• Σχόλιο του χρήστη 'Σοφία Κυριαζοπούλου' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 21:38

    Συμφωνώ οτι θα πρέπει να παρθούν μέτρα ώστε οι αποσπάσεις να είναι ορθολογικές και προς όφελος της Εκπαίδευσης. Θεωρώ λοιπόν οτι σε αυτό το πνεύμα, η απόσπαση ενός εκπαιδευτικού στην Τριτοβάθμια και κυρίως στην Έρευνα μπορεί να γίνει προς όφελος της Εκπαίδευσης, εφόσον βεβαίως: 1)γίνεται σε αντικείμενα συναφή με το αντικείμενο του Εκπαιδευτικού με σκοπό την Έρευνα και όχι με πρόσχημα την κάλυψη διοικητικών αναγκών. 2)γίνεται με κριτήρια παγκοσμίως αναγνωρισμένα (προυπάρχουσα ερευνητική δραστηριότητα, συγγράμματα σε περιοδικά με κριτές κλπ) και όχι με "προσωπικές γνωριμίες") 3)ο αποσπασμένος εκπαιδευτικός μεταφέρει κάποιες από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκομίζει στη τάξη. Π.χ. θα μπορούσε να ζητηθεί από τους αποσπασμένους στη Τριτοβάθμια να αφιερώνουν το 1/8 του χρόνου τους σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών και σε εκλαϊκευμένες διαλέξεις σε μαθητές Β/θμιας σε όλη την Ελλάδα. Έτσι και η Έρευνα θα διευκολύνεται, αλλά και η Β/θμια εκπαίδευση θα επωφελείται σημαντικά, θα ενημερώνεται από την Έρευνα και θα επιμορφώνεται σε πιο συχνή βάση. Θέλω να θίξω και ένα άλλο ζήτημα: Η σωστή διδασκαλία στη τάξη απαιτεί, πέραν των άλλων, μεγάλα αποθέματα ενέργειας. Αυτό μετά από μερικά χρόνια μπορεί να εξαντλήσει τον εκπαιδευτικό και να υποβαθμιστεί η απόδοσή του. Ισως σε αραιά χρονικά διαστήματα (8-10 χρόνια)θα ήταν χρήσιμο ο εκπαιδευτικός να έχει διεξόδους (απόσπαση σε επιμόρφωση ή/και διοίκηση κλπ) για να ανανεώνεται η ενέργειά του. Με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαν να γίνουν χρήσιμοι εκπαιδευτικοί τρίτης ηλικίας που οι ίδιοι θεωρούν οτι δεν έχουν πια την ενέργεια που απαιτείται στη τάξη.