• Σχόλιο του χρήστη 'Τμήματα ένταξης' | 10 Αυγούστου 2016, 01:34

    Θα ήθελα να επισημάνω μερικά θέματα λειτουργίας των τμημάτων ένταξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στα γυμνάσια. 1)Τα τμήματα ένταξης λειτουργούν συχνά σύμφωνα με τις ώρες προσέλευσης και τις ανάγκες των καθηγητών χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των φοιτούντων μαθητών. Να δηλώνονται ΑΥΣΤΗΡΑ στο myschool και να αναρτώνται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου οι ακριβείς ώρες και τα μαθήματα διδασκαλίας των καθηγητών στα τμήματα ένταξης. 2) Η κατανομή των μαθητών στα τμήματα ένταξης να γίνεται με την εισήγηση των καθηγητών του τμήματος και να απαιτείται στο myschool για αυτό o αριθμός της πράξης του συμβουλίου των καθηγητών του τμήματος. Για να εφαρμόζουμε πραγματικές και ουσιαστικές συλλογικές διαδικασίες στη λήψη των αποφάσεων. 3)Οι μαθητές κάθε τάξης να εντάσσονται στο τμήμα ένταξης ανάλογα με τη γνωμάτευση που υποβάλλουν οι κηδεμόνες τους, ώστε να επωφελούνται πραγματικά οι μαθητές που το χρειάζονται. Ενδεικτικά από τις 10 φιλολογικές ώρες της δευτέρας τάξης γυμνασίου 3 μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα γενικής παιδείας παρακολουθούν μόνο 2 ώρες φιλολογικών μαθημάτων την εβδομάδα ενώ στη δευτέρα τάξη η φιλόλογος καθηγήτρια του τμήματος ένταξης διδάσκει 10 ώρες την εβδομάδα. Το ίδιο συμβαίνει με τους ΠΕ 03 και ΠΕ 04. 3) Η ΕΔΑΥ να έχει μόνο το ρόλο ομπρέλας όπου οι καθηγητές του συμβουλίου του τμήματος αδυνατούν να προτείνουν τις αναγκαίες ώρες φοίτησης των μαθητών στα τμήματα ένταξης. 4)Είναι απαραίτητο οι σύμβουλοι ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια να είναι καθηγητές ειδικότητηας. Οι σύμβουλοι της ειδικής αγωγής είναι κοινοί με την πρωτοβάθμια αλλά αδυνατούν να διαχειριστούν διευθυντές σχολικών μονάδων και καθηγητές ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας. Οι μεν διευθυντές διατηρούν τα τμήματα ένταξης μόνο αν τους προσφέρουν δυνατότητα δημιουργίας περισσοτέρων τμημάτων γενικής παιδείας και αδιαφορούν για τη γενικότερη λειτουργία των τμημάτων ένταξης, οι δε καθηγητές ειδικά των θετικών επιστημών αδυνατούν να δεχτούν τις ιδιαιτερότητες των μαθητών. 5)Οι σύμβουλοι ειδικής αγωγής στην μεν πρωτοβάθμια ξεκαθάρισαν ρητά και αμετάκλητα στους δασκάλους ότι οι δάσκαλοι των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης βαθμολογούν ισότιμα τους μαθητές τους όπως ακριβώς και οι δάσκαλοι της γενικής παιδείας, ενώ οι ίδιοι σύμβουλοι στη δευτεροβάθμια υιοθετούν από σχολείο σε σχολείο δευτεροβάθμιας διαφορετική στάση ανάλογα με τις πιέσεις των διευθυντών των σχολείων. Δηλαδή στο myschool να δημιουργηθεί ειδικά εφαρμογή ώστε να κατατίθενται και οι βαθμοί των καθηγητών γενικής παιδείας και οι βαθμοί των καθηγητών του τμήματος ένταξης για τους μαθητές που φοιτούν σε αυτό και μόνο για τα μαθήματα που παρακολουθούν στο τμήμα ένταξης. 6)Σε όσα σχολεία της δευτεροβάθμιας λειτουργούν τμήματα ένταξης με την έναρξη του σχολικού έτους το Σεπτέμβριο και πριν την έναρξη των μαθημάτων, εφόσον έχουν τοποθετηθεί όλοι οι καθηγητές του σχολείου, να γίνεται ημερίδα για όλους τους καθηγητές του σχολείου με θέματα ειδικής αγωγής. Δυστυχώς δεν μπορούν να εργάζονται σε σχολεία με τμήματα ειδικής αγωγής καθηγητές που αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους όπως οι καθηγητές των γυμνασίων μίας άλλης εποχής. Είναι επιτακτική η επιμόρφωση των καθηγητών. Η ειδική αγωγή απαιτεί γνώσεις και επικαιροποίηση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας. Ελπίζω να λάβετε υπόψη τις επισημάνσεις μου. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.