• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Κουτρούλης' | 14 Αυγούστου 2013, 15:01

    Κύριοι, Παρατηρείται ασυμφωνία / μετασχηματισμός μεταξύ των στόχων που θέτετε για το Γενικό Λύκειο και των τρόπων που με τους οποίους προσπαθείτε να τους επιτύχετε. Αναφέρομαι στους στόχους: β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών. η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων, θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. όταν από την άλλη εξοστρακίζεται την Πληροφορική Επιστήμη από το πρόγραμμα του Λυκείου. Να σας επισημάνω ότι στόχοι του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» είναι α) να αναπτύ¬ξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, β) να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα. Το μάθημα έχει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική τους χρήση στην καθημερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής αλλά και προγραμματισμού συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής. [πηγή: http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSGL-C101/] Από την το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών» που μέχρι σήμερα διδασκόταν (ως επιλογής) στις τρεις τάξεις τώρα περιορίζεται μονάχα στην Α’ Λυκείου. Στόχοι αυτού του μαθήματος ήταν μεταξύ άλλων, οι μαθητές: α) να εμπλακούν σε ποικίλες, πιο σύνθετες και ολοκληρωμένες δραστηριότητες ώστε αναπτύξουν δεξιότητες μοντελοποίησης και τεχνικές επίλυσης προβλημάτων, β)να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, γ) να προβληματιστούν για τις επιδράσεις της πληροφορικής στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας ώστε να είναι ικανοί να τις αναγνωρίζουν και να τις αξιολογούν και γ) να γνωρίσουν τις εφαρμογές της πληροφορικής σε διάφορους επιστημονικούς, τεχνολογικούς και επαγγελματικούς τομείς και κατευθύνσεις. [πηγή: http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSGL-C127/] Την ίδια στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο γίνεται διαρκής προσπάθεια για εισαγωγή της Πληροφορικής και του Προγραμματισμού στην Β/θμια εκπαίδευση (όπως το http://www.code.org, το http://www.cs4hs.com), ενώ χρησιμοποιείται ακόμη και για την ενίσχυση ομάδων μειονοτήτων (http://www.blackgirlscode.com/) Ταυτόχρονα, βουλευτές που στηρίζουν την κυβέρνηση σας (κα Ευγενία Τσούμανη-Σπέντζα, κος Νίκος Παναγιωτόπουλος, κος Ευριπίδη Στυλιανίδης, κος Λευτέρης Αυγενάκης, κος Σπυρίδωνας-Άδωνης Γεωργιάδης, κος Αθανάσιος Πλεύρης, κος Θεόδωρος Καράογλου, κος Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, κος Μάξιμος Χαρακόπουλος, κα Βόζεμπεργκ Ελισσάβετ, κα Νάντια Γιαννακοπούλου, κα Άρια Αγάτσα) κατανοώντας την αξία της Πληροφορικής έκαναν επερωτήσεις στην βουλή υπέρ της διδασκαλίας στο Λύκειο στην προκάτοχος σας κα Διαμαντόπουλου. Κύριοι, οφείλετε να επανεξετάσετε την θέση σας και να διατηρήσετε την διδασκαλία της Πληροφορικής Επιστήμης στο Λύκειο καθώς αυτό είναι σύμφωνο και ικανοποιεί τους στόχους που έχετε θέσει.