• Σχόλιο του χρήστη 'Μάξιμος' | 28 Ιουνίου 2015, 20:40

    Μπορεί οι περισσότεροι να αγνοούν την πτυχή αυτή του ζητήματος, αλλά η μη διαγραφή των αιωνίων φοιτητών επιβαρύνει τα ΑΕΙ καταβαραθρώνοντάς τα στις παγκόσμιες κατατάξεις αξιολόγησης, όπου προσμετρώνται ως κριτήριο και οι αναλογίες του αριθμού των φοιτητών με αυτόν των απασχολουμένων σ'ένα ίδρυμα. Είτε το θέλετε είτε όχι, με βάση αυτές τις κατατάξεις κινούνται σήμερα ως επί το πλείστον οι ξένοι φοιτητές, ειδικά προς πανεπιστήμια που δεν είναι και παγκοσμίου φήμης όπως τα δικά μας, ενώ τις λαμβάνουν υπ'όψιν τους και διεθνείς εταιρίες, και ως εκ τούτου, υποβαθμίζεται και η προσπάθεια διεθνοποίησης των ΑΕΙ με την λαϊκίστικη αυτή ενέργεια. Φυσικά, αυτονόητο είναι ότι η ανεξέλεγκτη αυτή διατήρηση των ανενεργών φοιτητών ενθαρρύνει μία νοοτροπία τεμπελιάς και ισοπέδωσης κάθε ιδανικού αριστείας και προόδου. Κι αν το προηγούμενο ν+2 φαινόταν υπερβολικό, μπορείτε κάλλιστα να το κάνετε ν+4 ή έστω και 10.... (Μη μου πείτε ότι θέλει παραπάνω χρόνια ένα πτυχίο. Όσοι φέρνουν το πρόσχημα της εργασίας, ας μάθουν πως για την περίπτωσή τους υφίσταται η μερική φοίτηση έναντι της ολικής απασχολήσεως φοίτησης). Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπίζεται με τρόπο σοβαρό και εντατικό κι όχι μονάχα ως επαγγελματικό προσόν για ανθρώπους που βγαίνουν από τα τμήματά τους όντας ακόμη άσχετοι με το αντικείμενο που σπούδασαν (φυσικά και πρέπει να εξασφαλίζει εργασία στον απόφοιτο, αλλά κι αυτός ας μην επαναπαύεται για μια ζωή μετά την απόκτηση του πτυχίου), αλλά ως πνευματικό κατόρθωμα. Είναι γνωστή όμως η τάση της αριστεράς στην Ελλάδα να επικεντρώνεται στη διαμόρφωση μαζών (να κυμαινόμαστε όλοι κοντά στον μέσο όρο). Έπειτα, ως προς το θέμα των συγγραμμάτων, πολύ σωστά δε δίνονται στους φοιτητές των κατατακτηρίων εξετάσεων (πρωτοτυπία σε σχέση με το εξωτερικό είναι άλλωστε και τα συγγράμματα για αυτούς που παίρνουν το πρώτο τους πτυχίο, μην είμαστε και πλεονέκτες. Εξάλλου, δεν τους επιβάλλονται και δίδακτρα, αυτό είναι το σημαντικό.), ενώ πρέπει και για τους άλλους φοιτητές να περιορισθούν αυστηρά στο ένα σύγγραμμα ανά κωδικό μαθήματος (κι όχι, όπως συμβαίνει στο δικό μου τμήμα, οι φοιτητές που δεν μπόρεσαν να περάσουν ένα μάθημα ούτε το Σεπτέμβριο και το ξαναδηλώνουν ύστερα στο σύστημα απλά με άλλον καθηγητή, να δικαιούνται ξανά σύγγραμμα για το ίδιο μάθημα).