• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΑ' | 4 Μαΐου 2014, 22:23

    ΑΡΘΡΟ 23 – ΕΙΔΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - 8 ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Πτυχίο Κοινωνικής Διοίκησης, κατεύθυνσης Κοινωνικής Εργασίας. Οι απόφοιτοι του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης, κατεύθυνσης Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, είναι οι μόνοι Κοινωνικοί Λειτουργοί Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ 30) και θα πρέπει να αναγράφεται αυτός ο τίτλος και όχι πτυχίο κοινωνικής εργασία ΑΕΙ, καθώς υπάρχει μόνο ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας. Από το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ (ΦΕΚ 449/2007 Αριθμ. 27922/Γ) και στα ΚΕΔΔΥ (ΦΕΚ Γ6/4494/1.11.2001) προκύπτει ότι δεν έχουν ρόλο τυπικού εκπαιδευτικού (δάσκαλου – καθηγητή), ούτε είναι εκπαιδευτικοί που θα έπρεπε να διαθέτουν πτυχίο Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., όπως αντίστοιχα και οι άλλες ειδικότητες του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού. ΑΡΘΡΟ 24 – ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ - Γ Σύμφωνα με το ΦΕΚ 449/2007 Αριθμ. 27922/Γ6 οι Κοινωνικοί Λειτουργοί στα ΣΜΕΑΕ : 1. Αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ του σχολείου της οικογένειας, και των άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζουν. 2. Συντάσσουν το κοινωνικό ιστορικό του μαθητή, που πρόκειται να ενταχθεί στη σχολική μονάδα, σε συνεργασία με τους γονείς. Εισηγούνται τις αναγκαίες παρεμβάσεις υποστήριξης για την καλύτερη προσαρμογή του μαθητή και της οικογένειας του στο σχολικό πλαίσιο. 3. Στηρίζουν συστηματικά και προγραμματισμένα, σε ατομική και ομαδική βάση, τους μαθητές, που αντιμετωπίζουν προσωπικά ή άλλου είδους προβλήματα. 4. Προετοιμάζουν αυτούς που πρόκειται να αποφοιτήσουν και συνεργάζονται με τον επαγγελματικό σύμβουλο και τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κοινωνική ή εργασιακή αποκατάσταση, ενισχύοντας τους όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. 5. Συνεργάζονται με την οικογένεια (γονείς, αδέλφια, ευρύτερη οικογένεια), με στόχο τη θετική τους στάση στο πρόβλημα του μαθητή, τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής συμβίωσης και την αντιμετώπιση προβλημάτων προσωπικής ή κοινωνικής φύσης. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών χρησιμοποιούν και τις τρεις μεθόδους κοινωνικής εργασίας, με άτομα, ομάδες και κοινότητα. 6. Συνεργάζονται με σχολικούς συμβούλους, ΚΔΑΥ (ΚΕΔΔΥ), άλλα σχολεία, ιατροπαιδαγωγικές κοινωνικές υπηρεσίες, και με κάθε φορέα που υποστηρίζει το κοινωνικό τους έργο. 7. Εργάζονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο ο οποίος διαθέτει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή που κρίνεται αναγκαία για το έργο τους. 8. Διοργανώνουν συγκεντρώσεις γονέων, σε συνεργασία με το διευθυντή και τα άλλα μέλη του προσωπικού του σχολείου και τους ενημερώνουν για κάθε είδους παροχές που δικαιούνται. 9. Έχουν τη δυνατότητα να κάνουν προγραμματισμένες επισκέψεις στις οικογένειες των μαθητών, να συνοδεύουν τους γονείς σε διάφορες υπηρεσίες, όταν κρίνεται αναγκαίο, πάντοτε στα πλαίσια του ωραρίου εργασίας, και σε συνεργασία με το διευθυντή, αφού, λόγω της ιδιομορφίας του έργου τους, η αποστολή τους δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο του σχολείου. 10. Συντάσσουν εκθέσεις που αναφέρονται σε θέματα των αρμοδιοτήτων τους, όταν ζητηθεί από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, και τις παραδίδουν στο διευθυντή για τη διεκπεραίωσή τους. Σύμφωνα με το Γ6/4494/1.11.2001 ΥΠΕΠΘ (Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και καθορισμός των καθηκόντων και υποχρεώσεων του προσωπικού αυτού.), ο κοινωνικός λειτουργός στο ΚΕΔΔΥ : Συνεργάζεται με το λοιπό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και καταρτίζει το κοινωνικό προφίλ του μαθητή. Αντλεί πληροφορίες από τους γονείς του μαθητή και αν χρειαστεί όπου είναι αναγκαίο και από άλλους συναδέλφους, με στόχο τις αναγκαίες παρεμβάσεις υποστήριξης, κυρίως στο πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης του μαθητή. Ειδικότερα ο κοινωνικός λειτουργός του ΚΕΔΔΥ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες και καθήκοντα. 1. Συμμετέχει στην ανίχνευση και στην αξιολόγηση των μαθητών που παραπέμπονται στο ΚΕΔΔΥ με ειδική και ατομική συνεργασία που έχει με το μαθητή και τους γονείς του. 2. Καταρτίζει το κοινωνικό, οικογενειακό και ατομικό ιστορικό του μαθητή και το καταχωρίζει στον ατομικό του φάκελο. 3. Ενημερώνει τους γονείς για το κοινωνικό – παιδαγωγικό έργο και τους στόχους του ΚΕΔΔΥ. 4. Αναλαμβάνει την ενημέρωση των γονέων, επιδιώκοντας τη θετική τους στάση στο πρόβλημα του μαθητή και την ανάπτυξη υγιών ενδοοικογενειακών σχέσεων. Για το σκοπό αυτό μπορεί να επισκέπτεται τις οικογένειες των μαθητών με ειδικές ανάγκες. 5. Συνοδεύει το μαθητή με ειδικές ανάγκες και την οικογένειά του σε περίπτωση που απαιτείται συμπληρωματική εξέταση από Ιατροπαιδαγωγικές ή άλλες Υπηρεσίες. 6. Διευκολύνει την οικογένεια στην επικοινωνία της με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσή της. 7. Κινητοποιεί τους γονείς για συστηματική συνεργασία με το σχολείο και το ΚΕΔΔΥ και φροντίζει για την πληροφόρηση αλλά και για την ενίσχυση των γονέων από τις υπηρεσίες πρόνοιας και τους παραπέμπει, όταν κρίνεται αναγκαίο, σε άλλους ειδικούς ή σε άλλες υπηρεσίες. 8. Σε συνεργασία με άλλα μέλη του ΚΕΔΔΥ, διοργανώνει συγκεντρώσεις γονέων και εμπλεκομένων στην εκπαίδευση και υποστήριξη του μαθητή. 9. Φροντίζει για την οργάνωση και το συντονισμό ομάδων, όπου συναντώνται παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με παιδιά χωρίς ειδικές ανάγκες με στόχο την κοινωνική αλληλεπίδραση και την κοινωνική ένταξη. Οργανώνει ομάδες συνάντησης ατόμων με ειδικές ανάγκες, όχι απαραίτητα σχολικής ηλικίας, τόσο μεταξύ τους όσο και με γονείς ή φορείς από τους οποίους θα έχουν υποστήριξη και πληροφόρηση. 10. Αναλαμβάνει την επικοινωνία του ΚΕΔΔΥ με τις υπηρεσίες και τους φορείς της κοινωνικής πρόνοιας. Συγκεντρώνει στοιχεία σχετικά με τον πληθυσμό με ειδικές ανάγκες που δεν φοιτά σε σχολικές μονάδες, και φροντίζει ώστε να παρέχονται οι κατάλληλες υπηρεσίες σε όλα τα άτομα με ειδικές ανάγκες της περιοχής. 11. Έχει την ευθύνη για τη διοργάνωση των προγραμμάτων ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Συγκεντρώνει το σχετικό έντυπο υλικό και συμμετέχει στην παραγωγή του σε συνεργασία με όλους τους άλλους ειδικούς και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 12. Συνεργάζεται, όταν απαιτείται, με τους εκπαιδευτικούς των ΣΜΕΑ και τον κοινωνικό λειτουργό που υπηρετεί σε αυτές. 13. Παρακολουθεί την ανάπτυξη και την κοινωνική εξέλιξη, (κοινωνικοποίηση - ένταξη) του μαθητή και ενημερώνει τον ατομικό του φάκελο. Από τα παραπάνω, διαφαίνεται πως ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού τόσο στις ΣΜΕΑ, όσο και στα ΚΕΔΔΥ, άπτεται θεμάτων και αρμοδιοτήτων ευρύτερων ψυχοκοινωνικών - οικογενειακών ζητημάτων καθώς και οργανωτικών θεμάτων και θεμάτων συνεργασίας, επιπρόσθετων της ειδικής αγωγής. Ως εκ τούτου επιβάλλεται να αναγνωρίζονται στα ακαδημαϊκά κριτήρια, τα μεταπτυχιακά που έχουν συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας των κοινωνικών λειτουργών, όπως το Μεταπτυχιακό της «Κοινωνικής Ψυχιατρικής» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, όπου αφενός εμπεριέχεται το κομμάτι της Παιδοψυχιατρικής, αφετέρου καλύπτει τις ψυχοκοινωνικές πτυχές τόσο των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πολύ δε περισσότερο, των οικογενειών τους. Εν προκειμένω, το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό θα πρέπει να μοριοδοτείται με το μέγιστο των μορίων (μόρια 3 και όχι λιγότερο, επειδή δεν είναι αμιγώς της ειδικής αγωγής), καθώς αποτελεί σημαντικότατο προσόν για της εργασία του κοινωνικού λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ. ΑΡΘΡΟ 24 - ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ Προϋπηρεσία σε φορείς εκτός ειδικής αγωγής Θα πρέπει να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των κοινωνικών λειτουργών – και των άλλων ειδικοτήτων - σε άλλους φορείς του ιδιωτικού/ δημόσιου τομέα, πέραν της εκπαίδευσης (όσον αφορά τους αναπληρωτές και όχι μόνο του δημοσίου, « ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού ή ΕΕΠ των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης», - άρθρο 24 νέου νομοσχεδίου). Προϋπηρεσία, που αφορά εργασία με ΑμεΑ και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, όπως συνέβαινε έως τώρα για την πρόσληψη αναπληρωτών Κοινωνικών Λειτουργών, καθώς αυτή η προυπηρεσία αποτελεί βασικό προσόν – εμπειρία, όσον αφορά την ψυχοκοινωνική υποστήριξη και συμβουλευτική των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους. ΑΡΘΡΟ 24 – ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ - Ζ Σεμινάρια ειδικής αγωγής Στα ακαδημαϊκά κριτήρια συμπεριλαμβάνεται στο άρθρο 24 ότι όσοι είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια θα μοριοδοτούνται με μιάμιση (1,5) μονάδα. Δεν νοείται να μοριοδοτούνται σεμινάρια 300 ωρών θεωρητικής κατάρτισης και 120 ωρών πρακτικής άσκησης, όταν δεν αναγνωρίζονται μεταπτυχιακά του γνωστικού αντικειμένου, πολύ δε περισσότερο των διετούς διάρκειας (τόσο θεωρητικής κατάρτισης, όσο και πρακτικής άσκησης) εγχώριων μεταπτυχιακών. Επιπλέον, τα παραπάνω σεμινάρια δεν αποτελούν εξειδίκευση των ειδικοτήτων και δεν θα έπρεπε να μοριοδοτούνται εκ προοιμίου. Αν μοριοδοτηθούν αυτά τα σεμινάρια – πιστοποιητικά θα πρέπει να μοριοδοτηθούν και οι τα πιστοποιητικά παρακολούθησης συνεδρίων - συμμετοχές με προφορικές ή γραπτές ανακοινώσεις (συγγραφικό έργο), τα οποία μοριοδοτούνταν στο παρελθόν. Διαφορετικά, θα πρέπει να μην μοριοδοτείται κανένα από τα παραπάνω πιστοποιητικά, παρά μόνο τα μεταπτυχιακά.