• Σχόλιο του χρήστη 'Χρύσα' | 23 Ιουνίου 2015, 21:22

    Θεωρώ πολύ σωστή την άρση της διαγραφής των φοιτητών, ιδίως σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον. Στα πλαίσια της δια βίου μάθησης πρέπει να δίδονται περισσότερες ευκαιρίες για την ολοκλήρωση των σπουδών. Άλλωστε ο βαθμός ή η ταχύτητα απαξίωσης της γνώσης δεν είναι τόσο μεγάλος/η όταν αναφερόμαστε σε σπουδές προπτυχιακού επιπέδου (ακόμη και στο μάθημα της χειρουργικής). Ωστόσο συμφωνώ με τον κ. Λυσίμαχο Παπάζοφλου ότι ο αυξημένος αριθμός των φοιτητών που βρίσκονται επί πτυχίω μαρτυρά αποτυχία του προγράμματος σπουδών. Μέριμνα όμως των διοικούντων κάθε σχολής είναι ο εντοπισμός των αδυναμιών του συστήματος και η λήψη διορθωτικών μέτρων με σκοπό την επίτευξη της αριστείας. Ενδεικτικά αναφέρω: Επιμόρφωση των διδασκόντων στην εκπαίδευση ενηλίκων, χρήση της ανοικτής και εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης με e-learning, βιντεοσκόπηση διαλέξεων, ανάρτηση όλου του υλικού μάθησης σε εκπαιδευτική πλατφόρμα, χρήση προσομοιωτών ή παιχνιδιών όπως το second life. Τα υποχρεωτικά μαθήματα ή εργαστήρια σε δύο βάρδιες, πρωί-απόγευμα για να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι και να αποσυμφορηθούν οι χώροι, ώστε οι φοιτητές να βλέπουν το χειρουργικό πεδίο και όχι την πλάτη του μπροστινού τους.