• Συμφωνίες Χρηματοδότησης του Ελληνικού Αθλητισμού 3.13 Σημαντικό και πολύτιμο δημόσιο χρήμα παρέχεται στις Ελληνικές αυτόνομες αθλητικές οργανώσεις, [ΕΟΕ –ΕΠΕ – Αθλη-τικές Ομοσπονδίες- Ενώσεις –Συνδέσμους – Σωματεία – Ομάδες – Συλλόγους – Λέσχες] σε αναγνώριση του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζουν στην Ελληνική κοινωνία. 3.14 Ως εκ τούτου, όλες οι ελληνικές κρατικές αρχές της Ελληνικής πολιτείας και ιδιαίτερα το ΥΠΠΟ ΓΓΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Α-ΘΛΗΤΙΣΜΟΥ συμφωνούν να κάνουν μια νέα αρχή και συνεχή χρηματοδότηση για τον αθλητισμό στις οποίες ο παράγοντας «αθλητικό στοί-χημα» συνυπάρχει, και ως εκ τούτου, επιβάλλεται δεσμευτικά και υποχρεωτικά από όλες τις αυτόνομες αθλητικές οργανώσεις και ιδιαίτερα εκείνες τις ομοσπονδίες και του αντίστοιχους συνεταιρισμούς ποδοσφαιρικών καλαθο-σφαιρικών, χειροσφαιρικών και πετοσφαιρικών επαγγελματικών πρωταθλημάτων, να αναπτύσσουν και εφαρμόσουν μέτρα και υιοθέτηση, κατάλληλων πολιτικών και πρακτικών αντί-χειραγώγησης των διοργανώσεων τους και την καταπολέμηση της διαφθοράς, συμπεριλαμβανομένων των κωδίκων δεοντολογίας και καθεστώτων ποινικών πειθαρχικών κυρώσεων και προστίμων 3.15 Ως εκ τούτου, το ΥΠΠΟ ΓΓΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 1. υιοθετεί τέτοια νομοθετικά ή άλλα μέτρα που είναι αναγκαία για να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη διαφάνεια και ακεραιότητα όσον αφορά τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανώσεων, που υποστηρίζεται οικονομικά από το Ελληνικό Δημόσιο 2. εξετάζει τη δυνατότητα να βοηθήσει τις αθλητικές οργανώσεις για την καταπολέμηση της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων, συμπεριλαμβανομένης της ενδεχόμενης χρηματοδότησης των κατάλληλων μηχανισμών ως μέρος του εγκεκριμένου προυπολογισμού από την ετήσια κρατική τους επιχορήγηση 3. όπου είναι αναγκαίο εξετάζει την παρακράτηση της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης - οικονομική υποστήριξη ή ανακαλεί την αθλητική ιδιότητα, για Ομοσπονδίες Ενώσεις Συνδέσμους Σωματεία, διοργανώτριες αρχές, α-θλητικές οργανώσεις, προβαίνει σε άρνηση χρηματοδοτικής στήριξης σε όλους τους ενδιαφερόμενους μετόχους της βιομηχανίας του αθλητικού ανταγωνισμού και επιβάλει κυρώσεις για τα κρούσματα χειραγώγησης αθλητικών αγώνων, ανακαλώντας επ’ αόριστον την αθλητική ιδιότητα και την διεξαγωγή πρωταθλημάτων αγώνων και διοργανώσεων κατά τη διάρκεια της κύρωσης 4. λαμβάνει μέτρα για να παρακρατήσει μέρος ή το σύνολο των οικονομικών ή άλλων ευεργετημάτων και επιχο-ρηγήσεων και υποστήριξης που σχετίζονται με τον αθλητισμό από οποιεσδήποτε αθλητικές οργανώσεις που δεν εφαρμόζουν έμπρακτα αποδεδειγμένα αποτελεσματικά τους κανονισμούς για την καταπολέμηση της χει-ραγώγησης των αθλητικών αγώνων 5. για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, διακόπτει άμεσα και επ’ αόριστον οποιαδήποτε αθλητική διορ-γάνωση – πρωτάθλημα – αθλητικό γεγονός- αθλητική εκδήλωση όπου τουλάχιστον ένα φυσικό ή νομικό πρό-σωπο αποπειράθηκε αλλοιώσει αποτέλεσμα ή εμπλέκεται με οπουδήποτε τρόπο σε χειραγώγηση αγώνα στο παρελθόν ή το παρόν. 3.16. Ρόλος του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΣΜΟΥ – Εθνικός Συντονιστής ΚΑΤΑ της Διαφθοράς ΕΣΚΔ α. συντονίζει τις προσπάθειες όλων των δυνάμεων του κράτους για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον ελληνικό αθλητισμό β. αναπτύσσει μια εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της διαφθοράς σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας αθλητικής δρα-στηριότητας με 4 άξονες 1. πολιτική για τον αθλητισμό 2. κυβερνητικές αθλητικές αρχές 3. αθλητικό δίκαιο – αστικό δίκαιο – ποινικό δίκαιο 4. διοίκηση και λειτουργία αθλητικών οργανώσεων γ. Συντονίζει την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των αθλητικών πολιτικών των αρμόδιων υπουργείων και οργανισμών και φορέων Αποστολή 1. Ο Εθνικός Συντονιστής : Καταρτίζει σχέδιο εθνικής στρατηγικής για την πρόληψη και καταπολέμηση της διαφθοράς. Στην κατάρτιση του ως άνω σχεδίου, ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται στον τομέα της πρόληψης του φαινομένου της διαφθοράς. Εξειδικεύει τη στρατηγική αυτή με μέτρα και δράσεις κατά Υπουργείο και φορέα. Επικαιροποιεί την εθνικής στρατηγική και τις εξειδικεύσεις της οποτεδήποτε παρίσταται ανάγκη. Παρακολουθεί την εφαρμογή του σχεδίου, ελέγχει την τήρησή του και επεμβαίνει στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται αποκλίσεις. Συντονίζει όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς που εμπλέκονται στην εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς, αναλαμβάνοντας τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και ενέργειες προς τον σκοπό αυτόν για τη διασφάλιση της συνεκτικότητας και της αποτελεσματικότητας της εθνικής στρατηγικής, εξαιρουμένου του συντονισμού των ελεγκτικών σωμάτων. Αξιολογεί την εφαρμογή και την πρόοδο της εθνικής στρατηγικής και των αποτελεσμάτων της και ενημερώνει σχετικά τον Πρωθυπουργό και τη Βουλή. Ο Εθνικός Συντονιστής απολαμβάνει ανεξαρτησίας στην άσκηση των καθηκόντων του. 2. Ο Εθνικός Συντονιστής για την άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και την εκπλήρωση της αποστολής του προβαίνει ιδίως στις ακόλουθες ενέργειες: Συνεργάζεται με του Υπουργούς οι οποίοι αμέσως ή εμμέσως εμπλέκονται και ανταλλάσσει απόψεις σχετικά με τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πολιτικής για τον εντοπισμό των εστιών διαφθοράς την πρόληψη και την καταστολή της διαφθοράς, και την καλύτερη εφαρμογή του σχετικού σχεδίου, καθώς και το συντονισμό των διαφόρων εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής εισηγείται στους αρμόδιους Υπουργούς νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις. Συνεργάζεται με τις Υπηρεσίες και τους φορείς που εμπλέκονται στην καταπολέμηση της διαφθοράς και συντονίζει τα δράση τους σε σχετικά θέματα. Μπορεί να ζητεί από τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες στατιστικά στοιχεία, καθώς και άλλα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με υποθέσεις διαφθοράς και να απευθύνει προς αυτές τις αναγκαίες για το συντονισμό του έργου τους συστάσεις. Μπορεί να ζητεί από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές στατιστικά στοιχεία, καθώς και πληροφορίες για τη δικονομική πορεία των υποθέσεων διαφθοράς και να λαμβάνει αντίγραφα βουλευμάτων, δικαστικών αποφάσεων και άλλων πράξεων των δικαστικών και εισαγγελικών αρχών. Συνεργάζεται με τους διευθύνοντες στις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές όλων των βαθμών και ανταλλάσσει απόψεις σχετικά με θέματα της αρμοδιότητας του. Μεριμνά για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται το φαινόμενο της διαφθοράς για το κοινωνικό σύνολο. 3. Η εθνική στρατηγική πρόληψης αι καταπολέμησης της διαφθοράς διαμορφώνεται με χρονικό ορίζοντα τριετίας και εξειδικεύεται σε βραχυπρόθεσμες δράσεις. Πριν από τη λήξη της τριετίας διαμορφώνεται το πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την επόμενη τριετία. 4. Ο Εθνικός Συντονιστής για το σχεδιασμό και την εξειδίκευση της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς, λαμβάνει υπόψη και το γενικό πλαίσιο που έχει αποτυπωθεί στον Οδικό Χάρτη για την καταπολέμηση της διαφθοράς και ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μνημονίου κατανόησης που έχει υπογραφεί από 4.10.2012, μεταξύ των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Δημόσιας Τάξης και Προστασία του Πολίτη και του εκπροσώπου της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα. 5. Ο Εθνικός Συντονιστής ενημερώνει τον Πρωθυπουργό και τη Βουλή με ετήσια έκθεση που υποβάλλεται το πρώτο δίμηνο κάθε έτους και περιέχει αξιολόγηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής και των αποτελεσμάτων της. Μπορεί επίσης να ενημερώνει τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Επικρατείας οποτεδήποτε, εκτάκτως, αν ανακύψουν δυσλειτουργίες εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής ή συντονισμού, η αντιμετώπιση των οποίων δεν καταστεί δυνατή στο πλαίσιο των κατά τα ανωτέρω συνεργασιών και διαβουλεύσεων. 3.17 Ρόλος του Γενικού Γραμματέα Διαφάνειας του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ α. Δημιουργεί και ενισχύει τους κανόνες ακεραιότητας και διαφάνειας στις ελληνικές πολιτικές για τον αθλητισμό β. Ενεργοποιεί και λειτουργεί προγράμματα των σχετικών κρατικών αθλητικών θεσμών, λαμβάνοντας υπόψη τις αρμοδιότητες των άλλων υπουργείων. γ. Επιμελείται τον σχεδιασμό, τη αναμόρφωση, το συντονισμό και την παρακολούθηση των προγραμμάτων και σχεδίων δράσης κατά της διαφθοράς στον αθλητισμό δ. Διασφαλίζει ότι όλες οι ενέργειες εναντία στης χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων συμμορφώνονται με τους σχετικούς νόμους και εθνικά και διεθνή πρότυπα προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ιδίως όσον αφορά την ανταλλαγή πληροφοριών 3.18 Ρόλος της ΤΑΧΙΑΡΧΟΥ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΙΝΤΕΡΠΟΛ ΑΘΗΝΑ IPCD ΔΔΑΣ α. Επιμελείται την επιβολή του νόμου αλλά και δράσεις σχετικά με το πώς να ερευνήσει και συνεργαστεί σε σχετικές υποθέσεις διαφθοράς ή στημένα παιχνίδια β. Ευαισθητοποιεί την ΕΛΑΣ για την κατανόηση του φαινομένου των στημένων αγώνων τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται από τους δράστες της και τις μεθόδους για την ανίχνευση και την αντιμετώπιση τους γ. Προετοιμάζει, το συντονισμό και την εφαρμογή των ρυθμίσεων ασφαλείας για τον οργανωμένο αγωνιστικό αθλητισμό - πρωταθλήματα διοργανώσεις, όσον αφορά το στήσιμο αγώνων, αλλά και για σημαντικά αθλητικά γεγονότα στην Ελλάδα δ. Ενισχύσει την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών και αναπτύσσει στρατηγικές για την καταπολέμηση των οργανωμένων εγκληματικών δικτύων που εμπλέκονται σε στημένα παιχνίδια πέρα από τα γεωγραφικά σύνορα της Ελλάδας ε. Συνεργασία με άλλες αρχές ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ - για το ξέπλυμα χρήματος έρευνας για τον παράνομο διαδικτυακό στοι-χηματισμό και ή που σχετίζονται με αδικήματα φορολογικής φύσης στ. Ποινική ταυτοποίηση των ΧΕΙΡΑΓΩΓΩΝ αγώνα σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές και αθλητικές οργανώσεις ζ. Επικοινωνία της Γενική Γραμματεία της INTERPOL με άλλες αρχές του ελληνικού κράτους για την καταπολέμηση των στημένων αγώνων στην Ελλάδα η. Διασφαλίζει την αμοιβαία επικοινωνία και τη συμβολή όλων των αρμόδιων αρχών με στόχο την πρόληψη και την καταπολέ-μηση του εγκλήματος στησίματος αγώνων 3.19 Ρόλος της ΜΚΟ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΕΛΛΑΣ α .Γενικός συντονισμός και συνεργασία με σκοπό να φέρει σε επαφή όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και τα ενδιαφερόμενα μέρη για να συζητήσουν τη σημασία της ανάπτυξης: 1. Ισχυρών εργαλείων καταπολέμησης της διαφθοράς 2. Μέτρων Ακεραιότητας Κώδικες και πρακτικές καταπολέμησης της δωροδοκίας 3. Ετήσιες Εκθέσεις - Βαρόμετρα 4. Ποσοτική και ποιοτική στατιστική ανάλυση 5. Πολιτικές και διαδικασίες πρόληψης 6. Μεταφορά τεχνογνωσίας – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ