• Σχόλιο του χρήστη 'Όλγα Ημέλλου' | 6 Μαΐου 2014, 00:25

    • ΓΕΝΙΚΑ: Γιατί συντάχθηκε σχέδιο νόμου ξεχωριστά για την ΕΑΕ όταν πλέον η έμφαση, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε διεθνές επίπεδο, δίνεται στην «Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές» (Education for All) και στη «Συνεκπαίδευση» (Inclusive Education) (Unesco, 2005̇∙ 2009∙ European Agency for Special Needs & Inclusive Education∙ ΦΕΚ 88/2012 για Κύρωση Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες); Θα μπορούσε να συνταχθεί ένα Σχέδιο Νόμου για το σύνολο της εκπαίδευσης, στο οποίο θα προβλέπεται η παροχή ενός συνεχούς εκπαιδευτικών υπηρεσιών, στις οποίες εντάσσονται και οι υπηρεσίες ΕΑΕ. Σημεία κλειδιά σε αυτό θα πρέπει να είναι: (α) η πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση και (β) η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. • §1 ΑΣΑΦΕΙΑ: Η ΕΑΕ προσφέρεται στους μαθητές με διαπιστωμένες ή /και μη διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; • §3 Ο όρος «διάγνωση» αναφέρεται μόνο στις ΕΔΕΑΥ; Γιατί περιορίζεται η χρήση του όρου μόνο στις ΕΔΕΑΥ; Τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ δεν εμπλέκονται με διαδικασίες διάγνωσης; • §8 Ο όρος «Καθολική Σχεδίαση» στην «Κύρωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με Αναπηρίες» αναφέρεται ως «Καθολικός Σχεδιασμός». Θα ήταν καλό να υπάρχει κοινή ορολογία στα έγγραφα πολιτικής. Ο όρος «Καθολικός Σχεδιασμός (με σκοπό) για τη Μάθηση» (Universal Design for Learning-UDL) (Rose & Meyer, 2002∙ 2006) στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ως ένα πλαίσιο εκπαιδευτικής πρακτικής, το οποίο στηρίζει τη φιλοσοφία της «Εκπαίδευσης για όλους». Ωστόσο η απλή αναφορά του δεν είναι αρκετή για να γίνει εφικτή η υλοποίησή του από τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Επίσης, δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτονόητο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν τις απαραίτητες στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες για να κάνουν προτάσεις εφαρμογής των πρακτικών Καθολικού Σχεδιασμού με σκοπό τη Μάθηση στις καθημερινές προσπάθειες υποστήριξης των μαθητών στα ΑΠΣ διαφόρων γνωστικών αντικειμένων. Είναι πολύ σημαντικό: (α) να υποστηριχθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί σε θέματα Καθολικού Σχεδιασμού για Μάθηση και (β) να εμπλουτιστούν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία ακόμα βρίσκονται υπό μελέτη, με σχετικές οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές. • Θα ήταν καλό να προσδιοριστούν κι άλλοι όροι, όπως: «διεπιστημονική αξιολόγηση», «αξιολόγηση», «ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα», «προγράμματα αποκατάστασης» κλπ.