• Σχόλιο του χρήστη 'Έλσα Π.Ε.71 (10 χρόνια αναπληρώτρια)' | 5 Μαΐου 2014, 00:23

    1. θα πρέπει να δείτε το πρόγραμμα σπουδών του ΠΤΕΑ που αποφοίτησα καθώς επί έναν ακαδημαϊκό χρόνο (2 εξάμηνα) κάνουμε υποχρεωτική πρακτική στα κανονικά σχολεία. Επιπλέον, τα μαθήματα που διδασκόμαστε αφορούν στη γενική και ειδική αγωγή! Τα τμήματα δημιουργήθηκαν με εντολή της Ευρωπαϊκής ένωσης καθώς ήμασταν η μόνη χώρα που δεν είχε ακαδημαϊκό τμήμα! 2. Θα πρέπει να αντιληφθείτε ότι πέραν τις ονομασίας των κλάδων και του ποιος προηγείται, το νομοσχέδιο υποσκάπτει το θεσμό της Ε.Α.Ε. και τα παιδιά μας θα στερηθούν την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της εκπαίδευσης (άρθρα 1-8). Και θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ένας ολόκληρος κλάδος εκπαίδευσης, η Ε.Α.Ε., τη σχολική χρονιά 2013-2014 στηρίζεται και μισθώνεται από τα ΕΣΠΑ, από ευρωπαϊκά προγράμματα και όχι πια από τον κρατικό μηχανισμό. Γεγονός που θα γίνει συνήθεια. Αυτό δεν σας γεννάει προβληματισμό; Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ που 12 χρόνια τώρα στηρίζει πρώτα την εκπαίδευση των παιδιών μας. α) η πρώτη πρόταση της παρ.1, δηλαδή ο ορισμός της έαέ, να αλλάξει ως εξής: 1. Η Ειδική Εκπαίδευση (EE) είναι το σύνολο των πολιτικών που υιοθετεί η πολιτεία και των πρακτικών που συνεπάγονται αυτές, με σκοπό τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών θεσμών και υπηρεσιών, που να διαμορφώνουν στην εκπαιδευτική πράξη προϋποθέσεις ίσων ευκαιριών και ένταξης στη σχολική και κοινωνική καθημερινότητα για τους μαθητές με ή χωρίς αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Εκπαίδευση κρίνεται ως πρωταρχικός θεσμός για την ένταξη, αφού στα πλαίσια της δίνεται η δυνατότητα της κοινωνικής συνύπαρξης και εκπαίδευσης μαθητών με ή χωρίς αναπηρία, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Προκειμένου, λοιπόν, να εξασφαλιστεί η βασική προϋπόθεση της ένταξης όλων των μαθητών, η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. δεσμεύεται επίσης, να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη. η πολιτεία, καθώς και όλες οι υπηρεσίες και οι λειτουργοί του κράτους, οφείλουν να αναγνωρίζουν την αναπηρία ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, αλλά και ως ένα σύνθετο κοινωνικό και πολιτικό φαινόμενο και σε κάθε περίπτωση να αποτρέπουν τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στη συμμετοχή ή στη συνεισφορά τους στην κοινωνική ζωή. Η πολιτεία αναγνωρίζει ότι το περιεχόμενο και η διάρκεια των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι απαραίτητο να εξασφαλίζουν σταθερότητα, ποιότητα και συνέχεια στη λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών. Για το λόγο αυτό, δεσμεύεται να προασπίζει τις υπηρεσίες και τους συναφείς επαγγελματικούς κλάδους από ενέργειες κερδοσκοπίας και εμπορευματοποίησης. Β) να προστεθεί περίπτωση 9, που θα αναφέρει: η πολιτεία δεσμεύεται να ορίζει με σαφήνεια τη λειτουργία των θεσμών, ώστε να μην παρακωλύονται οι υπηρεσίες και, ακολούθως, η έμπρακτη και σταθερή εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. για το λόγο αυτό, η εισαγωγή νέων πρακτικών και θεσμών θα πρέπει να περιγράφεται μόνο με τη χρήση έγκυρων επιστημονικά όρων και τη σαφή ερμηνεία των πρακτικών που αυτοί συνεπάγονται. οποιοσδήποτε ασαφής και μη έγκυρος επιστημονικά όρος θα απορρίπτεται, προκειμένου να προληφθούν φαινόμενα δημιουργίας ασαφών-ημιτελών εκπαιδευτικών και κοινωνικών θεσμών, οι οποίοι θα θέτουν σε κίνδυνο τα δικαιώματα των αναπήρων για ίσες ευκαιρίες.