• Σχόλιο του χρήστη 'Φ.Χ.' | 6 Μαΐου 2014, 10:57

    Είμαι πε70 και για προσωπικούς λόγους επέλεξα το διορισμό στο χώρο της Πρόνοιας, όπου εργάζομαι τα τελευταία 22 χρόνια και ασχολούμαι πέραν των άλλων και με τη σχολική προετοιμασία των παιδιών με ειδικές ανάγκες που διαμένουν σε οικοτροφείο. Τα παιδιά φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης της ειδικής αγωγής. Έχω διαβάσει όλα τα σχόλια και ειλικρινά αισθάνομαι απογοήτευση. Μπορεί να μην είμαι Ειδικός Παιδαγωγός, αλλά τα τόσα χρόνια εργασίας μου στο χώρο, νομίζω πως μου δίνουν το δικαίωμα να εκφράσω την άποψη και την αγανάκτησή μου. Ο καθένας, εδώ στη διαβούλευση, προτείνει ό,τι θέλει, αφού υπολογίσει τα μόριά του και τα τυπικά και ακαδημαϊκά προσόντα του.Όπως: - Λιγότερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία. - Περισσότερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία. - Ίση μεταχείριση και όχι πρόταξη των πε71 και πε61 (αλήθεια βρε παιδιά, μήπως είναι αρκετά υποκριτική η πρόταση αυτή τη χρονική στιγμή;) - Μοριοδότηση της ΕΝΓ. - Μοριδότηση της Braille. - Περισσότερη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού.(¨Η απόκτηση πτυχίου είναι εύκολη υπόθεση, ενώ το μεταπτυχιακό αποκτιέται δύσκολα¨. Πιστέψτε με γνωρίζω πόσο ¨δύσκολα¨πήραν τα μεταπτυχιακά τους συνάδελφοι από Ιταλία - Βουλγαρία και κάποιοι τώρα ολοκληρώνουν στην Κύπρο.) - Κατάργηση του κωδικού 0.50. Κατά τα άλλα, όλοι αγαπάμε την ειδική αγωγή και μόνο αυτός είναι ο λόγος που εργαζόμαστε σ΄αυτή. Ξέρετε σε πόσους συναδέλφους, όταν ήταν ακόμη υποψήφιοι στις Πανελλήνιες, πρότεινα ως επιλογή την Ειδική Αγωγή; Περιγελούσαν και απαξίωναν χρησιμοποιώντας εκφράσεις που μόνο ντροπή προκαλεί και η απλή αναφορά τους. Και τώρα που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και δυστυχώς η απορρόφηση των ΠΕ70 δεν γίνεται όπως παλαιότερα, έγιναν υπέρμαχοι της ειδικής αγωγής, ¨σκίζουν πουκάμισα¨ προκειμένου να εργαστούν σ΄αυτή και καταφεύγουν σε συμπεριφορές που μόνο συναδελφικές δεν μπορεί να τις χαρακτηρίσει κανείς. Κακά τα ψέματα παιδιά. Όλα ξεκινούν από τη δεδομένη ανεργία. Και θεωρώ ντροπή να μιλάμε για τα 22χρονα του Βόλου που θα τους δοθεί η δυνατότητα να εργαστούν αμέσως (και ποιός το ξέρει αλήθεια αυτό;) Ξεχνάμε πως πριν λίγα μόλις χρόνια, τα 22χρονα της γενικής αγωγής καλούνταν αναπληρωτές αρκετά πριν την ορκωμοσία τους. Θα ανατρέξω μόνο σε δύο σχόλια, που δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι γράφτηκαν από δασκάλους και μάλιστα νέους σε ηλικία. 1)28 Απριλίου. 13.24. Γιάννης ¨Κι εγώ δυο φορές πήγα Ιταλία, τη γλώσσα δεν την έμαθα.....Σήμερα δεν ισχύει το νόμιμο να είναι και ηθικό. Ξυπνήστε.¨ Αναφέρεται στον τρόπο απόκτησης ενός μεταπτυχιακού, που τόσο υποστηρίζετε. 2)29 Απριλίου. 19.32. Κ.Α. ¨...όλα αυτά τα χρόνια δεχόμαστε και ανεχόμαστε την κατάφωρη αδικία, όλοι εσείς ¨οι ειδικοί¨ εκπαιδευτικοί, να είστε στο σχολείο, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί απέδειξαν γραπτά ότι αξίζει να βρίσκονται εκεί...¨ Πρώτον, να θυμίσω ότι δεν οφείλεται σ΄αυτούς τους ¨΄αχρηστους¨ πε71 που δεν έγινε ΑΣΕΠ Ειδικής, παρά τις υποσχέσεις. Δεύτερον, να θυμίσω ότι οι δάσκαλοι σου, ανάμεσα τους κι εγώ, δεν απέδειξαν γραπτά ότι αξίζουν το διορισμό τους.(επετηρίδα), αλλά μια χαρά σου έμαθαν γράμματα (για παιδεία δεν ξέρω) Τρίτον, ο ΑΣΕΠ θεσμοθετήθηκε όχι για να δουλέψουν οι άξιοι, αλλά γιατί είχαν κυριολεκτικά ¨φρακάρει¨ όλοι οι κλάδοι των εκπαιδευτικών, που σημαίνει ότι το Υπουργείο αν θέλει, μπορεί να χρησιμοποιήσει επετηρίδα στους δασκάλους ειδικής, για διορισμό. Άδικη είναι επίσης η αναφορά ¨οι πε70 για να εισαχθούν στη σχολή τους χρειάζονται 18-19.000 μόρια, ενώ οι ΠΕ71 μόνο 15-16.000 μόρια. Να θυμίσω ότι παλαιότερα οι ΠΕ70 εισάγονταν με 12.000 μόρια. Και καλύτερα δείτε πόσο έπεσαν οι περσινές βάσεις στα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Καταλαβαίνετε ελπίζω, ότι όπως και παντού, κι εδώ λειτουργεί ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης. Και σε όλες τις σχολές, χωρίς αυτό να μειώνει την επιστημονικότητά τους. Διάβασα με προσοχή τους οδηγούς σπουδών των δύο τμημάτων ειδικής.Δεν είδα πουθενά ότι με την ολοκλήρωση των σπουδών τους θα μπορούν να εργαστούν μόνο σε ειδικά σχολεία. Αντίθετα μάλιστα στου Βόλου, διάβασα ότι εκπαιδεύονται και για εργασία στη γενική εκπαίδευση, πράγμα που διαπίστωσα από τα μαθήματα που αναφέρονται στον οδηγό σπουδών τους, αλλά και την ετήσια πρακτική άσκησή τους σε γενικές τάξεις. Αναγκάστηκα να πάρω μέρος στη διαβούλευση, γιατί στα τόσα χρόνια εργασίας μου, έχω συνεργαστεί με πολλούς συναδέλφους γενικής και ειδικής αγωγής. Άλλους τους λάτρεψα, άλλους δεν θέλω να θυμάμαι.Και ¨τα παιδιά του Βόλου¨, όπως αποκαλείτε τους συναδέλφους, ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, πλην μιας και μοναδικής εξαίρεσης. Και πού δεν υπάρχει εξαίρεση, άλλωστε. (Σε μια ημερίδα για την ειδική αγωγή που βρέθηκα πριν αρκετό καιρό, εκπρόσωπος της ΕΣΑμεΑ είπε ότι η σχολή του Βόλου ιδρύθηκε μετά και από δικές της πιέσεις και προσπάθειες. Δεν μπορεί κάτι περισσότερο θα ξέρουν από εμάς) Αντίθετα γνώρισα μεταπτυχιακούς που τη διδασκαλία στα τμήματά τους, ενισχυτική θα μπορούσες να την πεις, ειδική όμως σε καμιά περίπτωση. Θα παρακαλούσα να σταματήσει ο αλληλοσπαραγμός. Συνάδελφοι, η απαξίωση της μεταπτυχιακήε εκπαίδευσης δεν θα προέλθει από αυτό το Νόμο. Ήδη η μεταπτυχιακή εκπαίδευση απαξιώθηκε από τις ουρές των μεταπτυχιακών Βουλγαρίας -Ιταλίας και τελευταία της Κύπρου. Οι μεταπτυχιακοί ας στρέψουν τις δυνάμεις τους προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να περιφρουρήσουν την αξία του μεταπτυχιακού τους. Γιατί να είναι σίγουροι ότι θα το βρουν μπροστά τους, όχι για αναπλήρωση, αλλά αργότερα (εύχομαι να έρθει γρήγορα αυτό το αργότερα), στην εξέλιξή τους. Υπάρχουν στο σχέδιο Νόμου θέματα στα οποία δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή. Όπως η μοριοδότηση των σεμιναρίων (μιλάω για πρωτοβάθμια) και η μη χορήγηση παράλληλης στήριξης σε σχολείο όπου λειτουργεί τμήμα ένταξης. Αυτό το τελευταίο λειτουργεί κυριολεκτικά σε βάρος των παιδιών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, γιατί οι ανάγκες τους σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτονται από το τμήμα ένταξης. Οφείλω να πω ότι με χαρά χαιρετίζω τη δημιουργία Επιτροπής που θα εξετάζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής. ¨Η ευεργετική μοναξιά της παιδικής ηλικίας......¨, τίτλος διδακτορικού που αναγνωρίστηκε ως συναφές με την Ειδική Αγωγή, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Μια ματιά στο Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών είναι αρκετή για να δει κανείς ότι ουδεμία αναφορά και σχέση έχει η ανωτέρω εργασία με την Ειδική Αγωγή, αναγνωρίστηκε όμως ως συναφές διδακτορικό. Αυτά τα πράγματα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.