• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΩΝΤΑΣ' | 19 Αυγούστου 2013, 12:14

    Μεγάλη βιασύνη και προχειρότητα ή ηθελημένη υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης η οποία σε όλα τα αναπτυγμένα κράτη (που θέλουμε να μοιάξουμε) αποτελεί την αιχμή του δόρατος της β΄θμιας εκπαίδευσης; Το άμεσο μέλλον θα δείξει. Οι αλλαγές που προτείνω είναι να λειτουργήσουν οι ΣΕΚ ( και όχι τα ΣΕΚ ) με άλλη ονομασία για ευνόητους λόγους ως τεχνικές σχολές (ΕΠΑΣ , ΤΕΣ) διετούς φοίτησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης όχι της κατάρτισης, με δυνατότητα εγγραφής μαθητών και από το Γυμνάσιο με την ύπαρξη γενικών μαθημάτων (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ξένη Γλώσσα ανάλογα την ειδικότητα) προσφέροντας τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και αντίστοιχες δεξιότητες με χορήγηση πτυχίου επιπέδου 3. Η μαθητεία προεραιτική στο τέλος (αν υπάρχουν επιχειρήσεις ανοιχτές μέχρι τότε - ιδιαίτερα στην επαρχεία και τα νησιά). Επίσης πρέπει να αναθεωρήσετε και να βελτιώσετε κάποιες ειδικότητες του τεχνολογικού τομέα που με αφορά άμεσα πχ να γίνει τεχνίτης υδραυλικών εγκαταστάσεων και θερμικών εγκαταστάσεων, να προστεθεί συντηρητής εγκαταστάσεων κεντρικής θέρμανσης, τεχνίτης αερίων καυσίμων κ.α. Επιπλέον οι ειδικότητες που καταργήθηκαν θα πρέπει άμεσα να ενταχθούν σε αυτές τις σχολές (αισθητική, κομμωτική) αφού παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση και να επαναπροσληφθούν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων καθώς και απαραίτητοι Δ.Ε βοηθοί εργαστηρίων. Άλλο εκπαίδευση και άλλο κατάρτιση. Δεν μπορούμε τα παιδιά που τελειώνουν το Γυμνάσιο και θέλουν να γίνουν τεχνίτες ή επαγγελματίες να τα στέλνουμε σε ΙΕΚ οποιασδήποτε μορφής. Το κράτος πρέπει να παρέχει δωρεάν παιδεία και ιδιαίτερα τεχνική εκπαίδευση υψηλών προδιαγραφών και εξειδίκευσης χωρίς μνημονιακά πλαίσια και λογιστικούς υπολογισμούς αλλιώς η περιβόητη ανάπτυξη θα αργήσει πολύ. Επιπλέον κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει επιμόρφωση εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων σε πανελλήνιο επίπεδο και όχι αποσπασματικά σε όσους έχουν πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα.