• Σχόλιο του χρήστη 'daskalos' | 5 Οκτωβρίου 2016, 16:59

    Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου σε σχέση με τις διαβαθμίσεις των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, το ξαναθέτω πιο λεπτομερώς: 1)Διαβάθμιση όλων των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε δύο επίπεδα Μ1-Ειδίκευση, Μ2-Έρευνα 2)Τα κριτήρια εισόδου των φοιτητών στα μεταπτυχιακά προγράμματα να καθορίζονται από τα οικεία τμήματα. 3)Μ1-Ειδίκευση: -υποχρεωτικό στάδιο από το οποίο πρέπει να περνούν όλοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές. Ολοκληρώνοντας αυτό το στάδιο, όσοι φοιτητές δεν επιθυμούν να συνεχίσουν σε ερευνητικό επίπεδο, θα μπορούν να αποφοιτήσουν έχοντας αποκτήσει την οικεία ειδίκευση, η οποία (ανάλογα με την χρονική διάρκεια του συνολικού προγράμματος) θα τους δίνει έναν τίτλο σπουδών με πιστωτικές μονάδες οι οποίες θα προκύπτουν από την αφαίρεση της διπλωματικής εργασίας, από το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (λ.χ. 60ECTS για μεταπτυχιακά 90 πιστωτικών μονάδων [90-30], 90 ECTS για μεταπτυχιακά 120 πιστωτικών μονάδων [120-30], συνήθως η διπλωματική εργασία πριμοδοτείται με 30 πιστωτικές μονάδες) -η μοριοδότηση του Μ1 ως προσόν για διορισμό στο δημόσιο να γίνεται αναλογικά, δλδ αν ένα Μ2 παίρνει 3 μόρια, ένα μεταπτυχιακό Μ1 να παίρνει 2 κ.ο.κ. -η πριμοδότηση για θέσεις ευθύνης (π.χ. θέση διευθυντή σχολείου) να είναι ίδια και για τους δύο τύπους μεταπτυχιακών 4)Μ2-Έρευνα -προαιρετικό στάδιο, το οποίο ακολουθούν όσοι από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές θέλουν να συνεχίσουν σε ερευνητικό επίπεδο -για την συνέχιση στο στάδιο Μ2, θα πρέπει να προβλεφθεί μια εσωτερική διαδικασία για κάθε μεταπτυχιακό πρόγραμμα (ευθύνη του οικείου τμήματος), ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει κριτήρια όπως (1)βαθμολογία προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών μαθημάτων, σχετικών με τον ερευνητικό τομέα ενδιαφέροντος του υποψηφίου, (2)πλάνο ερευνητικής εργασίας το οποίο θα αξιολογείται από εξεταστική επιτροπή των καθηγητών του οικείου τμήματος (ή των τμημάτων που συμμετέχουν, σε περίπτωση διατμηματικών μεταπτυχιακών) -ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ: για την ολοκλήρωση της μεταπτυχιακής διατριβής και την καθομολόγηση των αποφοίτων, θα πρέπει να προβλεφθεί είτε (α) η υποχρεωτική συμμετοχή του μεταπτυχιακού φοιτητή σε διεθνές ή πανελλήνιο συνέδριο (κύρους) με κριτές, είτε (β) η δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό (κύρους) με κριτές. Στις παραπάνω δράσεις ο φοιτητής θα πρέπει να συμμετάσχει με άρθρο ή εισήγηση που θα προέρχεται από την μεταπτυχιακή του εργασία. *Σκοπός των προτάσεων δεν είναι να διαχωρίσουν τα μεταπτυχιακά σε δύο ταχύτητες, αλλά να διαχωρίσουν τα ενδιαφέροντα των υποψήφιων φοιτητών, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα επιλογής είτε να βελτιώσουν τις γνώσεις τους με μια ειδίκευση σε μια θεματική, είτε να εμβαθύνουν ερευνητικά. *Σκοπός της πρότασης είναι να τεθούν επιτέλους αυστηρά κριτήρια στην παραγόμενη ερευνητική δραστηριότητα και να απελευθερωθούν οι διδάσκοντες των ΑΕΙ και των ΤΕΙ από μια ατελέσφορη διαδικασία επίβλεψης μη πρωτότυπων ερευνών χαμηλής ερευνητικής αξίας, απλά και μόνο επειδή μέχρι στιγμής είναι υποχρεωτική για τη λήψη του μεταπτυχιακού τίτλου. *Λαμβάνεται υπόψη η διάθεση πολλών μεταπτυχιακών φοιτητών για μια απλή ειδίκευση, ανανέωση και βελτίωση των γνώσεών τους, και το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν σαν αγγαρεία κάθε λογής έρευνα, καταφεύγοντας πολλές φορές και στην αγορά υπηρεσιών σχετικών με την εκπόνηση διπλωματικών εργασιών (υπάρχει μεγάλη αγορά και είναι γνωστό αυτό) *Είναι αναγκαίο να υπάρχει ένα πλέγμα περιορισμών και αυστηροποίησης των συνθηκών υπό τις οποίες οι φοιτητές θα οδηγούνται στην ολοκλήρωση της έρευνάς τους (ενδιάμεσο στάδιο κρίσης, εξέταση ερευνητικού πλάνου από επιτροπή καθηγητών, υποχρέωση δημοσίευσης άρθρων ή συμμετοχής σε συνέδρια για την ολοκλήρωση των σπουδών), ώστε να επιτευχθούν δύο αναγκαίες συνθήκες: -η επιλογή των μεταπτυχιακών σπουδών και της παραγωγής ερευνητικού έργου από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να είναι όσο το δυνατόν πιο συνειδητή γίνεται -το παραγόμενο ερευνητικό έργο να είναι υψηλού επιπέδου *Προφανώς θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο διευκολύνσεων στο ζήτημα των μεταπτυχιακών σπουδών για όσους εργάζονται (π.χ. εκπαιδευτικές άδειες)