• Σχόλιο του χρήστη 'PANAGIOTIS' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 13:00

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Είναι αλήθεια ότι εδώ και 20 χρόνια γίνονται πάρα πολλές αποσπάσεις σε γραφεία και σχολεία. Ο λόγος, απλούστατος κατά τη γνώμη μου: με αυτόν τον τρόπο, «λειτουργεί» έως τώρα το όλο σύστημα αποσπάσεων-μεταθέσεων-διορισμών ( αλλά και εμπορίου ελπίδας για τους αδιόριστους συναδέλφους, οι οποίοι πολλές φορές ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα με σκοπό να μαζέψουν μόρια προϋπηρεσίας από κάποια κακοπληρωμένη ωρομισθία και να αυξήσουν έτσι την πιθανότητα διορισμού τους). Έτσι, ο κλάδος των εκπαιδευτικών παραμένει δέσμιος της ευνοιοκρατίας και του ρουσφετιού, με άμεση επίπτωση την ηθική φθορά του μέσου εκπαιδευτικού, αλλά και την απαξίωση του έργου που επιτελεί μέσα στην κοινωνία ( αναφέρομαι στις χιλιάδες αποσπάσεις σε φορείς, που γίνονται χωρίς κανένα κριτήριο και μέτρο). Επιπλέον, επειδή η παραπάνω τακτική είναι λανθασμένη , αλλού περισσεύουν εκπαιδευτικοί, και αλλού υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις. Είναι φανερό ότι δεν πάει άλλο με αυτό το σύστημα αποσπάσεων-μεταθέσεων-διορισμών. Και κάνατε πολύ καλά που θίξατε αυτά τα ζητήματα με δημόσιες δηλώσεις σας. Αφού πρώτα σας ευχηθώ καλή επιτυχία στο πολύ δύσκολο έργο που έχετε αναλάβει, θα ήθελα να περάσω στον λόγο για τον οποίο αποφάσισα να σας αποστείλω αυτή την επιστολή. Είμαι ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν φέτος σε φορέα ( συγκεκριμένα, στην κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ). Ο μοναδικός λόγος για τον οποίο ζήτησα απόσπαση, ήταν ο νόμος 2986 του 2002 ( νομίζω ότι ψηφίστηκε επί υπουργίας κ. Ευθυμίου), σύμφωνα με το άρθρο 9 του οποίου, οι αποσπασμένοι στην ΚΥ του ΥΠΕΠΘ, στον ΟΕΕΚ, στο Παιδαγωγικό ινστιτούτο και στα γραφεία και τις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, μοριοδοτούνται με τα μόρια της οργανικής τους θέσης. Επιπλέον, υπάρχει το ΠΔ50/96 ( Δεν θυμάμαι ποιος ήταν Υπουργός τότε, σίγουρα όμως, πρόκειται για κάποιο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ που τότε βρισκόταν στην κυβέρνηση), σύμφωνα με το οποίο ( εδ. στ παρ.8 αρ. 16) οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στην κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ ( αναφέρει και πολλές άλλες περιπτώσεις) ο χρόνος απόσπασής τους θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση σε κάθε περίπτωση. Εάν δεν υπήρχε αυτό το κίνητρο για μένα, είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα ενδιαφερόμουν να πάω στο ΥΠΕΠΘ, για οποιονδήποτε λόγο ( αγαπώ την τάξη και την καθημερινή επικοινωνία με τα παιδιά. Η τάξη μου λείπει πολύ). Φυσικά, εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις αποσπάσεων, υπάρχουν και άλλες οι οποίες κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να περιοριστούν δραστικά: στη Βουλή, στα Πολιτικά γραφεία, στις Μητροπόλεις, στον ΟΕΠΕΚ, στον ΟΣΚ, στην Ακαδημία Αθηνών, στο ΚΕΕ, στο ΚΕΓ, κ.α. Δεν μπορώ για παράδειγμα να καταλάβω τον λόγο για τον οποίο πρέπει να αποσπώνται εκπαιδευτικοί στη Βουλή ( ή στην κεντρική υπηρεσία, ή στον ΟΕΕΚ ή…), τη στιγμή που υπάρχουν κενές θέσεις εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα ( Νομίζω ότι οι ανάγκες της Βουλής θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν και με αποσπάσεις άλλων δημοσίων υπαλλήλων, που δεν είναι εκπαιδευτικοί –ειδικά τώρα που υπάρχουν πολλά κενά σε σχολεία). Ως εκπαιδευτικός αλλά και πολίτης, χαίρομαι που αναγνωρίζετε ότι όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν προς το αποτελεσματικότερο, αλλά και προς το αξιοκρατικότερον. Ως πολίτης όμως, κυρία Υπουργέ, έχω το δικαίωμα να σας απευθύνω ορισμένα ερωτήματα: 1) Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών το γεγονός ότι το 2002 ψηφίστηκε αυτός ο νόμος? 2) Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών το γεγονός ότι από το 1996 βρίσκεται σε ισχύ το ΠΔ50/96 που προανέφερα ? 3) Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών, το γεγονός ότι η πολιτεία έχει επιλέξει να καλύπτει πολλές από τις διοικητικές ανάγκες της εκπαίδευσης με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, και όχι με διοικητικούς Υπαλλήλους? 4) Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών, το γεγονός ότι η πολιτεία κάνει περισσότερες αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ότι χρειάζονται, με σκοπούς που σίγουρα δεν εξυπηρετούν το συμφέρον της εκπαίδευσης? Τις ερωτήσεις αυτές, σας τις απευθύνω γιατί όλες αυτές τις ημέρες που διάφοροι διασύρουν τους εκπαιδευτικούς που έχουν νόμιμα αποσπαστεί και καλύπτουν διοικητικές ανάγκες, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΡΗΜΗΝ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ( Πολλούς από τους οποίους μάλιστα, τους έχουν ψηφίσει και κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ). Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Να καταργηθούν τώρα όλες οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικούς φορείς του ΥΠΕΠΘ ( ΕΝΝΟΩ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΕΕΚ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ). Οι διοικητικές ανάγκες να καλυφθούν με υπαλλήλους άλλων υπουργείων ή ΔΕΚΟ ( στο κάτω-κάτω, ο διοικητικός υπάλληλος μαθαίνει καλύτερα αυτή την εργασία, μια και είναι μόνιμα σε αυτή τη θέση, και δεν αλλάζει κάθε τόσο όπως κάνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί). Αυτό βέβαια μπορεί να έχει κάποιες δυσκολίες στο να εφαρμοστεί ,όμως τουλάχιστον θα πάψουν να γίνονται αδικίες ( γιατί λογικό είναι να αισθάνεται αδικημένος ο συνάδελφος που είναι σε απομακρυσμένη περιοχή, όταν ο αποσπασμένος του ΟΕΕΚ ή της διεύθυνσης ή του ΥΠΕΠΘ παίρνει τα ίδια μόρια με αυτόν. Ακριβώς το ίδιο αισθανόμουν και εγώ όταν υπηρετούσα το δυσπρόσιτο σχολείο στο οποίο διορίστηκα). Εάν πάλι κρίνετε ότι δεν μπορεί ( ή δεν πρέπει) να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, τουλάχιστον να φροντίσετε ώστε από εδώ και στο εξής, οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί να παίρνουν τα μόρια της περιοχής στην οποία αποσπάστηκαν. Φυσικά, είναι δικαίωμά σας αλλά και υποχρέωσή σας το να ενεργήσετε με τον τρόπο που εσείς θεωρείτε καταλληλότερο. Εάν για παράδειγμα κρίνετε ότι κάποιοι από εμάς που για φέτος αποσπαστήκαμε στο ΥΠΕΠΘ ( ή και αλλού σε φορείς) περισσεύουμε εκεί, θα πρέπει να μας στείλετε άμεσα πίσω στην οργανική μας θέση. Να είστε σίγουρη ότι, παρ’ όλο που μπορεί να μην μας βολεύει ( μια και αναμέναμε ότι δεν θα μετακομίζαμε στη μέση του χρόνου), ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ που απαιτείται, για να αποδεχθούμε αποφάσεις σας που στοχεύουν στο να διορθωθούν χρόνιες παθογένειες του συστήματος ( και όταν λέω να αποδεχθούμε, εννοώ την ηθική αποδοχή των ενεργειών σας, μια και υπηρεσιακώς , έχουμε καθήκον και υποχρέωση να πάμε όπου μας στέλνει η υπηρεσία μας). Σε ότι με αφορά, γνωρίζοντας τον εντελώς προσωρινό χαρακτήρα της απόσπασης που πήρα, «έχω έτοιμη την βαλιτσούλα μου » από την 1 Ιουλίου που αποσπάστηκα. Είμαι έτοιμος να επιστρέψω από τη στιγμή που ήρθα, γνωρίζοντας ότι αυτό που προηγείται είναι το συμφέρον της εκπαίδευσης και των μαθητών, και όχι το προσωπικό συμφέρον μου, ( αφού εσείς έχετε κατά νου ένα πιο αποδοτικό σύστημα κατανομής του προσωπικού, μπορείτε να μειώσετε άμεσα το πλήθος των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, αν το θέλετε). Κατά τη γνώμη μου μάλιστα, θα πρέπει να εφαρμόσετε άμεσα αυτά που θεωρείτε ότι πρέπει να εφαρμόσετε σε ό,τι αφορά αυτό το θέμα. Όπως ξέρετε κι εσείς, τα πράγματα δεν βελτιώνονται ούτε με τα λόγια, αλλά ούτε με την συνθηματολογία. Απαιτούνται έργα. Προχωρείστε λοιπόν μπροστά, προσπαθήστε να βελτιώσετε τα πράγματα, και να είστε σίγουρη ότι η κοινωνία και οι εκπαιδευτικοί θα σας ανταμείψουν με την στάση τους . Μην καθυστερείτε, και -κυρίως- μην αφήνετε τους εκπαιδευτικούς να απαξιώνονται ( είτε είναι αποσπασμένοι είτε όχι), στον βωμό της τηλεθέασης και των επικοινωνιακών χειρισμών που ορισμένοι κάνουν. ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΕΙΛΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 1) Επειδή έχω φιλότιμο ως άτομο αλλά και ως επαγγελματίας ( και να είστε σίγουρη ότι το αυτό ισχύει για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου). 2) Επειδή κάθε προσπάθειά σας για βελτίωση των πραγμάτων στην εκπαίδευση θα βασιστεί στις ικανότητες και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών 3) Eπειδή δεν ζήτησα απόσπαση στο Υπουργείο για να «λουφάρω» ( αλλά για να κάνω μία δουλειά που μπορεί να μην μου αρέσει αλλά μπορώ να την αντέξω για ένα μικρό χρονικό διάστημα), αλλά γιατί η πολιτεία μου έδωσε την δυνατότητα αυτή μέσω των νόμων της ( ΚΑΙ ΑΝ ΚΡΙΝΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ - ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ – ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΩΡΙΝΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ. ΑΥΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΕΚΑΝΑ ΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ, ΑΥΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ, ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ). 4) Επειδή δεν ζήτησα απόσπαση για να ξεφύγω από την τάξη ( αντιθέτως, λατρεύω την εργασία μέσα στην τάξη και την καθημερινή επαφή με τους μαθητές, κάτι το οποίο αποτελεί το επάγγελμά μου από τότε που ολοκλήρωσα την στρατιωτική θητεία μου και μπήκα στον επαγγελματικό στίβο) 5) Επειδή ενδιαφέρομαι κι εγώ για την πρόοδο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, και δεν είμαι ένας τυχάρπαστος που «τρύπωσε» στο δημόσιο για να «αράξει» αδιαφορώντας για τους μαθητές του ( και να είστε σίγουρη ότι αυτά αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων της εκπαίδευσης) 6) Επειδή είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να διασύρονται εκπαιδευτικοί μόνο και μόνο γιατί έχουν αποσπασθεί βάσει νόμων και ΠΔ που ισχύουν εδώ και πάνω από 10 χρόνια…. ( και που αν κάποιος θέλει να μάθει γιατί ισχύουν μάλλον θα πρέπει να ρωτήσει αυτούς που τα ψήφισαν –τότε που τα ψήφισαν). 7) Επειδή, αν θέλετε να αλλάξετε τον παραπάνω νόμο και το παραπάνω ΠΔ, μπορείτε να το κάνετε 8) Επειδή δεν είμαι ούτε «κονέ» ούτε «βύσμα» ( το αυτό πιστεύω για την πλειοψηφία των συναδέλφων μου) – ΤΑ «ΚΟΝΕ» ΚΑΙ ΤΑ «ΒΥΣΜΑΤΑ» ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 35 ΕΤΩΝ ( και πολύ μεγαλύτεροι κάποιοι) ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΓΡΑΠΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ Ή ΤΡΙΓΥΡΊΖΟΝΤΑΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ( ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΧΩΡΙΣ ΜΙΣΘΟ ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ). Κουτρουμπέλας Παναγιώτης Φυσικός ΠΕ04.01 ( Με οργανική θέση στο ΓΕΛ Μούδρου Λήμνου, αποσπασμένος στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου από την 1 Ιουλίου 2009, και αφού υπηρέτησα την οργανική μου θέση ως όφειλα, επί 2 έτη. Αυτονόητο είναι, ότι είμαι έτοιμος να επιστρέψω εκεί ΑΜΕΣΩΣ-ως οφείλω-, εάν εσείς κρίνετε ότι αυτό επιτάσσει το συμφέρον της εκπαίδευσης).