• Σχόλιο του χρήστη 'Βενέττα Λαμπροπούλου' | 5 Μαΐου 2014, 23:03

    Η αξιολόγηση των νοηματικών γλωσσών σε χώρες του δυτικού κόσμου γίνεται συνήθως σε ΑΕΙ με εξειδικευμένα κέντρα έρευνας και διδασκαλίας των γλωσσών αυτών. Στην Ελλάδα όμως της υποτίμησης των πάντων και κυρίως της επιστήμης, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει με το άρθρο 7 ακριβώς την αδιαφορία του για τη γνώση και τους ειδικούς, αφού αναθέτει σε άσχετο φορέα το πολύ δύσκολο έργο της πιστοποίησης της επάρκειας της ΕΝΓ. Γίνεται επίσης φανερό ότι δεν αναγνωρίζει στην ουσία την ΕΝΓ ως ισότιμη γλώσσα αφού δεν αναθέτει την πιστοποίηση της ούτε καν σε φορείς του Υπουργείου που πιστοποιούν την επάρκεια γνώσεων άλλων γλωσσών (Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας). Είναι λυπηρό ότι μετά από τόσους αγώνες για την αναγνώριση της ΕΝΓ (από το 1984)πάμε πάλι πίσω, όπως πίσω πάει και όλη η ειδική εκπαίδευση με το νομοσχέδιο αυτό (θα αναφερθώ αναλυτικά στο θέμα αυτό σε ειδική δημοσίευση). Αν περάσει το νομοσχέδιο ως έχει θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα και θα διατυπωθούν καταγγελίες που θα εκθέσουν τη χώρα μας τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και διεθνώς. Αν υποθέσουμε ότι θα εισακουστούμε από τους συντάκτες αυτού του αναχρονιστικού νομοσχεδίου και την ηγεσία του Υπουργείου προτείνω: 1. Να αποσυρθεί εντελώς το νομοσχέδιο αυτό της προχειρότητας και της υποτίμησης της Ειδικής Αγωγής. 2. Αν δεν γίνει αυτό τουλάχιστον να ανατεθεί στο φορέα πιστοποίησης γλωσσομάθειας η πιστοποίηση της ΕΝΓ και να συνεργαστούν με το φορέα τα ΑΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα που ειδικεύονται στην έρευνα και διδασκαλία ΕΝΓ, καθώς επίσης η Ομοσπονδία Κωφών και ο Σύλλογος διερμηνέων ΕΝΓ. 3. Ώσπου να συσταθεί ο μηχανισμός αυτός να αναγνωριστούν οι βεβαιώσεις επάρκειας του Πανεπιστημίου Πατρών (Μονάδα Αγωγής και Ερευνών Κωφών-Deaf Studies Unit) και της ΟΜΚΕ και να μην χρειάζεται να δώσουν πάλι εξετάσεις όσοι έχουν επάρκεια από τους παραπάνω φορείς και μάλιστα από φορείς άσχετους με την ΕΝΓ, όπως είναι το ΙΕΠ. 4. Η επάρκεια της ΕΝΓ να είναι υποχρεωτική για όλους όσους διορίζονται σε σχολεία και Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε) όπου φοιτούν κωφά παιδιά και αυτό να ισχύει κυρίως και για τους διευθυντές των σχολείων αυτών. 5. Η επάρκεια από μόνη της δεν αρκεί για να δουλέψει κάποιος σε σχολείο ή Τ.Ε κωφών παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στις μονάδες αυτές θα πρέπει να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση κωφών. Οι δάσκαλοι θα πρέπει να έχουν πρώτο πτυχίο παιδαγωγικά και μετεκπαίδευση στην εκπαίδευση κωφών. Οι καθηγητές στη δευτεροβάθμια θα πρέπει να έχουν εκτός απο το πρώτο τους πτυχίο (φιλολογία, μαθηματικά κοκ) μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση κωφών παιδιών. Αυτό ισχύει σε όλες τις χώρες του πολιτισμένου κόσμου και αυτό υποστηρίζουμε οι ειδικοί σύμφωνα με τα δεδομένα μας απο τον τομέα της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, αν σας ενδιαφέρει η γνώμη μας... 4.Να διαχωριστεί η ΕΝΓ απο το σύστημα γραφής braille. Στην Ελλάδα πλέον υπάρχει η γνώση και όλοι ξέρουν ότι η braille δεν είναι γλώσσα. Δεν επιτρέπετε το Υπουργείο να συνεχίζει να παραπληροφορεί τον κόσμο. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής (Κωφών) Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος του Παγκόσμιου Συνεδρίου Εκπαίδευσης Κωφών