• Σχόλιο του χρήστη 'Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής' | 12 Δεκεμβρίου 2014, 12:16

    Άρθρο 3 Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Άρθρο 3§1. Οι μαθητές με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα εντάσσονται στην ομάδα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο όρος αισθητηριακές διαταραχές όρασης είναι αδόκιμος και αντι-επιστημονικός. Δεν υιοθετείται πουθενά ούτε σε επιστημονικό πόνημα (άρθρο ή βιβλίο) ούτε σε σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Δεν συνηθίζεται να μιλάμε για visual disorders, μόνο για eye disorders. Ο όρος που χρησιμοποιείται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα είναι visual disability ή δευτερευόντως visual impairment και στα ελληνικά αποδίδεται ως αναπηρία όρασης. Ο σωστός όρος είναι κωφοί ή βαρήκοοι. Ο όρος αισθητηριακές αναπηρίες ακοής δεν χρησιμοποιείται. Ο όρος διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές εγκαταλείπεται ως κατάλληλος όρος για να προσδιορίσει μόνο τον αυτισμό, καθώς συμπεριλαμβάνει και άλλες διαταραχές της ανάπτυξης (όπως η νοητική αναπηρία, το σύνδρομο Rett, κ.ά.). Σύμφωνα με το πιο πρόσφατη διαγνωστικό εγχειρίδιο (Diagnostic And Statistical Manual-5, 2013), οι μαθητές με αυτισμό προσδιορίζονται πλέον ως μαθητές με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Αξίζει να σημειωθεί ότι στο άρθρο 9, παράγραφος 2δ, ορθά χρησιμοποιείται ο αποδεκτός όρος μαθητές με ΔΑΦ. Άρθρο 3§3. Δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια ποια είναι η ομάδα παιδιών με «σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες». Δεν διευκρινίζεται αν ο προαναφερθέν όρος αφορά τους μαθητές με «Κοινωνικές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές δυσκολίες –Social, Emotional and Behavioural Difficulties (SEBDs)» που είναι ο πλέον δόκιμος και επικρατέστερος σε επιστημονικό αλλά και σε θεσμικό επίπεδο στον Ευρωπαϊκό χώρο http://www.deni.gov.uk/sen_categories.pdf http://www.uk.sagepub.com/upm-data/58971_Garner_et_al.pdfhttp://www.um.edu.mt/__data/assets/pdf_file/0009/178650/Revised_Monograph_22nd_March.pdfhttp://www.plymouth.gov.uk/idp_for_behaviour.pdf ).