• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ' | 9 Δεκεμβρίου 2014, 00:12

    Η παραγωγή προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού είναι μια πολύ εξειδικευμένη εργασία και δεν μπορεί να γίνεται ευκαιριακά από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο ΙΕΠ. Ειδικά για τα βιβλία στη γραφή Braille, χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις και όχι μόνο η πιστοποιημένη γνώση της ΕΓΒ. Προτάσεις: 1. Ίδρυση μονάδας προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις αναπηρίες με την δημιουργία οργανικών θέσεων,η οποία να εποπτεύεται από το ΙΕΠ. Έτσι, η μονάδα θα διαθέτει ειδικά εργαστήρια και θα διασφαλίζεται η συνεχής εργασία εξειδικευμένου προσωπικού. 2. Ειδικά για το εκπαιδευτικό υλικό που αφορά στους μαθητές με τύφλωση ή χαμηλή όραση (βιβλία Braille και μεγεθυμένα, ανάγλυφες - ολόγλυφες εικόνες, μακέτες, ανάγλυφοι χάρτες και γραφήματα, προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού Εργαστηρίου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας υπό την εποπτεία του ΙΕΠ, στο οποίο λειτουργεί τα τελευταία 20 χρόνια ομάδα εργασίας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς για την προσαρμογή, μεταγραφή στη Braille και ανάγλυφη εικονογράφηση των διδακτικών βιβλίων. Πλεονεκτήματα: 1. Tο παραγόμενο υλικό όταν είναι ακόμη σε μορφή draft δύναται να ελεγχεται άμεσα σελίδα-σελίδα και εικόνα-εικόνα από τυφλούς χρήστες (μαθητές κι εκπαιδευτικούς) ως προς την ποιότητά του. 2. Υπάρχει ήδη σε μεγάλο βαθμό, ο απαιτούμενος τεχνολογικός εξοπλισμός (εκτυπωτές Braille, συσκευές παραγωγής ανάγλυφων γραφικών και εικόνων, ξυλουργικά μηχνήματα για την κατασκευή μητρών, κλπ), για την υλοποίηση του έργου. 3. Συστεγάζεται με το τυπογραφείο Braille του ΚΕΑΤ, με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεση συνεργασία και να επιλύονται πρακτικά ζητήματα εκτύπωσης. 4. Υπάρχει το εξειδικευμένο προσωπικό με πολλά χρόνια εμπειρίας, το οποίο μπορεί να στελεχώσει το εν λόγω Εργαστήρι.