• Σχόλιο του χρήστη 'Β.T.' | 3 Δεκεμβρίου 2009, 16:38

    Έχω 25 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση, σε σχολεία ακριτικής περιοχής. Θα ήθελα να καταθέσω και γω τις απόψεις μου, 1) Για τις αποσπάσεις των καθηγητών: να γίνονται μόνο εφόσον είναι απαραίτητες για να καλυφθούν διοικητικές θέσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν με άλλο τρόπο. Επίσης, θεωρώ ότι οι αποσπασμένοι καθηγητές θα πρέπει να παίρνουν τα μόρια του σχολείου όπου αποσπώνται ή του πλησιέστερου της υπηρεσίας σχολείου. 2) Η δοκιμαστική υποχρεωτική υπηρεσία των νεοδιόριστων θα πρέπει να είναι δύο χρόνια. Σωμφωνώ με τη θέση να διορίζεται κάποιος σε σχολείο κι όχι σε περιοχή για να ξέρει ακριβώς πού θα πάει. Αλλά δεν είναι εύκολο να ζήσει κανείς τρία χρόνια σε παραμεθόριο ακριτική περιοχή, μακριά από την οικογένειά του για περισσότερο από δύο χρόνια. 3) Μετά τη δοκιμαστική υπηρεσία δύο ετών, όσοι δεν κρίνονται κατάλληλοι για διδασκαλία σε τάξη, θα μπορούσαν να παραμείνουν στα σχολεία και να στελεχώσουν τις διοικητικές θέσεις που υπάρχουν (ιδιαίτερα σε σχολεία με πολλούς μαθητές), ώστε οι υπόλοιποι εκαπιδευτικοί να μποφούν να ασχοληθούν με το διδακτικό έργο, χωρίς ενασχόληση με ανούσιες γραφειοκρατικές εργασίες. 4) Καλό θα ήταν πριν το διορισμό σε σχολείο, όσοι πτυχιούχοι ενδιαφέρονται να δουλέψουν στη Μέση Εκπαίδευση να περνούν ένα τουλάχιστον χρόνο από παιδαγωγική επιμόρφωση-κατάρτιση, με υποχρεωτικές διδασκαλίες σε τάξη. Φυσικά, περιοδική επιμόρφωση χρειάζεται και για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν αρκετά χρόνια σε σχολεία. 5)Εννοείται ότι χρειάζεται να θεσμοθετηθεί και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα γίνεται με αντικειμενικά και αδιάβλητα κριτήρια, από προϊσταμένους που θα επιλέγονται αξιοκρατικά με βάση τα προσόντα τους κι όχι με κομματικά κριτήρια.