• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Κουτής' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:09

    Η αξιοκρατία που ευαγγελίζεται το νέο νομοσχέδιο είναι ψευδεπίγραφη, καθώς απαξιώνει την επαγγλματική εμπειρία ως κριτήριο αξιολόγησης που αποκτούμε με τη διδασκαλία στην τάξη. Όσοι έχουν διδάξει, έχουν ανταπεξέλθει στις δυσκολίες της τάξης, γνωρίζουν τις ανάγκες των μαθητών, ξέρουν πως θα διδάξουν σωστά και εποικοδομητικά προς όφελος των μαθητών. Κανένας θεωρητικός γραπτός διαγωνισμός, που εξετάζει μόνο την ικανότητα απομνημόνευσης στείρων γνώσεων, δεν μπορεί να πιστοποιήσει τις ικανότητες που χρειάζονται για να ανταπεξέλθει κάποιος στα καθήκοντα του εκπαιδευτικού. Όσοι καταφέρουν να διοριστούν ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, θα είναι υποχρεωμένοι να αποδεικνύουν ξανά και ξανά τις ικανότητές τους μέσω των επαναλαμβανόμενων γραπτών διαγωνισμών. Δημιουργείται επομένως το ερώτημα, πως κάποιος που κρίθηκε κατάλληλος να διδάξει, μετά από 2 χρόνια πρέπει να αποδείξει πάλι αν έχει το γνωστικό επίπεδο; Η πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουμε είναι ότι οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι, λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων της διδασκαλίας, δεν θα έχουν τον χρόνο να προετοιμαστούν για τον επόμενο κάθε φορά γραπτό διαγωνισμό, ώστε να αποτυγχάνουν και να αντικαθίστανται επομένως από άλλους αναπληρωτές ή ωρομισθίους, οι οποίοι πάλι με τη σειρά τους δεν θα έχουν δυνατότητα προετοιμασίας και με τη σειρά τους θα αποτυγχάνουν πάλι. Με αυτό τον τρόπο θα ανακυκλώνονται συνεχώς οι εκπαιδευτικοί, με μόνο θύμα της ανακύκλωσης άπειρων εκπαιδευτικών το εκπαιδευτικό σύστημα και τους μαθητές. Θα πρέπει να διατηρηθούν οι πίνακες αναπληρωτών & ωρομισθίων, αλλά να γίνουν μεικτοί, ώστε οι διορισμοί να γίνονται σε ποσόστωση 50% από έχοντες προϋπηρεσία και από επιτυχόντες στο ΑΣΕΠ χωρίς προϋπηρεσία. Με αυτό τον τρόπο δεν θα εκδιώκονται όσοι εργάζονται και αποκτούν εμπειρία και δύνεται ταυτόχρονα και η δυνατότητα σε νέους εκπαιδευτικούς να εισέλθουν στην εκπαίδευση. Παναγιώτης Κ., Ωρομίσθιος Φιλόλογος