των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, καθώς και της ΠΟΣΓΚΑμεΑ που αποτελεί δευτεροβάθμιο φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με βαριές αναπηρίες (νοητική αναπηρία, σύνδρομο down, αυτισμό, εγκεφαλική παράλυση) δια μέσω των Γονέων και Κηδεμόνων τους.