• Σχόλιο του χρήστη 'Ευγενία Λευκαδίτου' | 3 Φεβρουαρίου 2012, 13:22

    Θα ήθελα να επισημάνω ότι οι ΕΛΕ κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος (Δ.Δ.) είχαν την ευκαιρία να κριθούν με προηγούμενο νόμο εφόσον το επιθυμούσαν και ότι οι περισσότεροι που δεν κρίθηκαν δεν έχουν Δ.Δ. ενώ διαθέτουν συχνά μεγάλη εμπειρία τόσο ερευνητική όσο και στη διαχείριση ερευνητικών προγραμμάτων. Γι αυτό το λόγο πιστεύω ότι θα πρέπει να μην καταργηθούν οι υπάρχουσες προσωποπαγείς θέσεις ΕΛΕ, απαξιώνοντας πολύτιμους συναδέλφους. Σχετικά με τις επιτροπές κρίσης συμφωνώ με την 2η πρόταση της ΕΕΕ, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να μήν συμμετέχουν σε αυτές ερευνητές του οικείου Ινστιτούτου (του Διευθυντή συμπεριλαμβανομένου). Κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον το 50% των κριτών θα πρέπει υποχρεωτικά να προέρχονται από άλλα Ινστιτούτα/Πανεπιστημια και η εισηγητική έκθεση να γίνεται από εραυνητή που δεν ανήκει στο οικείο ινστιτούτο και σύμφωνα με σαφή κριτήρια. Επιπλέον, θα πρέπει να θεσμοθετηθούν και κάποιες βασικές αρχές στη διαδικασία που γίνονται οι κρίσεις όπως για παράδειγμα, σχετικά με την υποχρέωση κοινοποίησης των εισηγήσεων αξιολόγησης στους υποψήφιους πριν από την κρίση, την δυνατότητα ένστασης επι της ουσίας κ.λ.π. Δεν έχω βρει κάποια σχετική διάταξη για τις κρίσεις στα Πανεπιστήμια όπου έχω πληροφορηθεί ότι ισχύουν τα παραπάνω, εκτός αν καθορίζονται από Εσωτερικούς Κανονισμούς για τη λειτουργία τους. Επίσης νομίζω ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα εξέλιξης σε όσους από τους υπηρετούντες με μόνιμη σχέση εργασίας (τακτικοί ή με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου), αποκτούν διδακτορικό δίπλωμα σχετικό με το αντικείμενο της εργασίας τους. Συγκεκριμένα προτείνω να διαμορφωθεί σχετική διάταξη στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, ώστε να μπορούν να κριθούν ανάλογα με τα προσόντα τους, για την ένταξή τους σε ερευνητική βαθμίδα. Ανάλογη διάταξη υπάρχει στο νόμο 4009/2011, άρθρο 78-6α για την εξέλιξη των καθηγητών εφαρμογών.