• Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα πρέπει να συγκαταλέγονται τόσο οι μαθητές με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI) όσο και οι μαθητές με ΔΕΠΥ και φορείς Κοχλιακών Εμφυτευμάτων(ΚΕ). Οι παραπάνω μαθητές θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων όπως και οι υπόλοιποι μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 3) Κατά άρθρο προτάσεις του ΠΣΛ Άρθρο 03, §1: Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές διαταραχές όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές διαταραχές ακοής (κωφοί, βαρήκοοι, φορείς κοχλιακών εμφυτευμάτων), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Άρθρο 03, §2 : Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία. δυσαρθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία, καθώς επίσης οι μαθητές με ΔΕΠΥ, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI).