• Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ Στο άρθρο 7 θα θέλαμε να σχολιάσουμε μία αντίφαση. Ενώ στο άρθρο 6 αναφέρεται για την παράλληλη στήριξη ότι «Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της» στο άρθρο 7 παρ.4 αναφέρεται ότι «Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή». Φαίνεται ότι δεν είναι ξεκάθαρη η διαχείριση των εγκρίσεων. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με πιστοποίηση στην ΕΝΓ και στη γραφή Braille, για να στελεχώσουν σχολεία Κωφών-Τυφλών (παρ.1 και παρ.2), θα πρέπει στη θέση τους να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με τα τυπικά προσόντα, τους οποίους η πολιτεία δεσμεύεται ότι θα επιμορφώσει. Τέλος, όσον αφορά στην «Ιδιωτική» παράλληλη στήριξη (ειδικός βοηθός), που θεσμοθετείται για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην παρ.4, πιστεύουμε ότι αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 1 και 2 του παρόντος σχεδίου νόμου και την υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Σημειώνουμε εδώ και το Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη: «προτείνεται η εισαγωγή νομοθετικής ρύθμισης που να προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις οικογένειες των μαθητών, στις περιπτώσεις που το μέτρο δεν αποτελεί πρωταρχική επιλογή της οικογένειας αλλά λύση ανάγκης. Αυτό αφορά ιδίως τις περιπτώσεις όπου η οικογένεια εισηγείται παράλληλη στήριξη μαθητή από ιδιώτη, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα για παράλληλη στήριξη στο ΥΠΕΠΘ και, μολονότι οι νόμιμες προϋποθέσεις πληρούνται, αυτή δεν υλοποιείται ή δεν υλοποιείται από την έναρξη του σχολικού έτους, και ο μαθητής αδυνατεί να ενταχθεί στη σχολική τάξη χωρίς υποστήριξη. Περαιτέρω, πρέπει να προσδιοριστούν με ακρίβεια το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου, όσον αφορά: την επαγγελματική ιδιότητα του ιδιώτη συνοδού, τον ακριβή ρόλο του στη σχολική τάξη, το πλαίσιο συνεργασίας του με τους διδάσκοντες και εποπτείας του έργου του, καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται. Δεδομένων των ανωτέρω, ενδεχόμενη άρνηση εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από εναλλακτικές προτάσεις.