Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη stathis | 10 Αυγούστου 2016, 11:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη: Η συγκεκριμένη τροπολογία κινείται σε θετική κατεύθυνση γιατί εξασφαλίζει τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που στήριξαν τόσα χρόνια τις δομές της ειδικής αγωγής. Επίσης, είναι πολύ θετικό ότι “κατοχυρώνεται η δυνατότητα των εκπαιδευτικών με αυξημένα τυπικά προσόντα που συνίστανται σε εξειδικευμένες μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ, πολύχρονη σχετική εμπειρία και εξειδίκευση στην ΕΑΕ να υπηρετούν σε δομές ΕΑΕ, ισότιμα με εκπαιδευτικούς-κατόχους βασικών τίτλων σπουδών στην ΕΑΕ” όπως λέει και η αιτιολογική έκθεση. Δεν είναι δυνατόν κάποιος με μεταπτυχιακό και διδακτορικό ο οποίος διδάσκει τόσα χρόνια ως αναπληρωτής σε δομές της ειδικής αγωγής να μην έχει τη δυνατότητα να μονιμοποιηθεί σε αντίθεση με τον κάτοχο του βασικού πτυχίου. Αυτό πλέον αλλάζει και μπράβο στο Υπουργείο. Αυτή η ίση μεταχείριση αναμένουμε να ισχύσει από την επόμενη χρονιά στον καταρτισμό των πινάκων ειδικής αγωγής. Μοναδικό μελανό σημείο της τροπολογίας είναι η δυνατότητα που δίνεται στους μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς επιπρόσθετα προσόντα να αποσπώνται σε δομές της ειδικής αγωγής με ταυτόχρονη επιμόρφωση. Είναι πιθανόν να παρατηρηθεί το φαινόμενο (λόγω πλεονάσματος εκπ/κων σε διάφορες περιοχές) πολλών αιτήσεων για απόσπαση με μοναδικό κριτήριο μια καλύτερη τοποθέτηση. Αυτό καταρχάς εκτός από το κακό που θα κάνει στους μαθητές, θα μειώσει τις προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή, ατόμων δηλαδή καταρτισμένων των οποίων τη θέση θα πάρουν ανειδίκευτοι εκπαιδευτικοί. Ναι μεν οι εκπαιδευτικοί αυτοί δε θα κατέχουν οργανικη θέση αλλά με μια 5ετία στις συγκεκριμένες δομές θα αποκτούν αυτό το δικαίωμα. Αν υπολογίσουμε και το γεγονός ότι οι μόνιμοι διορισμοί που κάθε χρόνο περιμένουμε ποτέ δεν έρχονται, ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθούν οι θέσεις που προορίζονται για τους αναπληρωτές με βασικό πτυχίο ή μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή κλπ από μόνιμους χωρίς κανένα επιπρόσθετο προσόν στην ειδική αγωγή. Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να αφαιρεθεί το εδάφιο αυτό (γ) ή να τροποποιηθεί ως εξής: “Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών και αφού εξαντληθούν οι οικείοι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών”. Έτσι διασφαλίζεται ότι δε θα μείνει κανένας μαθητής χωρίς υποστήριξη και ταυτόχρονα ότι θα εξαντλούνται πρώτα όλοι οι εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα (μόνιμοι και αναπληρωτές) και στη συνέχεια μόνο αν δεν υπάρχουν άλλοι θα αποσπώνται οι μόνιμοι χωρίς εξειδίκευση. Τέλος να αφαιρεθεί το εδάφιο για την ενισχυτική διδασκαλία. Δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση προσόν απόσπαση σε δομές της ειδικής αγωγής η ενισχυτική διδασκαλία.