• Εν αναφορά προς άρθρα του νομοσχεδίου, προκειμένου για Διευθυντές ΕΚ και Ινστιτούτων: α) το «κώλυμα» έχει προσωρινό χαρακτήρα και συνεπώς όπου συντρέχει σχετικός λόγος ο Διευθυντής αναπληρώνεται, β) η «έλλειψη» (λόγω παραίτησης ή λήξης θητείας) έχει μόνιμο χαρακτήρα και συνεπάγεται αντικατάσταση (δηλαδή διορισμό νέου οργάνου). Βάσει αυτού, δεν είναι νομοθετικά εύστοχη η επί τρίμηνο άσκηση καθηκόντων από τον Αντιπρόεδρο του ΔΣ σε περίπτωση παραίτησης ή έλλειψης του Διευθυντή (άρθ. 26, παρ. 5) καθώς δεν αναπληρώνεται ελλείπον όργανο, αλλά μόνον αντικαθίσταται. Συνεπώς, σε μια τέτοια περίπτωση, πρέπει να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες προκήρυξης νέου Διευθυντή και στο μεταξύ να ισχύσουν τα παρακάτω: «το υπόλοιπο ΔΣ προτείνει με απόφασή του στον εποπτεύοντα Υπουργό έναν εκ των Διευθυντών Ινστιτούτων ως Πρόεδρο του ΔΣ και Διευθύνοντα του ΕΚ ή Διευθύνοντα της Κεντρικής Διεύθυνσης του ΕΚ. Ο εποπτεύων Υπουργός ορίζει τον ως άνω προταθέντα ως Διευθύνοντα και Πρόεδρο του ΔΣ, έως τον ορισμό του νέου Διευθυντή και Προέδρου του ΔΣ. Στην περίπτωση ΕΚ με ένα ινστιτούτο τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου προτείνουν με κοινή απόφασή τους προς τον εποπτεύοντα Υπουργό, κατά τα ανωτέρω, ως Πρόεδρο του ΔΣ και διευθύνοντα του ΕΚ ή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Α’ Βαθμίδας του ινστιτούτου και συμπληρωματικά, σε περίπτωση έλλειψης, της Β΄ Βαθμίδας». Με αυτόν τον τρόπο καλύπτεται το ενδεχόμενο κενό στη σύνθεση του ΔΣ στις περιπτώσεις 3μελών ΔΣ. Ως έχει, η παρ. 5 δεν βρίσκει εφαρμογή σε 3μελή ΔΣ και συνεπώς υπάρχει νομοθετικό κενό. Πέραν τούτου, το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρ. 26 αντικαθίσταται ως εξής: «Σε περίπτωση σοβαρού κωλύματος του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ και Προέδρου του ΔΣ να ασκήσει τα καθήκοντά του, που βεβαιώνεται με αιτιολογημένη απόφαση του Δ.Σ. τα καθήκοντά του ασκούνται από τον Αντιπρόεδρο του ΔΣ για χρονικό διάστημα μέχρι έξι (6) μήνες. Σε περίπτωση που παρέλθει το διάστημα αυτό ή σε περίπτωση έλλειψης ή σοβαρού κωλύματος του αντιπροέδρου, το υπόλοιπο ΔΣ προτείνει με απόφασή του στον εποπτεύοντα Υπουργό έναν εκ των Διευθυντών Ινστιτούτων ως Πρόεδρο του ΔΣ και Διευθύνοντα του ΕΚ ή Διευθύνοντα της Κεντρικής Διεύθυνσης του ΕΚ και ταυτόχρονα κινούνται οι διαδικασίες προκήρυξης νέου Διευθυντή. Στην περίπτωση ΕΚ με ένα ινστιτούτο τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου προτείνουν με κοινή απόφασή τους προς τον εποπτεύοντα Υπουργό, κατά τα ανωτέρω, ως Πρόεδρο του ΔΣ και διευθύνοντα του ΕΚ ή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Α’ βαθμίδας του Ινστιτούτου και συμπληρωματικά, σε περίπτωση έλλειψης, της Β΄ βαθμίδας και ταυτόχρονα κινούνται οι διαδικασίες προκήρυξης νέου Διευθυντή. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις εκείνες όπου το κώλυμα του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ και Προέδρου του ΔΣ ή του αντιπροέδρου του ΔΣ συντρέχει κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου».