• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών' | 29 Δεκεμβρίου 2013, 22:14

    Άρθρο 18 – Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων Δεν διευκρινίζονται επακριβώς οι απαραίτητοι τίτλοι σπουδών του προσωπικού (διδακτορικό ημεδαπής, αλλοδαπής, διαδικασία ισοτιμίας κ.λπ.). Παράγραφος 1.1.2.1. Με την απαλοιφή της Δ΄ βαθμίδας των ερευνητών (με την οποία συμφωνούμε), θα πρέπει όμως παράλληλα να αναμορφωθούν και τα απαιτούμενα προσόντα για την πρόσληψη ερευνητών Γ΄ βαθμίδας, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα ελάχιστα προσόντα που απαιτούνται για τον αρχικό διορισμό του ερευνητή Γ΄ βαθμίδας και αναφέρονται στο ν/σ δεν είναι δυνατόν, ή είναι εξαιρετικά δύσκολο, να αποκτηθούν έξω από ένα Ερευνητικό Κέντρο. Θα πρέπει δηλαδή να γίνει ένας συγκερασμός των ελαχίστων προσόντων που προβλέπονταν από τον προηγούμενο νόμο για την πρώην Δ΄ βαθμίδα και των προσόντων για την Γ΄ βαθμίδα. Παράγραφος 1.2.1. Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή μεταπτυχιακής εξειδίκευσης (για τη Β΄ βαθμίδα) και διδακτορικού διπλώματος (για την Α΄ βαθμίδα). Παράγραφος 1.2.2. Οι ΕΤΕ δεν υποστηρίζουν ερευνητές άρα η φράση «για την υποστήριξη αντίστοιχης βαθμίδας» πρέπει να απαλειφθεί. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1.2.2 θα πρέπει να μεταφερθεί στην παράγραφο 1.2.1, καθώς αυτό αφορά τους ΕΛΕ. Η γενική αναφορά στα κριτήρια του άρθρου 29, χωρίς να προβλέπεται συγκεκριμένη σχετική διαδικασία (αλλά αναφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό), μάλλον δημιουργεί περιπλοκή. Είναι σαφέστερη η ισχύουσα διάταξη του 2ου εδαφίου του άρθρου 3 περ. α΄ του Ν. 1514/1985, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 4§2 του Ν. 2919/2001. Προτείνεται να προστεθεί στην παράγραφο 1.2.1 τελευταίο εδάφιο με το εξής περιεχόμενο: «Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες των ερευνητικών φορέων επιλέγονται, προσλαμβάνονται και εξελίσσονται, όπως και οι ερευνητές των φορέων αυτών με ανάλογη εφαρμογή των σχετικών για τους ερευνητές διατάξεων». Η κατάταξη των ΕΛΕ σε βαθμίδες πρέπει να γίνεται με κρίση από επιτροπή (όπως γίνεται έως τώρα) και όχι βάσει του Εσωτερικού Κανονισμού, και συνεπώς με μεγάλη πιθανότητα τα κριτήρια κατάταξης να ποικίλλουν μεταξύ των Ερευνητικών Κέντρων. Η κρίση των ΕΛΕ από επιτροπή ενισχύει και επικυρώνει την επιστημονική τους δραστηριότητα και δεν τους περιορίζει σε μία υπαλληλικού τύπου παρουσία τους στο Ερευνητικό Κέντρο. Αξιολόγηση άλλωστε των ΕΛΕ όπως των ερευνητών προβλέπεται και στην επόμενη παράγραφο 1.3. Παράγραφος 1.3. Η αξιολόγηση των ΕΛΕ, σωστά, προβλέπεται να γίνεται όπως η αξιολόγηση των ερευνητών, αλλά έτσι προκύπτει σοβαρή αντίφαση με την προηγούμενη παράγραφο 1.2.2., στην οποία προβλέπεται η κατάταξη των ΕΛΕ σε βαθμίδες με βάση τον Εσωτερικό Κανονισμό. Παράγραφος 3 Είναι ασφαλώς πολύ θετική η εξίσωση των αποδοχών των ερευνητών με τις εκάστοτε συνολικές αποδοχές της αντίστοιχης βαθμίδας του Καθηγητή των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο, αν η Εθνική Δημόσια Χρηματοδότηση έχει τη μορφή επιχορήγησης που καλύπτει μέρος μόνο των λειτουργικών δαπανών των Ερευνητικών Κέντρων, πώς θα επιτευχθεί η μισθολογική αυτή εξίσωση; και μάλιστα από την Εθνική Δημόσια Χρηματοδότηση, όπως δηλώνεται στο Άρθρο αυτό; Παράγραφος 4 Ενώ στο ν/σ προβλέπεται το τι θα γίνει σε περίπτωση αποχώρησης ερευνητή για οποιοδήποτε λόγο ή κένωσης της οργανικής θέσης του, ο οποίος υπηρετεί σε Ερευνητικό Κέντρο που έχει νομική φύση ΔΔ, δεν προβλέπεται καθόλου το τι γίνεται με τα ΝΠΙΔ. Θα πρέπει το ίδιο να ισχύει και για τα Ερευνητικά Κέντρα που είναι ΝΠΙΔ. Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών